Gå til innhold

Regnskapsfører…….trenger litt hjelp!

Siri33

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har noen spørsmål og setter utrolig mye pris på noen svar eller meninger. 

Jeg er nesten helt nyutannet økonom og jobbe som regnskapsfører like utenfor Oslo. Snart skal lønnen min vurderes og det jeg er litt usikker på er hvor jeg burde legge meg på når dette skal diskuteres og om den lønnen jeg har er normal lønn i forhold til andre i lignende jobb? Jeg jobbet før i klesbutikk og hadde ikke så veldig dårligere betalt der og 3 år senere med mye studie gjeld og mer avanserte oppgaver og mer ansvar blir jeg litt frustrert :O 

I dag har jeg ca 182 kr i timen. Jeg har ingen goder i det heletatt og svært liten fleksitid tross det er mye sesongarbeid. Jeg har kun de vanskligste og mest krevende kundene tross at jeg er ganske så fersk (ikke noe med intelligensen min å gjøre altså ha ha ;) bare ingen andre som vil ha dem ).  

Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hva som er vanlig i den bransjen, 300 000 i året (hvis jeg ikke har regnet feil, jeg er ikke økonom - hihi) er ikke veldig høyt for en "faglært". Jeg tror det er veldig lurt å se på hva andre tjener - kanskje også innad i bedriften hvis dere er flere i tilsvarende stillinger? Folk flest er åpne for å diskutere lønn dersom du viser kortene dine først ;)

Det er ingenting i veien for å være åpen om hva du ønsker i lønn, og eventuelle andre krav. Hvis flexitid og lønn er viktig for deg, så gjør det klart for arbeidsgiver - kanskje samtidig som du fremhever hvor god jobb du gjør med de krevende kundene.

Anonymous poster hash: c0f36...3f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Nå har vi 8 timers dager og ikke 7,5 timers, så jeg tjener litt mer enn det :) Ja, er ganske så nyskjerrig hva andre tjener i samme situasjon da det er litt lettere å samenligne og vite sånn ca hva jeg kan legge meg på, men finner ikke så mye på nettet :(

Det kortet med krevende kunder tenkte jeg var greit å bruke for å få høyere lønn, men dette er en svært gammeldags sjef som desverre ikke hører så mye på sine ansatte når det kommer til enkelte ting og har en gammdags ledermetode. Vanskelig vanskelig  :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med regnskap, ikke på et kontor men på regnskapsavdelingen til et større konsern. Er under utdannelse for å bli autorisert regnskapsfører (for egen regning), har jobbet ved konsernet i snart 8 år.

Jeg har drøyt 430 000,- i året.

Har du mulighet for å ta autorisasjon? Ellers er du vel strengt tatt ikke regnskapsfører, men mer en regnskapsmedarbeider. Likevel syns jeg lønna var lav....

Anonymous poster hash: 7cb44...abc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med regnskap, ikke på et kontor men på regnskapsavdelingen til et større konsern. Er under utdannelse for å bli autorisert regnskapsfører (for egen regning), har jobbet ved konsernet i snart 8 år.

Jeg har drøyt 430 000,- i året.

Har du mulighet for å ta autorisasjon? Ellers er du vel strengt tatt ikke regnskapsfører, men mer en regnskapsmedarbeider. Likevel syns jeg lønna var lav....

Anonymous poster hash: 7cb44...abc

Hei :)

Takk for svar.

En regnskapsmedarbeider har litt færre oppgaver, men jeg er ansatt og jobber som regskapsfører og har regnskap fra A til Å, med en autorisert som går igjennom og godkjenner. Det er forskjell mellom regnskapsmedarbeider, regnskapsfører og autorisert, der kun autoriser krever utdannelse (beskyttet tittel) :)

Jeg mangler noen fag for å bli autorisert, så skal begynne med det til høsten. Bare litt redd for at både lav lønn, dårlig med flexitid samt lang resie vei kanskje kan være en liten utfordring vis jeg skal studere videre. Må jo mest sannsynlig gå ned i stillingsprosent vi sjefen lar meg :O

Jobber du i nærheten av en større by? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ca 400knok når jeg jobbet som Controller i oslo for 4 år siden.

Anonymous poster hash: 3732e...4e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil si at pluss minus 400 000 er en ok startlønn som regnskapsfører. Er nyutdannet med bachelor i økonomi (ikke regnskap) og tjener det.

Anonymous poster hash: d01e5...627
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...