AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Får du noen gang et lite hjertesukk når det kommer til nazismen, og lurer på hvordan det hadde blitt hvis tyskerne vant?, og vi bare hadde hvite i Norge? Anonymous poster hash: db48b...d21 1
Gjest Evans Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Da hadde nok jeg vært i en eller annen leir, som det utskuddet jeg er. Så nei, jeg trekker heller pusten av lettelse, enn at hjertet mitt sukker om et et savn om en kald, møkkete leir ett gudsforlatt sted.
baebae Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Da hadde nok jeg vært i en eller annen leir, som det utskuddet jeg er. Så nei, jeg trekker heller pusten av lettelse, enn at hjertet mitt sukker om et et savn om en kald, møkkete leir ett gudsforlatt sted. Enig. Får håpe trådstarter hverken er homofil, jøde, av uønsket opphav, svekket (mentalt og fysisk), eller for den saks skyld intelligent. Da ville det vært ille ute med deg, TS. 5
King in the North Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Jeg vil heller ha én million flyktninger til Norge, enn 70 år med raseutrensking i hele Europa. 9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Jeg hadde fått leve, men er veldig glad for at tyskerne ikke vant. Anonymous poster hash: f7771...edb 1
Gjest Raindrops Skrevet 29. september 2015 #6 Skrevet 29. september 2015 Nei, den tanken har heldigvis aldri slått meg. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #7 Skrevet 29. september 2015 Hadde uansett vært spennende å sett hvordan verden nå ville sett ut, over 70 år etter krigen. At nazistene fortsatt hadde hatt makten, er ikke sikkert. Det ville nok uansett vært mye mer nyansert. Anonymous poster hash: 94207...998
Cuntzilla Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 Ja, det hadde vært artig. Et nazi-okkupert Norge som en krigssone mot et Storbritannia som aldri hadde gitt seg, og USA som hadde blandet seg inn pga oljen vår. En verden snudd på hodet, det hadde vært vi som måtte flyktet til Syria i stedet. *Sukk* Drømmer meg bort.. Det eneste som hadde vært morsomt med det, var at sånne som deg hadde fått litt perspektiv. 6
maskineple Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Nazisme og Kommunisme hadde jeg aldri tolerert. Dersom du tror våre naboer i nord på den tiden var bedre en nazistene så tar du feil. 1
Gjest Gjest_Balian de Ibelin Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 Det så kanskje mørkt ut en periode. Men faktum er at Tyskland aldri ville ha vunnet 2 verdenskrig.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 Ja, det hadde vært artig. Et nazi-okkupert Norge som en krigssone mot et Storbritannia som aldri hadde gitt seg, og USA som hadde blandet seg inn pga oljen vår. En verden snudd på hodet, det hadde vært vi som måtte flyktet til Syria i stedet. *Sukk* Drømmer meg bort.. Det eneste som hadde vært morsomt med det, var at sånne som deg hadde fått litt perspektiv. Du tror det fortsatt hadde vært sånn, SÅ lenge etter krigen? Neppe. Jeg tror det hadde gått seg til etter så lang tid. Anonymous poster hash: 94207...998
Cuntzilla Skrevet 29. september 2015 #12 Skrevet 29. september 2015 Du tror det fortsatt hadde vært sånn, SÅ lenge etter krigen? Neppe. Jeg tror det hadde gått seg til etter så lang tid. Anonymous poster hash: 94207...998 Selvsagt ikke, jeg tror som Balian de Ibelin at Tyskland aldri hadde kjangs i havet. Sovjet ble for store, Storbritannia var for gode til sjøs og det var alltid bare et spørsmål om tid før USA involverte seg og ble den siste spikeren i kisten. Ikke ta alt så seriøst da
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #13 Skrevet 29. september 2015 Det mangler vel bare at noen kommer frem og sier at nazismen har fått et ufortjent dårlig rykte pga av Hitler. Det er nemlig ikke slik nazisme og facisme egentlig er. Deres alternative nazisme har løsningen på alle problemer. Hvis man leser enkelte definisjoner av nasjonalsosialisme, og prøver å se bort ifra ww2. Så kan man , med litt godvilje, få ideologien til å virke spiselig. -Sterk stat. -Fører som tar vare på sitt folk. -Velferdsordninger. osv osv Det ironiske er at lederen i rødt faktisk innrømmer at de ikke har noen gode eksempler på at deres ideologi har fungert godt. Men de er alikevel overbevist om at deres kommunisme vil bli bra. Uten sammenligning forøvrig.... Anonymous poster hash: c55b0...3a1
Commander Skrevet 29. september 2015 #14 Skrevet 29. september 2015 Får du noen gang et lite hjertesukk når det kommer til nazismen, og lurer på hvordan det hadde blitt hvis tyskerne vant?, og vi bare hadde hvite i Norge? Anonymous poster hash: db48b...d21 Vi hadde fått jernbane til Narvik. Og det er vel det eneste positive jeg kan tenke meg 1
Mann 42 Skrevet 30. september 2015 #15 Skrevet 30. september 2015 Vi hadde fått jernbane til Narvik. Og det er vel det eneste positive jeg kan tenke meg Til Narvik? Kan ikke helt se hva det skulle hjelpe. Den mye omtalte Nord-Norge-banen bør helst gå et stykke lenger enn til Narvik. Narvik ligger i Nordland, så det er to fylker for kort. 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #16 Skrevet 30. september 2015 Nei. Anonymous poster hash: 2794b...085
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #17 Skrevet 30. september 2015 Selvsagt ikke, jeg tror som Balian de Ibelin at Tyskland aldri hadde kjangs i havet. Sovjet ble for store, Storbritannia var for gode til sjøs og det var alltid bare et spørsmål om tid før USA involverte seg og ble den siste spikeren i kisten. Ikke ta alt så seriøst da Og hvordan tror du det hadde sett ut i verden i dag OM tyskerne vant krigen? (som forøvrig var sprsm i HI) Anonymous poster hash: 94207...998
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #18 Skrevet 30. september 2015 Til Narvik? Kan ikke helt se hva det skulle hjelpe. Den mye omtalte Nord-Norge-banen bør helst gå et stykke lenger enn til Narvik. Narvik ligger i Nordland, så det er to fylker for kort. Nordland er da nordnorge. Anonymous poster hash: df7bd...631
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #19 Skrevet 30. september 2015 Får du noen gang et lite hjertesukk når det kommer til nazismen, og lurer på hvordan det hadde blitt hvis tyskerne vant?, og vi bare hadde hvite i Norge? Anonymous poster hash: db48b...d21 Jeg får ofte et STORT hjertesukk når jeg skjønner hvor mange unge som ikke forstår en dritt av hvor alvorlig og jævlig nazismen var, og hvilken forrående og hjerteløs ideologi det var. Det hjelper deg ingen ting å være en del av et blendahvitt samfunn om du lever på statens nåde og ikkehar et fnugg av rettssikkerhet om noen skulle beskylde deg for noe.Vi hadde fått jernbane til Narvik. Og det er vel det eneste positive jeg kan tenke meg Det går jernbane til narvik. Du må riktig nok bytte tog i Trondheim og kjøre via sverige, men narvik har de facto jernbanelinje. Og det hadde de før krigen også.Anonymous poster hash: 9bd82...f64
Cuntzilla Skrevet 30. september 2015 #20 Skrevet 30. september 2015 Og hvordan tror du det hadde sett ut i verden i dag OM tyskerne vant krigen? (som forøvrig var sprsm i HI) Anonymous poster hash: 94207...998 Og forøvrig akkurat det jeg svarte på i første innlegg. Du mener vel det er urealistisk at det ville vært full krig frem til i dag, men det er like urealistisk at Storbritannia og USA hadde gitt seg og at det hadde vært full fred. Flukt hadde det også blitt, hvis bøker ble brent og jøder og homofile forfulgt i Norge så hadde jeg satt meg i en gummibåt og rodd over dammen til UK. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå