Gå til innhold

veldedighetskonsert, grådig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske teit, jeg vet. Men jeg gruer meg! 

Lever av Arbeidsavklaringspenger. Kjæresten til Broren min er fra Syria, så det er mest utav respekt for henne at jeg er med, og det at mange av mine favoritt sangere står på scenen. 

Neste uke skal jeg på en konsert. Det er for flyktnings saken. Billettprisen går rett til flyktnings saken og de som står på scenen og bak scenen jobber gratis. Vært øre går til denne saken, ingen tjener noe på det enn dem. 

Billetten i seg selv kostet 250kr. Noe som er mye for meg.

Broren min og jeg skal dra, kjæresten kan ikke for hun skal jobbe den dagen. Konserten er kun den ene dagen. 

Men, under pausen så kommer det til å være bøssebærere. 

Er det grådig av meg å kun gi 50kr? Har samlet sammen tomflasker, fått fra mamma også, og det er 56kr. 

Jeg er allerede 200kr i minus denne måneden, på grunn av konserten. 

Jeg er så nervøs! Kommer de til å se på meg som grådig, hvis jeg kun gir 50kr til bøssene? 

Jeg har hjulpet til med klesinnsamling også, for broren min spurte meg. 

Jeg personlig synes ikke så mye om denne saken, for 9 av 10 er IKKE fra Syria. De er lykkejegere og de vil jeg ikke ha i landet vårt. Kjæresten kommer fra Syria, hun har mistet 2 brødre, en er forsvunnet og mistet ei søster. Faren ble drept og moren må ta seg av to barn helt alene. Hun (kjæresten) jobber to jobber for å sende penger til familien. Hun er den eldste og eneste som kunne reise til Norge, ene broren prøvde å dra til England men ble drept før han rakk å dra. De jobber nå på spreng på å få moren og søsknene til Norge. Hun er her lovlig, om det har noe å si. Bodd her i 3 år, kan språket bra nok. Ikke "streng" muslim, veldig grei jente. 

Så jeg har ikke noe imot de fra Syria, og de som faktisk trenger asyl. 

Anonymous poster hash: 6ec60...d57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er greit å gi 50 kr.

Anonymous poster hash: 065d6...ef9
Skrevet

Kjære deg, det er ikke grådig. Du kan bare gi etter evne og kapasitet, ikke mer enn du har. Gå på konserten, kos deg, følg med på historiene og vær glad for at konserten arrangeres.

Det siste avsnittet ditt kommenterer jeg ikke.

Anonymous poster hash: ad7e5...526
  • Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Du hadde uansett ikke vært grådig, men noen kunne betegnet deg som gjerrig. 

Jeg synes det er greit å gi 50kr, og jeg synes det er greit å ikke gi noe. 

Skrevet

Jeg vil jo hjelpe så klart. Vet jo at det faktisk er folk som trenger hjelp. 

Skal hjelpe til med enda en klesinnsamling neste uke. Og om noen uker skal vi samle inn utstyr og tinger som vi skal sende til Syria. 

Så jeg prøver jo! Men når det kommer til penger så har jeg ikke så mye å gi. 

Føler 50kr er latterlig lite. Skammer meg over at jeg ikke kan gi mer. 

ts

Anonymous poster hash: 6ec60...d57
Skrevet

Du mener gjerrig, ikke grådig. I Bibelen står dette:

Og Jesus satte seg rett imot tempelkisten, og så på hvordan folket la penger i kisten. Og mange rike ga mye. Da kom det en fattig enke og la to skjerver - det er én øre. Og han kalte til seg disiplene sine og sa til dem: Sannelig sier jeg dere: Denne fattige enken har gitt mer enn alle de andre som la i tempelkisten. For de ga alle av sin overflod, men hun ga av sin fattigdom alt det hun eide, alt det hun hadde å leve av.

Bare gi 50 kr, du.

Anonymous poster hash: a62ac...4b9
  • Liker 1
Skrevet

Nei, vet du hva, dette kommer ingen til å reagere på, og hvis de gjør det så er de ekstremt ignorante. Ekstremt.

Anonymous poster hash: 375ac...2ab
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...