Gå til innhold

Hva burde jeg egentlig spise for å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kalorikalkulatorer på nett sier så mye forskjellig. Forskjellene mellom "stillesittende", "lett aktiv" og "moderat aktiv" er store på forskjellige sider og jeg vet ikke egentlig hvor jeg hører til.

Jeg er allerede normalvektig og skal kun ned to kg. Jeg har det ikke travelt. Det kan godt ta meg to måneder. 

Jeg går i gjennomsnitt mellom 7-8 km hver dag og er student, så når jeg er på skolen eller hjemme er jeg ikke mye i bevegelse (lesing), så de km kommer fra gange til og fra skolen. Jeg har en butikkjobb der jeg er på beina hele arbeidsdagen men dette er jo ikke en fulltidsstilling, så jeg føler ikke at jeg skal ta med den i beregningen når jeg kanskje bare jobber 30-40 timer i måneden.

Kaloriforslagene jeg får på nett varierer fra 1400-2000 kalorier til dagen.. Jeg føler meg jo ikke helt stillesittende ettersom jeg i det minste rører meg litt når jeg går, men jeg er jo mye i ro når jeg først er kommet på skolen eller er hjemme...

Er det noen som har litt innsikt å komme med?

Anonymous poster hash: e2aec...9bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du holder vekta jevn som den er nå så er det vel ikke noe verre enn å bare spise litt mindre enn det du gjør nå, ettersom det er snakk om 2 kg. 1 kg på 4 uker, er ikke uoppnåelig altså.

Skrevet

Når det er snakk om så lite vekt, så skriv opp hva du spiser i løpet av en uke. Så kan du kutte noen få ting fra det skjemaet. Kanskje en lunsj/ mellommåltid for eks. Eller sjokoladen til kaffien. Kommer an på hva du spiser nå.

Anonymous poster hash: 03930...691

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...