Desertflower Skrevet 28. september 2015 #61 Del Skrevet 28. september 2015 Han som drepte og voldtok jenta i Ålesund var i hasj psykose. Det skjer ikke alle, men det kan skje enkelte ett lang tids bruk. Er man disponert for det kan det skje etter få gangers bruk. Det har jeg sett selv. Bla en som gikk i klassen min og som nå sitter på et gamlehjem helt i sin egen lille verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #62 Del Skrevet 28. september 2015 Jeg ser ikke problemet så lenge folk ikke misbruker det (-med misbruk mener jeg røyke hver dag/før jobb/ etc). At det er "ulovlig" er tidenes mest idiotiske argument. Stevia var ulovlig inntil noen år siden, og nå selges det i grønn cola. Det er ulovlig å laste ned filmer/serier, og det er ulovlig å bryte fartsgrensen. Det er ulovlig å ta med for mye alkohol over grensa, og det er ulovlig å kjøpe dyre ting fra utlandet uten å fortolle det og svare mva av det. Det er ulovlig for en 15åring å oppbevare et nakenbilde av seg selv på sin egen pc/telefon. Det er ulovlig å eie en skilpadde uten den rette tillatelsen, og det er ulovlig for meg å begynne å mekke i sikringsskapet mitt uten riktige papirer. Er det ulovlig å unnlate å betale NRK-lisens hvis man har tv også kanskje? Ikke glem at mye av hjemmebrenten rundt omkring også går under "narkotika"-grenen i Norges lover, så det er nok flere "narkomane" nordmenn i dette landet. Jeg personlig synes at det er mye, mye verre å være et fartssvin (=de som har fått fartsbot/mistet lappen) eller å sikre ungene feil/dårlig i bilen, enn det er å røyke cannabis i helgen. Og før noen spør, nei, jeg bruker ikke og har aldri benyttet meg av cannabis, men jeg håper å kunne ta meg en lovlig joint som pensjonist. :)Anonymous poster hash: 73e59...3c7 Men det er fortsatt ikke et argument for lovbrudd at man er uenig i loven. Jeg er så lei av denne tulleargumentasjonen. Om du mener noe burde vært lov, så gjelder forbudet og straffeansvaret like fullt inntil loven eventuelt endres. Var bare den første setningen som var et svar til deg, resten var et generelt svar på tråden. Anonymous poster hash: a49e5...2e2 Selv om det ikke spesifikt var til meg, så er det fortsatt ikke noe godt argument å henvise til "lydighet overfor autoriteter" når man ikke har holdepunkter for det. Mange tenker faktisk gjennom problemstillinger før de konkluderer. Faktisk tror jeg de fleste gjør det.Hvordan skal man greie å unngå å få dette med seg? Dere canabis/marijuana forkjempere sier jo dette minst 20 ganger i hver eneste post som omhandler dette tema Anonymous poster hash: c44b4...dfc Og fortsatt er det ikke helt sant heller. Støttes!! Hilsen en som jobber i psykiatrien! Støttes!! Hilsen en som jobber i rusbehandling.Anonymous poster hash: 93458...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #63 Del Skrevet 28. september 2015 Selv om det ikke spesifikt var til meg, så er det fortsatt ikke noe godt argument å henvise til "lydighet overfor autoriteter" når man ikke har holdepunkter for det. Mange tenker faktisk gjennom problemstillinger før de konkluderer. Faktisk tror jeg de fleste gjør det.Anonymous poster hash: 93458...6b4 Nå skrev jeg ganske spesifikt "folk som unngår oss fordi vi driver med noe ulovlig". Og jo, det var det akkurat det som var begrunnelsen til flere av de som hadde skrevet i tråden. Jeg sa ikke noe om de som har andre grunner til å unngå oss.Anonymous poster hash: a49e5...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apocalypse Skrevet 28. september 2015 #64 Del Skrevet 28. september 2015 Bryr meg ikke så lenge det ikke skader andre. Røyker selv av og til, og har møtt så utrolig mange forskjellige folk som gjør det at det ikke kunne falle meg inn å samle dem alle under én kategori. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 28. september 2015 #65 Del Skrevet 28. september 2015 En urte som kan føre deg rett i en psykose. Hasjens skadevirkninger er bevist for lengst. Våkn opp.Anonymous poster hash: 8187f...f1d Bare om man er tilbøyelig for det fra før av, skaff deg oppdatert info! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 28. september 2015 #66 Del Skrevet 28. september 2015 Liker ikke lukten av røyk, så jeg finner røykere litt usexy på grunn av det, røyker de hasj, så lukter det enda jævligere. Men ellers så har jeg ikke noe problem med hasjrøyking. Folk får bruke det rusmiddelet de vil for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #67 Del Skrevet 28. september 2015 Helt greit så lenge det ikke går utover alt det andre i livet på negative måter. Og for dere som er STERKT i mot hasj/marihuana, men FOR alkohol så vil jeg bare si at alkohol er langt farligere. Ingen som gidder å krangle eller sloss når man tar seg en joint da vil man bare chille! Det finnes svært oppegående mennesker som tar seg en blås i ny og ne, etter en hektisk dag på jobb for eksempel (istedenfor et glass vin eller øl), og det finnes mennesker som ikke klarer å komme seg ut av døra. Anonymous poster hash: 80f39...e54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 28. september 2015 #68 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Uavhengig om hvor mye mindre farlig det et enn alkohol og at det en naturlig plante osv osv så endret det ikke faktum at det er ulovlig. Så jeg ønsker ikke å omgås mennesker som bryter loven. Synes dessuten det er svært ubehagelig å være rundt de som er ruset, og jeg føler meg ubekvem av måten de blir. En annen ting som er annerledes enn alkohol er at ved sistnevnte er det kun seg selv man utsetter rusen sin for. Når man sitter å røyker hasj påvirker det de rundt, og er man i et nok lite rom blir også de som ikke røyker ruset. Det synes jeg er skikkelig frekt.Anonymous poster hash: b7f8a...e6f Blir man full og uberegnelig er det nettopp andre man utsetter rusen sin for? Folk blir voldelige under alkoholrus, det kan gå utover familie og venner etc. Cannabisrus er i større grad noe som kun "går utover" den rusede. Heia frihetsprinsippet og muligheten til å gjøre hva man selv vil med egen kropp, nårmdet ikke går utover andre! Edit: er forøvrig 100% enig med Charmander. Egentlig ganske ingeressant å se det trangsynte hykleriet de fleste nordmenn viser mot cannabis, hasj eller hva det må være, mens de drikker seg dritings hver eneste helg. Endret 28. september 2015 av King in the North 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #69 Del Skrevet 28. september 2015 Hvordan skal man greie å unngå å få dette med seg? Dere canabis/marijuana forkjempere sier jo dette minst 20 ganger i hver eneste post som omhandler dette tema Anonymous poster hash: c44b4...dfc Tingen er at "vi" canabis/marijuana forkjemperne vet veldig godt forskjellen man får i kroppen ved å ta en join eller drikke seg drita. Det eneste som skjer når man røyker seg "drita" er at man 99% av gangene bare sovner. Når man er drita på alkohol så kan man fint finne på å skade noen andre uten at de skjønner det selv. Det skjer en SJELDEN gang med flere joints, og OFTE med flere glass alkohol. De som aldri har prøvd det selv og er slike anti-cannabis-folk, vet egentlig ikke hva det er snakk om fordi de bare følger eksperter som selv er anti-cannabis-folk. Skal cannabis være ulovlig bør søren meg alkohol være ulovlig også - mener JEG. Anonymous poster hash: 80f39...e54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #70 Del Skrevet 28. september 2015 Bare om man er tilbøyelig for det fra før av, skaff deg oppdatert info! Når etablerte vi et screeningprogram form latente psykoser hos førstegangs hasjrøykere? Hvem er det som finansierer og drifter dette?Anonymous poster hash: 93458...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #71 Del Skrevet 28. september 2015 De som aldri har prøvd det selv og er slike anti-cannabis-folk, vet egentlig ikke hva det er snakk om fordi de bare følger eksperter som selv er anti-cannabis-folk.Skal cannabis være ulovlig bør søren meg alkohol være ulovlig også - mener JEG. Anonymous poster hash: 80f39...e54 Det finnes også slike som meg, som både har prøvd selv (mange ganger), har studert den farmakologiske og biokjemiske siden av det OG jobber med klinisk rusproblematikk. Allikevel er visst ikke min stemme gyldig.....og de samme påstandene kommer igjen og igjen og igjen, underbygget av vidunderlige anekdotiske bevis, en god del faktafeil og vridning av forskningsresultater og fortielse av aspekter man ikke ønsker skal komme frem. Av og til direkte løgner. Det universelle svaret på hvorfor mine argumenter er ugyldige er visst veldig enkle: Jeg er styrt av MORAL, og kan ikke tenke uten at myndighetene gjør det for meg. Nå er jeg så lei!!!!Anonymous poster hash: 93458...6b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 28. september 2015 #72 Del Skrevet 28. september 2015 prostitusjon er forbudt. Eeeeh... Helt sikker på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmander Skrevet 28. september 2015 #73 Del Skrevet 28. september 2015 Du mener det er tull fordi du ikke liker sammenligningen. Det er noe helt annet. Jeg har ikke sagt at alkohol ikke er farlig, tvert imot har det store konsekvenser for mange med hensyn til familie, omgivelser og helse. Men det er lovlig og det er den store forskjellen. Som jeg sa forholder jeg meg til en virkelig verden. Det er ikke noe argument for legalisering om det finnes andre ting på markedet som og er farlig. Derimot har det store problemer tilknyttet et forbud mot alkohol, et slikt forbud har ikke dekning i folket og er derfor vanskelig å handheve. Forbud er prøvd tidligere både i Norge og andre land med konsekvenser som var større en alkohol bruken. Hvis du mener alle som er uenige med deg er trangsynte så opphøyer du deg selv til en guru. Jeg tror jeg har sittet i stillinger som handterer rusproblem og vært rundt på rus intuisjoner i større grad en deg. Jeg tror og jeg har sett følgene av narkotika misbruk i større grad enn deg også. Men når du er så objektiv kan du jo begynne å ramse opp alle motforestillinger og negative konsekvenser av narkotika bruk, det følger av å være objektiv. Du er jo bare en regelrytter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tourettes95 Skrevet 29. september 2015 #74 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Jeg syntes man skal respekter loven. Men ikke nødvendigvis ved å holde seg unna cannabis. Hvis man røyker litt diskré, og skulle man bli tatt så betaler man boten evt. fengselstraffen uten å sutre. Men kjenner jeg blir litt provosert hver gang jeg leser om folk som blir tatt i cannabis-rus i lokalavisa. Setter et stort spørsmålstegn ved politiets prioteringer. Endret 29. september 2015 av Tourettes95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guy Fawkes Skrevet 29. september 2015 #75 Del Skrevet 29. september 2015 Eeeeh... Helt sikker på det? Loven er laget slik at man ikke skal straffe den prostituerte. Derfor er det forbudt å kjøpe sex og det er forbudt å annonsere, det er og forbudt å leie ut til prostitusjon eller på annen måte tjene penger på andres prostitusjon. Så kan man diskutere definisjon her, salg er ikke forbudt men det er forbudt å kjøpe. For at en prostituert skal kunne gjøre det vedkommende vil kan det ikke skje lovlig. Så i praksis er det forbudt, men loven laget slik at den prostituerte ikke blir straffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. september 2015 #76 Del Skrevet 29. september 2015 Håpløst. Folk burde i 2015 skjønne at narkotika er teit, latterlig og idiotisk - uansett hvor "bra det er mot diverse plager". Det er ikke bra mot noen ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guy Fawkes Skrevet 29. september 2015 #77 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg syntes man skal respekter loven. Men ikke nødvendigvis ved å holde seg unna cannabis. Hvis man røyker litt diskré, og skulle man bli tatt så betaler man boten evt. fengselstraffen uten å sutre. Men kjenner jeg blir litt provosert hver gang jeg leser om folk som blir tatt i cannabis-rus i lokalavisa. Setter et stort spørsmålstegn ved politiets prioteringer. Så hvis man trekker det over i andre lovbrudd så er det ok bare man er litt diskre. Enten så respekterer man loven eller så gjør man det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #78 Del Skrevet 29. september 2015 Du er jo bare en regelrytter. Generelt er det nok bedre å argumentere mot sine motstandere enn å komme med like utsagn.Anonymous poster hash: 93458...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #79 Del Skrevet 29. september 2015 Håpløst. Folk burde i 2015 skjønne at narkotika er teit, latterlig og idiotisk - uansett hvor "bra det er mot diverse plager". Det er ikke bra mot noen ting. Hvis et gitt stoff er "bra" mot "noe" så kan man lage et legemiddel av det, som isolerer terapeutisk virkning og minimerer bivirkninger, og som er testet og kontrollert slik at det er trygt å bruke, og eventuelle faremomenter er kartlagt. Slike preparater gir forutsigbar virkning og dose, og behandlingen følges opp av folk med kompetanse. Hvordan dette kan være verre enn selvtitrert dosering av et ubehandlet plantemateriale som brukes uten indikasjon er for meg en gåte.Enda merkeligere er det at mange selvmedisinerer seg uten å ha noe å "medisinere" seg mot.Anonymous poster hash: 93458...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guy Fawkes Skrevet 29. september 2015 #80 Del Skrevet 29. september 2015 Du er jo bare en regelrytter. Spørsmålet til TS er hva jeg synes om de som ruser seg på hasj i ny og ne. Det har jeg svart på, og jeg synes de er misbrukere om det bare er av og til. Skjønner det jeg også at man liker ikke bli kalt misbruker, men det er greit å kalle en spade for en spade. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå