Gå til innhold

Hva mener dere om folk som røyker hasj innimellom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde ikke ønsket omgang med slike folk. Spesielt siden det er en kriminell handling å røyke hasj. Minner meg for mye om en gjeng jeg hang litt med i ungdomstiden som røyka mye hasj, makan til sløv gjeng skal du lete lenge etter. Tror ikke noen av dem klarte å fullføre VGS med et bra snitt. Merker jeg er full av fordommer mot narkotika, har heldigvis aldri kommet opp i denne problemstillingen etter at jeg ble voksen. 

Anonymous poster hash: 4ff24...1ed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke brydd meg. Tar av og til psykedelika og har lyst til å prøve hasj selv. Folk får gjøre som de vil så lenge de ikke skader andre, dessuten er alt skadelig når det overbrukes. 

Anonymous poster hash: fad87...2ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg. Tar av og til psykedelika og har lyst til å prøve hasj selv. Folk får gjøre som de vil så lenge de ikke skader andre, dessuten er alt skadelig når det overbrukes. 

Jeg syntes det er interessant (ikke rettet personlig til deg!) at veldig mange som har fordommer mot hasj , elsker å ta mdma og andre psykedelika stimulerende stoffer som er langt farligere både for kropp, hjerne og psyke.

Anonymous poster hash: cdfc1...e4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er interessant (ikke rettet personlig til deg!) at veldig mange som har fordommer mot hasj , elsker å ta mdma og andre psykedelika stimulerende stoffer som er langt farligere både for kropp, hjerne og psyke.

Anonymous poster hash: cdfc1...e4c

Jeg skjønner den. Jeg tar selv LSD og holder meg unna f.eks MDMA da det er i viss grad skadelig. Jeg har heller ikke prøvd andre stoffer, og er ikke del av en "sånn type" miljø. LSD er bevist å ikke skade hjernen ved bruk. Det er en grunn til at det blir brukt i behandling i kognitiv terapi visse steder, men selvfølgelig bør man være forsiktig. Har man feks latent schizofreni så kan det aktiveres ved bruk av slike stoffer. Det er uansett aldri noe jeg prater med andre om, og når jeg bruker det er jeg alltid alene og mediterer :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg minst like ofte ser personhets rettet mot oss..

For min del er det helt greit at folk unngår oss fordi vi driver med noe ulovlig, har selv problemer med å komme overens med folk som er veldig lydige ovenfor autoriteter. Syns de ofte virker kjedelige og uinteressante. Anonymous poster hash: a49e5...2e2

Hvorfor skal dette altid handle om lydighet overfor autoriteter? Det er en stråmann.

For min del handler det om at jeg har nok farmakologi og biokjemi i bakgrunnen min til at jeg holder meg langt unna slike stoffer.

Dette har du selvfølgelig kilder på?

De som arbeider med rusrelaterte skader ser jo kun de som tar skade av det. Og det er en veldig liten del av de som bruker stoffene.

Da kan vi jo droppe restriksjoner på benzodiazepiner også, siden de som tar skade av det er en veldig liten del av de som bruker slike medikamenter. Faktisk er det et argument for ikke å ha restriksjoner på legemidler i det hele tatt.

Eller er det noe vi overser her.......?

Anonymous poster hash: 93458...6b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke problemet så lenge folk ikke misbruker det (-med misbruk mener jeg røyke hver dag/før jobb/ etc).

At det er "ulovlig" er tidenes mest idiotiske argument. Stevia var ulovlig inntil noen år siden, og nå selges det i grønn cola.

Det er ulovlig å laste ned filmer/serier, og det er ulovlig å bryte fartsgrensen.

Det er ulovlig å ta med for mye alkohol over grensa, og det er ulovlig å kjøpe dyre ting fra utlandet uten å fortolle det og svare mva av det.

Det er ulovlig for en 15åring å oppbevare et nakenbilde av seg selv på sin egen pc/telefon.

Det er ulovlig å eie en skilpadde uten den rette tillatelsen, og det er ulovlig for meg å begynne å mekke i sikringsskapet mitt uten riktige papirer.

Er det ulovlig å unnlate å betale NRK-lisens hvis man har tv også kanskje?

Ikke glem at mye av hjemmebrenten rundt omkring også går under "narkotika"-grenen i Norges lover, så det er nok flere "narkomane" nordmenn i dette landet.

Jeg personlig synes at det er mye, mye verre å være et fartssvin (=de som har fått fartsbot/mistet lappen) eller å sikre ungene feil/dårlig i bilen, enn det er å røyke cannabis i helgen.

Og før noen spør, nei, jeg bruker ikke og har aldri benyttet meg av cannabis, men jeg håper å kunne ta meg en lovlig joint som pensjonist. :) :)

Anonymous poster hash: 73e59...3c7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få gjøre hva de VIL. Med måte :) det gjelder jointen din, alkoholen din og chips posen din osv...

Når det er sagt så er cannabis mindre skadelig enn alkohol! Ta og få dette inn i hodet nå. Jeg mener det bør legaliseres men med en aldersgrense på tja... 23 år kanskje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller en urte, uten beviste skadevirkninger, enn gift som gjør deg uberegnelig, voldelig, aggressiv og ødelegger kroppen din. Jeg snakker selvsagt om alkohol.

En urte som kan føre deg rett i en psykose. Hasjens skadevirkninger er bevist for lengst. Våkn opp.

Anonymous poster hash: 8187f...f1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dette altid handle om lydighet overfor autoriteter? Det er en stråmann.

For min del handler det om at jeg har nok farmakologi og biokjemi i bakgrunnen min til at jeg holder meg langt unna slike stoffer.

Anonymous poster hash: 93458...6b4

Var bare den første setningen som var et svar til deg, resten var et generelt svar på tråden.

Anonymous poster hash: a49e5...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få gjøre hva de VIL. Med måte :) det gjelder jointen din, alkoholen din og chips posen din osv...

Når det er sagt så er cannabis mindre skadelig enn alkohol! Ta og få dette inn i hodet nå. Jeg mener det bør legaliseres men med en aldersgrense på tja... 23 år kanskje.

Hvordan skal man greie å unngå å få dette med seg? Dere canabis/marijuana forkjempere sier jo dette minst 20 ganger i hver eneste post som omhandler dette tema :P

Anonymous poster hash: c44b4...dfc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er helt greit. Ærlig talt folkens! Man er da ingen narkotikamisbruker bare fordi man tar seg en liten rev i ny og ne. Ikke noe verre enn de som tar seg en øl eller en sigarett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke psykoser som blir utløst av hasj veldig kortvarige? Hvis du ser bort fra de som fra før av har schizofreni eller lignende(disse burde holde seg unna absolutt alle rusmidler).

Anonymous poster hash: a49e5...2e2

Nei. De trenger ikke bli kortvarige. Dessuten er det mange som har latent schizofreni uten å vite det. BAM så har du bomba livet ditt i stykker. Vil man ta den sjansen så er det bare å røyke i vei.

Mvh en som også har jobbet lenge i psykiatrien.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi jo droppe restriksjoner på benzodiazepiner også, siden de som tar skade av det er en veldig liten del av de som bruker slike medikamenter. Faktisk er det et argument for ikke å ha restriksjoner på legemidler i det hele tatt.

Eller er det noe vi overser her.......?Anonymous poster hash: 93458...6b4

Restriksjoner bør man ha, men ikke forbud.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De trenger ikke bli kortvarige. Dessuten er det mange som har latent schizofreni uten å vite det. BAM så har du bomba livet ditt i stykker. Vil man ta den sjansen så er det bare å røyke i vei.

Mvh en som også har jobbet lenge i psykiatrien.

Støttes!! Hilsen en som jobber i psykiatrien!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En urte som kan føre deg rett i en psykose. Hasjens skadevirkninger er bevist for lengst. Våkn opp.Anonymous poster hash: 8187f...f1d

Hasj fører deg ikke rett i en psykose. Slutt å spre feilinformasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du selvfølgelig kilder på?

De som arbeider med rusrelaterte skader ser jo kun de som tar skade av det. Og det er en veldig liten del av de som bruker stoffene.

Behøver jeg kilde på det? Rus uansett hva du ruser deg på er en egoistisk handling, sjelden man ruser seg for å tilfredsstille andre. Hvordan tror du familier har det rundt personer som ruser seg, tror du vedkommende som ruser seg gjør det fordi de tar hensyn til familie og samfunn. De som ruser seg på narkotiske stoffer i dag, er med på å finansiere kriminelle bakmenn som og forsyner mindreårige i et eller annet ledd. Hvis man tar hensyn til samfunnet og ikke seg selv er egoistisk gjør man ikke det.

Nei! ikke alle som er involvert i rusarbeid ser bare dem som tar skade av det. De leser en mengde fag litteratur også og noen arbeider i felten og møter folk i forskjellige faser. Så har du de som utarbeideider planer i forhold til rusbehandling og de som sitter/har sittet i styret for rusrelatert arbeid. Han du diskuterer med oppfyller de to siste kriterier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj fører deg ikke rett i en psykose. Slutt å spre feilinformasjon.

Han som drepte og voldtok jenta i Ålesund var i hasj psykose. Det skjer ikke alle, men det kan skje enkelte ett lang tids bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...