Gjest Jacklost Skrevet 30. september 2015 #121 Del Skrevet 30. september 2015 (endret) . Endret 30. september 2015 av Jacklost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #122 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg var 27 år første gangen jeg prøvde hasj, og har prøvd det tre ganger siden (ila. 2 år). Før den tid hadde jeg bare drukket alkohol, og tatt en festrøyk/sus i ny og ned. Hasjrusen var helt greit...ganske beroligende og behagelig. Grunnen til at jeg ikke driver på med det er enkel: Jeg trenger sikkerhetsklarering. Mitt syn på saken er at skremselspropagandaen er helt over styr og stell. Skal innrømme at jeg var livredd for hasj før, da jeg hadde en tanke om at bare knarkere og tapere drev på med slikt. Gateway dop og alt det der. Vi har liksom fått hamret inn bildet om at bare samfunnets tapere ligger hjemme å røyker hasj, og høyst sannsynlig går over til piller og sprøyter senere. Skal jeg være HELT ærlig så var hasjrusen litt skuffende, da jeg hadde gått 13-14 år å trodd man ble helt borte av slikt. Av de jeg kjenner som bruker eller har brukt hasj, er kanskje 10% "tapere". Ca. samme statistikk som Alkohol...det er mine anekdotiske data. For min del burde vi legalisere hasj fort som faen, så slipper vi mer tull med bøter og rulleblad. Om folk har lyst å ta seg et blås hjemme, så burde de få lov til dette. Og før noen starter en diskusjon om folk de kjenner som har ramla på kjøret, endt opp med all slags faenskap: Det vil alltid finnes noen slike. Noen har anlegg for å bli avhengige...tar du fra dem dop, blir de avhengige av noe annet. Anonymous poster hash: 30a60...ec8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #123 Del Skrevet 30. september 2015 De som bruker hasj blir ofte veldig tiltaksløse! På sikt går det utover hverdagen og livet: Dårlig døgnrytme, latskap, lav konsentrasjonsevne. Mange faller også utenfor arbeidslivet. Anonymous poster hash: 66cae...b7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cppdude Skrevet 30. september 2015 #124 Del Skrevet 30. september 2015 Noen observasjoner i denne tråden. Dere som jobber i psykiatrien/rehab: Kan det tenkes at deres syn er svært preget av bias? Dere får bokstavelig talt den gruppen mennesker som misbruker stoff, og/eller har mange andre problemer. Dere ser eller møter ikke på majoriteten av folk som bruker eller har brukt hasj. Selv om jeg jobber med overvektige folk(der noen faktisk har dødd), så betyr det ikke at jeg vil gjøre usunn mat ulovlig. Det handler om moderasjon, og ja, dessverre vil det alltid finnes svake mennesker som ikke kan styre seg. Det betyr ikke vi skal drive samfunnet rundt disse personene. Utdanningsnivå og yrke: Nei, det er ikke bare "taperne" som ikke bestod VGS som bruker hasj. Har møtt finansfolk, idrettsutøvere, skuespillere og artister, akademikere, politifolk, leger, advokater, lærere, barnehagetanter, you name it som har røkt hasj. Tror det er man folk som har en idé om hvordan slike folk er, og antar at slik må det være i realiteten. Hva er egentlig en taper? Ser folk er flittig å bruke den benevnelsen her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #125 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg mener det er et dårlig trekk å bryte loven bare fordi man selv synes den er teit. Antisosialt kalles det. Og bortsett fra det: Jeg er lei av latterlige påstander fra hasjrøykere som tror at røykingen deres ikke går utover andre. Den gjør ofte det, serru! Men de ser det ikke selv og blir fort egosentriske så det holder. Har møtt flere høyt utdannede som tar seg en blås, og det er ikke det spøtt bedre enn om en lavstatusperson gjør det. Anonymous poster hash: 673a5...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #126 Del Skrevet 30. september 2015 Noen observasjoner i denne tråden. Dere som jobber i psykiatrien/rehab: Kan det tenkes at deres syn er svært preget av bias? Dere får bokstavelig talt den gruppen mennesker som misbruker stoff, og/eller har mange andre problemer. Dere ser eller møter ikke på majoriteten av folk som bruker eller har brukt hasj. Selv om jeg jobber med overvektige folk(der noen faktisk har dødd), så betyr det ikke at jeg vil gjøre usunn mat ulovlig. Det handler om moderasjon, og ja, dessverre vil det alltid finnes svake mennesker som ikke kan styre seg. Det betyr ikke vi skal drive samfunnet rundt disse personene. Utdanningsnivå og yrke: Nei, det er ikke bare "taperne" som ikke bestod VGS som bruker hasj. Har møtt finansfolk, idrettsutøvere, skuespillere og artister, akademikere, politifolk, leger, advokater, lærere, barnehagetanter, you name it som har røkt hasj. Tror det er man folk som har en idé om hvordan slike folk er, og antar at slik må det være i realiteten. Hva er egentlig en taper? Ser folk er flittig å bruke den benevnelsen her. .......eller kan det tenkes at mitt syn er preget av både grundig teoretisk kunnskap, en nitidig lesning av forskning på området, samt observasjoner og klinisk praksis gjennom mange år? Hvorfor tror du jeg ikke ser eller vet om folk som røyker cannabis? Jeg vet det meget godt, og jeg kjenner en god del også. Hva er poenget med å trekke frem dette? Det er INGEN - ALDRI - noen som har påstått at du havner på kjøret av sporadisk cannabisbruk. Det som fremholdes er at det har skader på lang sikt, man vet ikke hvem som utvikler et problematisk forhold til det, og det er farmakokinetisk uegnet for rekreasjonell bruk fordi det har svært lang terminal halveringstid, og klinisk påvirkning pågår langt utover det man selv opplever. Kan vi snart få en diskusjon hvor man slipper å måtte understreke hvilke påstander man IKKE har fremsatt? Jeg blir så trett av å måtte forsvare meg mot meninger og holdninger jeg ikke har.....Anonymous poster hash: 93458...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 30. september 2015 #127 Del Skrevet 30. september 2015 Folk får gjøre hva de vil for min del, så bryr meg ikke så mye med mindre det blir veldig mye eller går utover livet dems alvorlig. Men en gang i blant bryr jeg meg ikke så mye om. Kjenner mange forskjellige som driver med det, og endra ikke synet mitt på dem etter jeg fikk vite om det på en måte. De fleste er jo ålreite folk uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #128 Del Skrevet 30. september 2015 De som bruker hasj blir ofte veldig tiltaksløse! På sikt går det utover hverdagen og livet: Dårlig døgnrytme, latskap, lav konsentrasjonsevne. Mange faller også utenfor arbeidslivet. Anonymous poster hash: 66cae...b7b Det du sier er sant for de som røyker hasj hver dag/veldig ofte, men denne tråden handla om de som røyker sporadisk. Anonymous poster hash: a49e5...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #129 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg mener det er et dårlig trekk å bryte loven bare fordi man selv synes den er teit. Antisosialt kalles det. Og bortsett fra det: Jeg er lei av latterlige påstander fra hasjrøykere som tror at røykingen deres ikke går utover andre. Den gjør ofte det, serru! Men de ser det ikke selv og blir fort egosentriske så det holder. Har møtt flere høyt utdannede som tar seg en blås, og det er ikke det spøtt bedre enn om en lavstatusperson gjør det. Anonymous poster hash: 673a5...9ca Jeg bryter ikke loven på trass, men fordi jeg liker å røyke av og til. Kan du gi meg et eksempel på hvordan min sporadiske hasjrøyking går utover andre? Anonymous poster hash: a49e5...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. september 2015 #130 Del Skrevet 30. september 2015 Det finnes også slike som meg, som både har prøvd selv (mange ganger), har studert den farmakologiske og biokjemiske siden av det OG jobber med klinisk rusproblematikk. Allikevel er visst ikke min stemme gyldig.....og de samme påstandene kommer igjen og igjen og igjen, underbygget av vidunderlige anekdotiske bevis, en god del faktafeil og vridning av forskningsresultater og fortielse av aspekter man ikke ønsker skal komme frem. Av og til direkte løgner. Det universelle svaret på hvorfor mine argumenter er ugyldige er visst veldig enkle: Jeg er styrt av MORAL, og kan ikke tenke uten at myndighetene gjør det for meg. Nå er jeg så lei!!!!Anonymous poster hash: 93458...6b4 Hør da din formynder, - du kan ikke bestemme over andre enn deg selv, derfor er alle dine argumenter ugyldige. Forsto du nå eller vil du at jeg skal gjenta en gang til? Kanskje du behøver terapi eller behandling for å kvitte deg med vrangforestillingen din om at du kan bestemme over andre enn deg selv? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #131 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg kjenner og vet om mange som missbruker hasj, som røyker hver dag og flere ganger for dagen.. Min nåværende kjæreste var den type person for 1-2 år siden..da jeg ikke kjente han.. Idag går han på avrusningsmøter og har gått fra å røyke hver dag til å røyke et par ganger i måneden, og det synes jeg er helt greit. Han gjør det nå fordi han vil bare ut å kose seg litt med vennene sine, ikke fordi han "må" ha. Jeg har selv ikke røykt så mange ganger..i og med at jeg først prøvde hasj for mindre enn et år siden..Før jeg prøvde det misslikte jeg det svært sterkt, men etter å ha prøvd det selv og etter å ha sett hva folk gjør som røyker fikk meg til å endre mening. De folkene jeg henger med når jeg skal røyke er folk som bare tar seg en liten joint i ny og ne, som jeg synes er greit. Det eneste vi gjør er å sitte en plass å bare røyke og snakke og bare slapper helt av og om det er god type joint sitter vi kanskje å får latterkramper og bare sitter å tuller.. Hva som er så gale med det? Ingenting! Velger heller hasj overfor alkohol. Alkohol kan være mye mer skadelig både for en selv og for alle andre rundt. Anonymous poster hash: 44763...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #132 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg var 27 år første gangen jeg prøvde hasj, og har prøvd det tre ganger siden (ila. 2 år). Før den tid hadde jeg bare drukket alkohol, og tatt en festrøyk/sus i ny og ned.Hasjrusen var helt greit...ganske beroligende og behagelig. Grunnen til at jeg ikke driver på med det er enkel: Jeg trenger sikkerhetsklarering. Mitt syn på saken er at skremselspropagandaen er helt over styr og stell. Skal innrømme at jeg var livredd for hasj før, da jeg hadde en tanke om at bare knarkere og tapere drev på med slikt. Gateway dop og alt det der. Vi har liksom fått hamret inn bildet om at bare samfunnets tapere ligger hjemme å røyker hasj, og høyst sannsynlig går over til piller og sprøyter senere. Skal jeg være HELT ærlig så var hasjrusen litt skuffende, da jeg hadde gått 13-14 år å trodd man ble helt borte av slikt. Av de jeg kjenner som bruker eller har brukt hasj, er kanskje 10% "tapere". Ca. samme statistikk som Alkohol...det er mine anekdotiske data. For min del burde vi legalisere hasj fort som faen, så slipper vi mer tull med bøter og rulleblad. Om folk har lyst å ta seg et blås hjemme, så burde de få lov til dette. Og før noen starter en diskusjon om folk de kjenner som har ramla på kjøret, endt opp med all slags faenskap: Det vil alltid finnes noen slike. Noen har anlegg for å bli avhengige...tar du fra dem dop, blir de avhengige av noe annet. Anonymous poster hash: 30a60...ec8 Min mann er som sagt på side 1 i denne tråden politi. Det du skriver i dette innlegget viser veldig godt at du ikke har så god kjennskap til narkomiljø og hvor utrolig lett det er å rote seg inn i dette når man begynner med hasj. Fra hasj er ikke veien lang til sterkere stoffer. Det er ikke sånn at det finnes noen få som havner på kjøret av å røyke hasj. Det er faktisk ikke noen få. Det er veldig mange. Går man først over grensa til å begynne med narkotika er det ikke langt til å begynne med tyngre stoffer. Anonymous poster hash: 14a53...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #133 Del Skrevet 30. september 2015 Min mann er som sagt på side 1 i denne tråden politi. Det du skriver i dette innlegget viser veldig godt at du ikke har så god kjennskap til narkomiljø og hvor utrolig lett det er å rote seg inn i dette når man begynner med hasj. Fra hasj er ikke veien lang til sterkere stoffer. Det er ikke sånn at det finnes noen få som havner på kjøret av å røyke hasj. Det er faktisk ikke noen få. Det er veldig mange. Går man først over grensa til å begynne med narkotika er det ikke langt til å begynne med tyngre stoffer.Anonymous poster hash: 14a53...f64 Det eneste som krever av deg som person for at du går "over grensa" til å begynne med tyngre stoffer enn cannabis er nettopp deg som person - at man er SVAK. Da jeg var 16-18 år hadde jeg en kjæreste som røyket cannabis og som begynte med tyngre og tyngre stoffer. Han klarte ikke å si nei. Jeg derimot, ville ikke røre noe annet enn denne cannabisen. Jeg har aldri villet rørt noe annet enn cannabis i ettertid heller. Jeg har et ordentlig liv, er oppegående og studerer, men tar meg en joint en sjelden gang jeg er på byen. Jeg er også en av de som stopper med alkoholen når jeg er godt brisen - i forhold til de aller fleste jeg kjenner som aldri stopper, eller som begynner igjen når de er blitt edrue midt på natten. På fredag som var begynte jeg å bli edru kl 1 på natten. Jeg drakk ikke mer selv om jeg ble mast på av mine venner om å gjøre det. For jeg er jo "kjip" om jeg ikke blir full? Alkohol er en værre rus enn cannabis-rus. Bare se på folka i byen i helgene så skjønner du fort hvorfor. Hadde alle vært fjerne på cannabis hadde det sett ganske så annerledes ut! Dessuten om det hadde blitt legalisert, så ville politiet hatt tid til viktigere saker. Anonymous poster hash: 80f39...e54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #134 Del Skrevet 30. september 2015 Hør da din formynder, - du kan ikke bestemme over andre enn deg selv, derfor er alle dine argumenter ugyldige. Forsto du nå eller vil du at jeg skal gjenta en gang til? Kanskje du behøver terapi eller behandling for å kvitte deg med vrangforestillingen din om at du kan bestemme over andre enn deg selv? Waco - nå er det på tide at du kutter ut trakasseringen en gang for alle. Jeg har ikke noe ønske om å bestemme over andre, og jeg er ingen formynder. Kan du argumentere saklig? Hvis ikke kan du holde kjeft. Jeg har i mange år blitt fortalt av deg hva jeg mener og hvilke holdninger jeg har - og vet du hva? Det har IKKE ÉN ENESTE GANG hatt noen kontakt med virkeligheten. Alle de atter med deg blir bare tull, fordi du tøyser og vaser og nekter å forholde deg til hva folk skriver til deg, fordi DU har en oppfatning av folks holdninger som er helt uforenlig med de argumentene som legges frem. Jeg FATTER ikke at moderatorene lar deg holde på med dette, for du ødelegger en hver debatt du deltar i gjennom din tvers igjennom pill råtne måte å sabotere et hvert tilløp til saklig diskusjon. Kan du være så snill å forholde deg til hva folk skriver til deg, og ikke til hva du TROR de mener (uten å ha holdepunkter for det)? Er det en betingelse for å være uenig med deg at man må stemples som en menneskefiendtlig drittsekk?Anonymous poster hash: 93458...6b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #135 Del Skrevet 30. september 2015 Min mann er som sagt på side 1 i denne tråden politi. Det du skriver i dette innlegget viser veldig godt at du ikke har så god kjennskap til narkomiljø og hvor utrolig lett det er å rote seg inn i dette når man begynner med hasj. Fra hasj er ikke veien lang til sterkere stoffer. Det er ikke sånn at det finnes noen få som havner på kjøret av å røyke hasj. Det er faktisk ikke noen få. Det er veldig mange. Går man først over grensa til å begynne med narkotika er det ikke langt til å begynne med tyngre stoffer.Anonymous poster hash: 14a53...f64 Min ærlige mening er at om du greier å havne på kjøret med tyngre narkotiske stoffer fra hasj, så kan du takke deg selv for det. Det er ikke vårt ansvar å passe eller regulere slikt, for at noen få ikke greier å moderere seg. Er det slik at vi skal bannlyse alkohol fordi noen folk ikke greier å oppføre seg i fylla, eventuelt blir alkoholikere? Nei. bad life choices. Anonymous poster hash: 30a60...ec8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missuvillig Skrevet 30. september 2015 #136 Del Skrevet 30. september 2015 Ingen jeg gidder å ha med å gjøre. Det er narkotika og ulovlig uansett hvor mye noen her inne vil det skal være lovlig. Og når mannen er politi fungerer det ganske dårlig å ha noe å gjøre med slike mennesker. Men utenom at jeg ikke vil ha noe med de å gjøre og at jeg synes synd i de som driver med narkotika så er det ikke noe spesielt jeg synes om dem.Anonymous poster hash: 14a53...f64 Og uansett hvor mye du tror du ikke har noe med dem å gjøre så kan din bestevenn røyke daglig uten at du vet det Heller en urte, uten beviste skadevirkninger, enn gift som gjør deg uberegnelig, voldelig, aggressiv og ødelegger kroppen din. Jeg snakker selvsagt om alkohol. Amen til den Jeg omgås ikke narkomane. Anonymous poster hash: 07af6...fee Det gjør du garantert, helt uten at du vet om det En av naboene min har vært heroinist i over 10 år uten at jeg har visst noe om det før for et par år siden.. Selv om heroin ikke kan sammenlignes med hasj da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #137 Del Skrevet 1. oktober 2015 Min ærlige mening er at om du greier å havne på kjøret med tyngre narkotiske stoffer fra hasj, så kan du takke deg selv for det. Det er ikke vårt ansvar å passe eller regulere slikt, for at noen få ikke greier å moderere seg. Er det slik at vi skal bannlyse alkohol fordi noen folk ikke greier å oppføre seg i fylla, eventuelt blir alkoholikere? Nei. bad life choices. Anonymous poster hash: 30a60...ec8 Vakkert menneskesyn.... Hvorfor tror du det er så strenge restriksjoner på alkohol?Anonymous poster hash: 93458...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 1. oktober 2015 #138 Del Skrevet 1. oktober 2015 Min mann er som sagt på side 1 i denne tråden politi. Det du skriver i dette innlegget viser veldig godt at du ikke har så god kjennskap til narkomiljø og hvor utrolig lett det er å rote seg inn i dette når man begynner med hasj. Fra hasj er ikke veien lang til sterkere stoffer. Det er ikke sånn at det finnes noen få som havner på kjøret av å røyke hasj. Det er faktisk ikke noen få. Det er veldig mange. Går man først over grensa til å begynne med narkotika er det ikke langt til å begynne med tyngre stoffer.Anonymous poster hash: 14a53...f64 Det din politimann tydeligvis har glemt å fortelle deg. Er at det er forbudet som sørger for at denne veien fra hasj til heroin er kort. For egentlig er den veien svært lang. Man kan like godt si at alkohol fører til heroin misbruk. Cannabis og opiater er helt ulike rusmidler. Røyker man hasj får man ikke lyst på heroin, slik enkelte tror. Det som er farlig er forbudet. Unge som eldre er tvunget til og oppsøke kriminelle miljøer der man får alt fra sentralstimulerende, opiater osv. Det kan være tørke på hasj, men annet og få. Enkelte vil da handle annet og så begynner snøballen og rulle. Dette er kun en av veldig mange årsaker til at et menneske utvikler rusavhengighet. Uansett er forbudet og faktisk politiet langt mer skadelig en noe rusmiddel. Det kan du jo lufte til din politimann. Jeg vil tro med 100 % sikkerhet at han ikke vil forstå dette. Men det er faktisk sannheten. Uten forbudet ville vi hatt mindre dødsfall, mindre kriminalitet, langt mindre farlige synonympreparater som tar livet av folk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 1. oktober 2015 #139 Del Skrevet 1. oktober 2015 Og uansett hvor mye du tror du ikke har noe med dem å gjøre så kan din bestevenn røyke daglig uten at du vet det Dette har du helt rett i. Det kan faktisk være din fastlege som daglig svir seg en joint etter en stresset dag på legekontoret. Ikke noe galt i det. Så det er nok svært så vanskelig for disse moralistiske menneskene der ute, som ikke liker folk som røyker hasj og unngå dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #140 Del Skrevet 1. oktober 2015 Det er ulovlig for en 15åring å oppbevare et nakenbilde av seg selv på sin egen pc/telefon.Anonymous poster hash: 73e59...3c7 Dette vil jeg se en kilde på. Anonymous poster hash: 9b0e7...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå