tussi680 Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Hei! Har ei georgone i stuevinduet mitt som ikke vil blomstre lenger. Den hadde en nydelig lilla farge som jeg falt fullstendig for. Men nå lurer jeg på: Den gir flotte blader fortsatt siden jeg er så nøye md å stelle planta, gir gjødsel osv. Men har den, nå i slutten av september gitt seg for året å blomstre? Kan den også fortsatt stå i vinduet,det er et østvendt et og sola kommer derfor en del. Har noen et svar? Please .....
Fantastica Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Georginer er herdige nok til å kunne stå ute, men tåler ikke den norske vinteren. Derfor tas knollene inn om høsten og lagres frostfritt og mørkt innendørs. Så kan du ta knollen frem igjen i mars, plante den i jord og vanne og gjødsle. Da kommer den flott tilbake. Anbefaler deg å la planten ta høst nå, ikke tving den til å blomstre mer.
tussi680 Skrevet 28. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2015 Den er full av grønne blader, hva gjør jeg med dem? Skal jeg bare ta vekk potta samt jorda og legge den i kjelleren som du sier?
Sugerøret Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Følg denne du Flott oppskrift på hva du gjør med knollerhttp://www.moseplassen.no/2010/09/slik-oppbevarer-du-georginer-dahlia/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå