AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Jeg kjøpte en vare på H&M på lørdag, men finner ikke kvitteringen. Betalte med kort, så kan printe ut utskrift fra nettbank. Burde ikke dette være tilstrekkelig dokumentasjon? Jeg ser Forbrukerrådet mener det, og argumenterer med at det handler om god kundeservice (som jeg jo er enig i), men er det noen regler rundt dette? Anonymous poster hash: aac8d...2dd
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Det er ikke godt nok, om de aksepterer det er de greie. Nettbanken spesifiserer vel ikke nøyaktig hvilken vare du kjøpte, kun beløpet. Anonymous poster hash: 35a9e...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Teknisk sett har du ingen returrett når det gjelder varer kjøpt over disk. At de tar det er en ekstraservice. Anonymous poster hash: 43d94...b83
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Forbrukerrådet argumenterer med at det er god kundeservice, ergo holder det egentlig ikke, men du kan være heldig. Anonymous poster hash: 4ffd8...cd6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Spørsmålet er hva du trenger kvitteringen til? Bytte eller reklamasjon? Feil på varen?Anonymous poster hash: d4924...bb1
malicious Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 I de fleste kassesystemer kan det jo søkes opp på dato, tid og sum. Det burde gå an å få ut en kopi av bongen din.
Florence Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Jeg fikk byttet sko på DinSko med utskrift fra nettbanken en gang, så du kan jo høre med de. De er ikke pliktet til å gjøre det, men kan være de vil være snille.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 For å få pengene tilbake er det nok ikke godt nok! Anonymous poster hash: 8fd87...1b3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Teknisk sett har du ingen returrett når det gjelder varer kjøpt over disk. At de tar det er en ekstraservice.Anonymous poster hash: 43d94...b83 Selvfølgelig har man rett til å bytte varer kjøpt over disk i butikker som tilbyr åpent kjøp, f.eks H&M. Det er en del av avtalen man inngår ved kjøp, men da er det gjerne et krav om at man har kvittering. Normalt vil det heller ikke være noe prøblem å få byttet noe man kun har bankutskrift for, men da kan man ikke regne med å få igjen penger.Anonymous poster hash: f9537...352
teknosilje Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 Selvfølgelig har man rett til å bytte varer kjøpt over disk i butikker som tilbyr åpent kjøp, f.eks H&M. Det er en del av avtalen man inngår ved kjøp, men da er det gjerne et krav om at man har kvittering. Normalt vil det heller ikke være noe prøblem å få byttet noe man kun har bankutskrift for, men da kan man ikke regne med å få igjen penger.Anonymous poster hash: f9537...352 Du tar nok feil. Man har ikke rett til å få pengene tilbake mot kvittering. Noen FÅ kjeder tilbyr dette som ekstra service. Det er ingen rettighet ved kjøp over disk.
Fionnuala Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 Du tar nok feil. Man har ikke rett til å få pengene tilbake mot kvittering. Noen FÅ kjeder tilbyr dette som ekstra service. Det er ingen rettighet ved kjøp over disk. Faktisk tar hun ikke feil, ettersom hun legger til "butikker som har åpent kjøp". Dermed har butikken en policy som gir kunden rett til å bytte varen. Men sånn ellers, generelt har man ikke krav på å få bytte varer man kjøper over disk.
teknosilje Skrevet 29. september 2015 #12 Skrevet 29. september 2015 Faktisk tar hun ikke feil, ettersom hun legger til "butikker som har åpent kjøp". Dermed har butikken en policy som gir kunden rett til å bytte varen. Men sånn ellers, generelt har man ikke krav på å få bytte varer man kjøper over disk. Tror vi misforstår hverandre ☺ Nå vet vi jo heller ikke hva HI lurer på hekler, sånn egentlig. De store kjedene har blitt mye strengere ifht retur det siste året. Ikke sikkert hi kommer noen vei uten kvittering
Gjest Skrevet 29. september 2015 #13 Skrevet 29. september 2015 Jeg kjøpte noe på Cubus for en stund siden og rotet bort kvitteringen, men jeg visste hvilken dag og omtrent klokkeslett og da søkte de opp kjøpet mitt på kassen. Det var ikke noe problem og jeg fikk pengene tilbake. Jeg hadde med mobilen og viste de beløpet via bank-appen også søkte de på det.
Fionnuala Skrevet 29. september 2015 #14 Skrevet 29. september 2015 Tror vi misforstår hverandre ☺ Nå vet vi jo heller ikke hva HI lurer på hekler, sånn egentlig. De store kjedene har blitt mye strengere ifht retur det siste året. Ikke sikkert hi kommer noen vei uten kvittering Godt mulig, tror vi egentlig er helt enige Jeg kjøpte noe på Cubus for en stund siden og rotet bort kvitteringen, men jeg visste hvilken dag og omtrent klokkeslett og da søkte de opp kjøpet mitt på kassen. Det var ikke noe problem og jeg fikk pengene tilbake. Jeg hadde med mobilen og viste de beløpet via bank-appen også søkte de på det. Da jeg klagde på en vare hos en sportsbutikk, så manglet jeg kvittering, i tillegg til at jeg hadde betalt kontakt og dermed ikke kunne vise til nettbank - men jeg husket dato og når på dagen det var kjøpt, og dermed fant de frem til kjøpet mitt og godtok reklamasjonen. Så det kommer nok helt an på hvorfor TS skal tilbake til butikken, og hvor greie de er, om det går fint uten kvittering. Tror du kan komme langt med bankutskrift .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå