Gå til innhold

Mistet kvittering - har utskrift fra nettbank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en vare på H&M på lørdag, men finner ikke kvitteringen. Betalte med kort, så kan printe ut utskrift fra nettbank.

Burde ikke dette være tilstrekkelig dokumentasjon?

Jeg ser Forbrukerrådet mener det, og argumenterer med at det handler om god kundeservice (som jeg jo er enig i), men er det noen regler rundt dette?

Anonymous poster hash: aac8d...2dd
Skrevet

Det er ikke godt nok, om de aksepterer det er de greie. Nettbanken spesifiserer vel ikke nøyaktig hvilken vare du kjøpte, kun beløpet.

Anonymous poster hash: 35a9e...ee0

• Liker 1
Skrevet

Teknisk sett har du ingen returrett når det gjelder varer kjøpt over disk. At de tar det er en ekstraservice.

Anonymous poster hash: 43d94...b83
Skrevet

Forbrukerrådet argumenterer med at det er god kundeservice, ergo holder det egentlig ikke, men du kan være heldig.

Anonymous poster hash: 4ffd8...cd6

Skrevet

Spørsmålet er hva du trenger kvitteringen til?

Bytte eller reklamasjon? Feil på varen?

Anonymous poster hash: d4924...bb1

Skrevet

I de fleste kassesystemer kan det jo søkes opp på dato, tid og sum. Det burde gå an å få ut en kopi av bongen din.

Skrevet

Jeg fikk byttet sko på DinSko med utskrift fra nettbanken en gang, så du kan jo høre med de. De er ikke pliktet til å gjøre det, men kan være de vil være snille. 

Skrevet

For å få pengene tilbake er det nok ikke godt nok!

Anonymous poster hash: 8fd87...1b3
Skrevet

Teknisk sett har du ingen returrett når det gjelder varer kjøpt over disk. At de tar det er en ekstraservice.

Anonymous poster hash: 43d94...b83

Selvfølgelig har man rett til å bytte varer kjøpt over disk i butikker som tilbyr åpent kjøp, f.eks H&M. Det er en del av avtalen man inngår ved kjøp, men da er det gjerne et krav om at man har kvittering. Normalt vil det heller ikke være noe prøblem å få byttet noe man kun har bankutskrift for, men da kan man ikke regne med å få igjen penger.

Anonymous poster hash: f9537...352

Skrevet

Selvfølgelig har man rett til å bytte varer kjøpt over disk i butikker som tilbyr åpent kjøp, f.eks H&M. Det er en del av avtalen man inngår ved kjøp, men da er det gjerne et krav om at man har kvittering. Normalt vil det heller ikke være noe prøblem å få byttet noe man kun har bankutskrift for, men da kan man ikke regne med å få igjen penger.Anonymous poster hash: f9537...352

Du tar nok feil. Man har ikke rett til å få pengene tilbake mot kvittering. Noen FÅ kjeder tilbyr dette som ekstra service. Det er ingen rettighet ved kjøp over disk.

Skrevet

Du tar nok feil. Man har ikke rett til å få pengene tilbake mot kvittering. Noen FÅ kjeder tilbyr dette som ekstra service. Det er ingen rettighet ved kjøp over disk.

Faktisk tar hun ikke feil, ettersom hun legger til "butikker som har åpent kjøp". Dermed har butikken en policy som gir kunden rett til å bytte varen.

Men sånn ellers, generelt har man ikke krav på å få bytte varer man kjøper over disk.

Skrevet

Faktisk tar hun ikke feil, ettersom hun legger til "butikker som har åpent kjøp". Dermed har butikken en policy som gir kunden rett til å bytte varen.

Men sånn ellers, generelt har man ikke krav på å få bytte varer man kjøper over disk.

Tror vi misforstår hverandre ☺

Nå vet vi jo heller ikke hva HI lurer på hekler, sånn egentlig. De store kjedene har blitt mye strengere ifht retur det siste året. Ikke sikkert hi kommer noen vei uten kvittering

Skrevet

Jeg kjøpte noe på Cubus for en stund siden og rotet bort kvitteringen, men jeg visste hvilken dag og omtrent klokkeslett og da søkte de opp kjøpet mitt på kassen. Det var ikke noe problem og jeg fikk pengene tilbake.

Jeg hadde med mobilen og viste de beløpet via bank-appen også søkte de på det.

Skrevet

Tror vi misforstår hverandre ☺

Nå vet vi jo heller ikke hva HI lurer på hekler, sånn egentlig. De store kjedene har blitt mye strengere ifht retur det siste året. Ikke sikkert hi kommer noen vei uten kvittering

Godt mulig, tror vi egentlig er helt enige :)

Jeg kjøpte noe på Cubus for en stund siden og rotet bort kvitteringen, men jeg visste hvilken dag og omtrent klokkeslett og da søkte de opp kjøpet mitt på kassen. Det var ikke noe problem og jeg fikk pengene tilbake.

Jeg hadde med mobilen og viste de beløpet via bank-appen også søkte de på det.

Da jeg klagde på en vare hos en sportsbutikk, så manglet jeg kvittering, i tillegg til at jeg hadde betalt kontakt og dermed ikke kunne vise til nettbank - men jeg husket dato og når på dagen det var kjøpt, og dermed fant de frem til kjøpet mitt og godtok reklamasjonen.

Så det kommer nok helt an på hvorfor TS skal tilbake til butikken, og hvor greie de er, om det går fint uten kvittering. Tror du kan komme langt med bankutskrift :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...