pompdelux Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 (endret) Ett forskningsprosjekt fra mange år tilbake kom frem til at ved å sette to mennesker sammen med 3 sett bestående av 36 spørsmål, som avsluttes med å se hverandre inn i øynene i 4 minutt vil føre til at to komplett ukjente mennesker kan forelske seg i hverandre. Det kan og være effektivt på forhold der man har kjørt seg fast, og en eller begge har mistet interessen. Dette er nok mer brukt i USA, men det kan jo absolutt være noe å ta med seg på en date sånn litt ut i bekjentskapet? http://www.nytimes.com/2015/01/11/fashion/modern-love-to-fall-in-love-with-anyone-do-this.html Noen som har prøvd? Endret 28. september 2015 av pompdelux
pompdelux Skrevet 28. september 2015 Forfatter #2 Skrevet 28. september 2015 Jeg tenker jo faktisk på at det er jo en bra måte å bli godt kjent på relativt kort tid.. Og det hadde ikke vært meg i mot å prøve 2
Gjest Raindrops Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Jeg tror jeg kunne prøvd det for morro skyld, selv om jeg ikke har noen tro på at det ville gjort meg forelsket. Fire minutter med øyekontakt høres imidlertid helt umulig ut. 1
Gjest Gjest_TSX80 Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Jeg tror jeg kunne prøvd det for morro skyld, selv om jeg ikke har noen tro på at det ville gjort meg forelsket. Fire minutter med øyekontakt høres imidlertid helt umulig ut. Jeg har lest så vidt om testen tidligere, og lest gjennom spørsmålene som for meg ville vært normale spørsmål å ha til en potensiell kjæreste uansett. I likhet med deg, ville jeg hatt enormt store problemer med å se et annet menneske inn i øynene i 4 minutter, uten å le det vekk etter 30 sekunder. Jeg har heller ikke altfor stor tro på at noe sånt vil fungere, men det er klart at man blir rasende raskt kjent, og svarer man ærlig til hverandre, vil man jo føle at man har delt en del verdifull informasjon om seg selv. Så at det vil få en eller annen psykisk effekt tror jeg helt sikkert.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Aldri vært forelsket, og tror ikke noen spørsmål hadde gjort at jeg hadde blitt forelsket. Anonymous poster hash: 97e13...fd1
Gjest Raindrops Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 Jeg har lest så vidt om testen tidligere, og lest gjennom spørsmålene som for meg ville vært normale spørsmål å ha til en potensiell kjæreste uansett. I likhet med deg, ville jeg hatt enormt store problemer med å se et annet menneske inn i øynene i 4 minutter, uten å le det vekk etter 30 sekunder. Jeg har heller ikke altfor stor tro på at noe sånt vil fungere, men det er klart at man blir rasende raskt kjent, og svarer man ærlig til hverandre, vil man jo føle at man har delt en del verdifull informasjon om seg selv. Så at det vil få en eller annen psykisk effekt tror jeg helt sikkert. Det er jeg enig i, jeg tror man vil føle seg vesentlig nærere av det, og at det kan gi et godt utgangspunkt for en videre relasjon.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Leste gjennom testen, og tenker at for noen kan den skremme vekk den andre parten og. Man skal dele problemer man har, men skal fortelle om livet i detalj. Jeg ble regelmessig voldtatt av min far som barn, og min mor psykisk terroriserte meg, da hun mente det var min feil. Det er jo virkelig ikke noe som passer seg på et så tidlig stadie i et forhold. Kommer man opp i en viss alder, er det mange som har opplevd eller gjort noe, man ikke har så lyst til å fortelle med en gang. Anonymous poster hash: 84cae...2b3
Gjest Gjest_TSX80 Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 Leste gjennom testen, og tenker at for noen kan den skremme vekk den andre parten og. Man skal dele problemer man har, men skal fortelle om livet i detalj. Jeg ble regelmessig voldtatt av min far som barn, og min mor psykisk terroriserte meg, da hun mente det var min feil. Det er jo virkelig ikke noe som passer seg på et så tidlig stadie i et forhold. Kommer man opp i en viss alder, er det mange som har opplevd eller gjort noe, man ikke har så lyst til å fortelle med en gang. Anonymous poster hash: 84cae...2b3 Da har man jo alltids alternativet med å servere en hvit løgn, eller unnlate å fortelle hele sannheten der man føler det er ukomfortabelt å si "alt" til et ukjent menneske. For øvrig hørtes det ut som en forferdelig opplevelse du har vært igjennom i barndommen, jeg håper du har fått hjelp til å komme deg videre, at du har det bra nå, og at du vet du er en minst like flott person som alle andre allikevel..!
Okapi Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Fire minutter med øyekontakt høres imidlertid helt umulig ut. Jeg tror ærlig talt ikke jeg klarer å fokusere på noe som helst i fire minutter. Merker det svir litt i øynene bare jeg tenker på det.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 For meg er dette åpenbart. Noen spørsmål viser mer dyybde og interesse enn andre, og alle får en til å måtte tenke og reflektere over både spørsmålet og svaret. Å få sånne spørsmål ville overasket og fascinert meg, og å stille sånne spørsmål ville helt klart gjort meg mye klokere på personen jeg spurte og dermed større sjanse for å få mer empati og følelser for han. Anonymous poster hash: 42801...603
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 Leste spørsmålene nå, og det som slo meg var at noen av svarene vet ikke en gang mine nærmeste venner. Jeg har ikke hatt en forferdelig oppvekst, men den kunne definitivt vært mye bedre. Har et par hendelser kun 2-3 personer vet. Hadde kanskje vært komfortabel med å prøve hvis vi var sammen, og hadde vært det i alle fall noen måneder, men dette nok vært skummelt. Anonymous poster hash: 4979d...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå