maipai Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Har tre vanlige husmorvinduer og tre stor stuevinduer som trenger gardiner. Har angst for blonder, søte/morsomme mønstre og generelt ting som gjør for mye av seg. Tenker persienner, liftgardiner, rullegardin eller plisse. Men jeg har ingen erfaring over hodet! Hva er bra? For og mot? Generelle tips? Hjelp! Er så lei av at nabokjerringa sitter i kjøkkenvinduet og ser på alt jeg gjør...
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Jeg har kun persienner overalt, med unntak av soverommet, og trives godt med det. Det sperrer godt for innsyn, sperrer ute sola og dermed mye varme, og det ser temmelig fint ut. Jeg gikk for eik i stuen og lyst metall på kjøkkenet. På soverommet valgte jeg å henge opp noen lyse, lette gardiner i tillegg, for der anser jeg det som viktigere å ha muligheten til å blokkere for innsyn samtidig som jeg slipper inn lys. Anonymous poster hash: bb81a...fee
Leo Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Jeg har generelt angst for gardiner, så vi har ikke gardiner noe annet sted enn på soverommet. Der hvor vi ellers har behov for å stenge for sol og/eller innsyn har vi persienner. Jeg foretrekker persienner fordi de gjør lite av seg når de ikke er i bruk og enkelt kan varieres fra å ikke dekke noe av vinduet til å stenge alt helt ute. Styrer man unna de billigste variantene og får dem måltilpasset, kan de også være riktig så lekre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå