Gå til innhold

Noen dager er alt feil..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_TSX80
Skrevet (endret)

Etter at jeg ble singel, har jeg hatt mange opp- og nedturer. Merkelig nok var det spesielt oppturer den første måneden, og så mange nedturer de neste månedene, og nå ca. 1 år etterpå har det endelig dukket opp noe som kan kalles for balanse.

19 av 20 dager er helt topp - men den ene dagen innimellom, føles ting innbitt, tungrodd, vanskelig og kjipt..

Følelsen av "kjipe" dager, handler mest om at noe ikke er helt på plass. En type irritasjonsfølelse..

Er ikke i spesielt dårlig humør, eller depressiv på noen måte, men har enkelt og greit en følelse av at "noe er galt".

Og på de dagene, blir liksom alt feil - og det eneste jeg føler meg motivert for er å sitte inne, og hate verden litt..

Tror dette henger sammen med at man rett og slett mangler den "sparringspartneren" man er vant til å ha. Det å kunne småklage litt til noen, og liksom føle at man er 2 stk. om å ha "en felles fiende" tror jeg er en av de tingene jeg savner mest med å ikke være i et forhold.

Er det noen av dere andre single som har det sånn, eller må jeg forte meg avgårde til en lege for å begynne på en lykke-pille-kur, før det er for sent? :)

Endret av Intruder
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dette som kalles å stå opp med feilt bein først.

Alle gjør dette, noen veldig mye oftere enn andre, og andre veldig mye skjeldnere enn andre. Alt går i perioder.

Du er helt gjennomsnittlig normal. :blomst:

Anonymous poster hash: 8318e...9f9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror du trenger en tredemølle eller boksesekk eller noe.

Eller KåGe. :nigo:

Endret av Silfen
Gjest Gjest_TSX80
Skrevet

Det er dette som kalles å stå opp med feilt bein først.

Alle gjør dette, noen veldig mye oftere enn andre, og andre veldig mye skjeldnere enn andre. Alt går i perioder.

Du er helt gjennomsnittlig normal. :blomst:

Anonymous poster hash: 8318e...9f9

Takk for blomst :) Den står nå i en vase her..

Tror du trenger en tredemølle eller boksesekk eller noe.

Eller KåGe. :nigo:

Hehe, ja, Haha, KG fungerer som begge deler ;)

Skrevet

Men om du tenker tilbake: var ikke 1 av 20 dager kipe før også? En har forsket på dette, og alle resultater viste at netto lykke er helt lik før og etter du går inn i et forhold (bortsett fra en kjapp lykkerus ved nyforelskelse og merkedager). Akkurat som den er helt lik før og etter barn.

Jge vil si at om 95% av dagene dine er ok så er du godt over gjennomsnittet. Nærmer det seg 50/50 ville jeg nok tatt grep.

Anonymous poster hash: 9f914...a45
Gjest Gjest_TSX80
Skrevet

Men om du tenker tilbake: var ikke 1 av 20 dager kipe før også? En har forsket på dette, og alle resultater viste at netto lykke er helt lik før og etter du går inn i et forhold (bortsett fra en kjapp lykkerus ved nyforelskelse og merkedager). Akkurat som den er helt lik før og etter barn.

Jge vil si at om 95% av dagene dine er ok så er du godt over gjennomsnittet. Nærmer det seg 50/50 ville jeg nok tatt grep.

Anonymous poster hash: 9f914...a45

Jo, du har definitivt rett i at det også var kjipe dager innimellom da jeg var i et forhold, men da var det også lettere å gjøre noe med det, fordi man var 2.

Men jeg er 100% sikker på at du har helt rett, og tusen takk for oppmuntrende ord :D

Skrevet

Kjener godt igjen det å mangle en å dele sorger, frustrasjoner og gleder med. Det er akkurat i de settingene man merker ekstra godt at man er alene. Og det er kanskje akkurat da at nettforum som KG er kjekke å ty til også. Enten det er for å blåse ut litt, eller bare fordi man trenger litt tilbakemelding.

Ellers er en tur på trening også et godt tips på dårlige dager ja.

Skrevet

Om høsten har jeg noen ganger slike dager en gang i uka. Ikke helt enda, men om noen uker når det virkelig begynner å bli mørkt og stusselig. Tror det er helt vanlig.

• Liker 1
Skrevet

Er nok helt vanlig med kjipe dager innimellom. I tillegg kan noen perioder være kjipere enn andre. Ting går dessverre ikke alltid på skinner, men så lenge man kommer seg igjennom det, så går nok alt fint :)

Skrevet

For det meste er det herlig å være ikke være forpliktet til en partner, men det kan bli litt ensomt i blant. Helt normalt! :)

Anonymous poster hash: 98d12...c90
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt like mange gode dager som deg så hadde jeg prist meg lykkelig. Antidepressiva trenger du iallefall ikke.

Anonymous poster hash: 42e9c...113
Skrevet

Kjener godt igjen det å mangle en å dele sorger, frustrasjoner og gleder med. Det er akkurat i de settingene man merker ekstra godt at man er alene. Og det er kanskje akkurat da at nettforum som KG er kjekke å ty til også. Enten det er for å blåse ut litt, eller bare fordi man trenger litt tilbakemelding.

Det kan man da bruke venner til?

Skrevet

Det kan man da bruke venner til?

For menn er det ofte vanskeligere, fordi det er forventet at man(n) ikke prater om sånt. Flere psykologer har jo ropt varsko i det siste om at menn i økende grad blir deprimert fordi de går og ruger på ting, fordi man føler det ikke er sosialt akseptert å diskutere at ting er kjipt med venner. Jeg tror det er mange single menn som føler at de egentlig ikke har noen å snakke med. Og en god del menn i forhold også, antakelig.
Skrevet

For menn er det ofte vanskeligere, fordi det er forventet at man(n) ikke prater om sånt. Flere psykologer har jo ropt varsko i det siste om at menn i økende grad blir deprimert fordi de går og ruger på ting, fordi man føler det ikke er sosialt akseptert å diskutere at ting er kjipt med venner. Jeg tror det er mange single menn som føler at de egentlig ikke har noen å snakke med. Og en god del menn i forhold også, antakelig.

Noen kvinner er også slik. Skal jeg dele bekymringene mine skal det være med en livspartner, noe annet føles bare feil.

Anonymous poster hash: 42e9c...113

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...