Høststorm Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 (endret) Jeg røyter veldig mye om dagen, og skjønner ikke hvorfor! Jeg går på B-vitaminer, har en bra og dyr shampoo og balsam jeg retter eller føner aldri håret, veldig snill med det! Har i prdodukter som skal styrke håret, men går på p-piller, kan det ha noe med det å gjøre? Eller er det noen som har noen tips eller erfaring om hvorfor man kan røyte så mye? Endret 28. september 2015 av Høststorm
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Frisøren sa at det kunne komme av D-vitamin.mangel til meg.. Anonymous poster hash: 41d33...471
Gjest Ravna Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 (endret) . Endret 19. januar 2018 av Ravna
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Jeg røyter veldig mye om dagen, og skjønner ikke hvorfor! Jeg går på B-vitaminer, har en bra og dyr shampoo og balsam jeg retter eller føner aldri håret, veldig snill med det! Har i prdodukter som skal styrke håret, men går på p-piller, kan det ha noe med det å gjøre? Eller er det noen som har noen tips eller erfaring om hvorfor man kan røyte så mye? Mennesker røyter i sykluser på 2 år. Helt normalt og ingen grunn til panikk om det går over etter 2-3 mnd. Om du er i tvil: få legen til å sjekke om du har lave verdier av enkelte vitaminer/mineraler. Dersom du har det: legg om kostholdet. Dersom du ikke har det: spis normalt sunt og vent et par mnd. Dropp gjerne også den dyre shampoen for en shampoo som inneholder ting du kan uttale og identifisere. Dyrt er ikke god kvalitet. Det er bare dyrt. Anonymous poster hash: c4af1...852
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Jeg har røytet skikkelig den siste tiden selv, har vel vart siden før sommeren en gang tror jeg, husker ikke helt når det startet. Men ligger hår over alt på gulvet, sluknet har en ukes håroppsamling etter en dag, og masse hår på børsten hver gang jeg grer meg (( Er redd for at det ikke skal stoppe snart. Har sjekket alle mangler hos lege og har bare fine nivåer... Håper det bare er en sånn røyste syklus som en over her nevner Anonymous poster hash: aff8f...42d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 Mennesker røyter ikke.Kun dyr røyter,dvs feller pels eller skinn. Hårtap som det kalles hos mennesker kan skyldes mangel på vitamin D eller B.Eller jernmangel. Mange har både vitamin D-mengel og jernmangel samtidig,så pass på. Anonymous poster hash: 445d0...bd3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Mennesker røyter ikke.Kun dyr røyter,dvs feller pels eller skinn. Hårtap som det kalles hos mennesker kan skyldes mangel på vitamin D eller B.Eller jernmangel. Mange har både vitamin D-mengel og jernmangel samtidig,så pass på. Anonymous poster hash: 445d0...bd3 Man sier jo røyter fordi det føles ut som om det er det man gjør, ikke fordi vi faktisk tror vi er en hund som feller pelsen Det er jo normalt å miste ett visst antal hårstrå hver dag, men når det plutselig er mye mer og det ligge hår over alt så "røyter" man. Er normalt å miste hår for mennesker også, men ikke i store mengder. Kan være grunnet mangler, stress eller andre grunner. Problemet mitt er at jeg verken har stress eller mangler og legene ikke skjønner hvorfor jeg plutselig mister så mye hår...Anonymous poster hash: aff8f...42d
J_9 Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 Jeg hadde en slik periode i fjor høst da jeg røyktet ekstremt mye, gikk over av seg selv. Tror du bare må ha litt tålmodighet Har du håret mye i fletter eller strikk? Noen ganger så kan jeg gå med en flette i 2 dager i strekk og når jeg tar den ut så virker det som jeg har begynt å miste masse hår igjen, men så er det bare fordi alt det vi mister naturlig har samlet seg opp - så det virker som jeg har mistet mye mer
Høststorm Skrevet 28. september 2015 Forfatter #9 Skrevet 28. september 2015 Går på jern tabletter og, så kan ikke være det, men godt og høre at det bare kan være en periode som går over, begynner å bli litt lei av hår som ligger overalt. Men kan være stress og, har et bryllup som er 1 mnd unna nå, så kan jo være det å!
Hmmmmmm Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 Jeg røyter mye selv. Har gjort det lenge. Tar multi vitamin sånn for kvinner. Men det hjelper ikke i det hele tatt. Har veldig tynt hår. Heldigvis har jeg krøller så det ser ut som om jeg har mye. Håper det snart går over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå