Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vi vært prøvere i 1 år uten at noe har skjedd.

For hver negative test blir jeg mer og mer ødelagt. Det er som et slag i magen hver måned. Det eneste jeg har hatt lyst til de siste 6 årene er å se to streker.

Det var spesielt tungt denne måneden, nå er det nøyaktig 1 år siden vi begynte ordentlig og jeg har hatt så mange tegn på graviditet den siste uken. Men da jeg tok testen i dag tidlig var den negativ. Denne gangen trodde jeg virkelig at det hadde gått, men tydeligvis ikke. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut flere mislykkede forsøk. Men det er vel nå det begynner med tester hos legen også videre. 

Jeg trenger noen oppmuntrende ord og støtte. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.. Skjønner t du har vanskelig for å holde motet oppe. Jeg er i samme situasjon, vært prøvere lenge uten hell 😔

Ta kontakt med legen din å forklar situasjonen, der får du masse hjelp å det kan hende spiren sitter raskere enn forventet! 😊 jeg har lest mange solskinnshistorier der par har gått til legen for å få hjelp, men de har ikke rukket å tatt imot hjelpa før spiren sitter 😊 det kan jo bli ditt tilfelle !

Jeg ønsker dere masse lykke til, å prøv å hold motet oppe. Tenk hvor glad du blir når du får en positiv test! 😃 da tenker ikke du lengere på hvor lang tid det tok å hvordan spiren kom på plass (håper jeg) 😊

Jeg hadde desverre ikke en fin historie å meddele, men håper at noen oppmuntende ord kan hjelpe litt 💐💞

Skrevet

Er lett å miste motet når det tar lang tid, vet så altfor godt hvordan det er, har prøvd i 2 år og fortsatt ingen baby. Blir gravid da, de vil bare ikke forbli inni der... Er så vanskelig å ikke tenke på det hele tiden, men jeg prøver vel egentlig å holde meg mest mulig opptatt med alle mulige andre ting for å få tiden til å gå.

Men siden dere har prøvd i ett år har dere jo rett på hjelp. Vil anbefale å kontakte legen, vi er selv i gang med utredning nå, og synes det er ganske deilig at det hvertfall skjer noe, og føler vi har kommet ganske mye lengre. Har blitt kvitt en del bekymringer for alt som kan være galt også, så begynner vel å ane et lys i tunnellen nå :)

Men støtter den over om at alt er glemt når du sitter der med positiv test, den følelsen kan man ikke beskrive altså ;)

Skrevet

Tusen takk dere :)

Det er vanskelig å ikke gå helt ned i kjelleren hver måned, men dere har rett. Det kommer til å være verdt det den dagen jeg får positiv!

Skrevet

Tusen takk dere :)

Det er vanskelig å ikke gå helt ned i kjelleren hver måned, men dere har rett. Det kommer til å være verdt det den dagen jeg får positiv!

Ja det kommer nok til å være verd det 😊 håper på positiv test til oss alle så snart som mulig 💐

Skrevet

Huff, kjedelig :(
Selv synes jeg de 6 mnd det tar for meg å bli gravid er lange...

Tenkte bare spørre om du har gjort alt du kan selv? Har du tempet og kartlagt syklus og eggløsning? Sørget for masse sex rett før eggløsning slik at timingen er perfekt?

Hvis ikke anbefaler jeg dette sterkt, for noen ganger er det bare timingen som ikke er bra f.eks.

Dere har jo krav på utredning uansett nå da, så masse lykke til!

Anonymous poster hash: 76953...5cc
Skrevet

Jeg føler med deg! Det er beintøft. Vi har vært prøvene i to år, ble henvist til Fertilitetsklinikken sør etter et års tid. Var lang ventetid før vi kom inn, mange måneder. Jeg anbefaler deg å kontakte legen din for henvisning så du kommer i gang med utredning, og blir du gravid i mellomtiden så er jo det bare bra :-) jeg ble gravid i ventetiden på time, men mistet det igjen dessverre.

Selv har jeg for eksempel lært at selv om jeg har helt regelmessige menstruasjoner så har jeg veldig sen eggløsning. Vi har med andre ord "sikta feil" i laaang tid... Jeg er på tredje insemineringsforsøk nå. Anbefaler det veldig. Stresset går litt ned i forhold til prøvingen, sex kan være gøy og ikke bare " på kalenderen" fordi det er eggløsninguke.

Skrevet

Huff, kjedelig :(

Selv synes jeg de 6 mnd det tar for meg å bli gravid er lange...

Tenkte bare spørre om du har gjort alt du kan selv? Har du tempet og kartlagt syklus og eggløsning? Sørget for masse sex rett før eggløsning slik at timingen er perfekt?

Hvis ikke anbefaler jeg dette sterkt, for noen ganger er det bare timingen som ikke er bra f.eks.

Dere har jo krav på utredning uansett nå da, så masse lykke til!

Anonymous poster hash: 76953...5cc

Vi har hatt sex annenhver eller hver tredje dag så godt som hver måned, så vi skulle ha truffet. Jeg har hatt veldig uregelmessig syklus siden jeg sluttet på p-pillene for 4 år siden. Først nå det siste halvåret har det begynt å bli normalt. 

Jeg har tenkt på temping, men aldri prøvd ordentlig. Tenkte å begynne med det nå. Skal også få en time hos legen så fort som mulig.

Skrevet

Jeg føler med deg! Det er beintøft. Vi har vært prøvene i to år, ble henvist til Fertilitetsklinikken sør etter et års tid. Var lang ventetid før vi kom inn, mange måneder. Jeg anbefaler deg å kontakte legen din for henvisning så du kommer i gang med utredning, og blir du gravid i mellomtiden så er jo det bare bra :-) jeg ble gravid i ventetiden på time, men mistet det igjen dessverre.

Selv har jeg for eksempel lært at selv om jeg har helt regelmessige menstruasjoner så har jeg veldig sen eggløsning. Vi har med andre ord "sikta feil" i laaang tid... Jeg er på tredje insemineringsforsøk nå. Anbefaler det veldig. Stresset går litt ned i forhold til prøvingen, sex kan være gøy og ikke bare " på kalenderen" fordi det er eggløsninguke.

Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Jeg var også prøver en stund,og vet godt hvor tungt og trist det kan være. Jeg ble gravid tilslutt. Det gikk faktisk den måneden jeg brøyt sammen og tenkte at nå orker jeg ikke mer, 4 uker senere hadde jeg 2 streker på  testen. 

Ikke gi opp :) 

Det kommer til å bli deres tur   :hug:

Anonymous poster hash: 69322...652
Skrevet

Krysser fingrene for deg!

Tusen takk, jeg krysser fingrene for deg også! Snart, snart :-)

Skrevet

Men negativ test sier du? Har mensen kommet da denne mnd? 

Har du funnet EL med test?  Mulig du trenger Pergotime?

Anonymous poster hash: 569a1...ca7
Skrevet

Det tok meg to år å bli gravid. Jeg hadde mistet håpet og hadde begynt å bli veldig nedstemt.
Etter et år med prøving begynte vi med proverør noe jeg i dag angrer for det var en altfor påkjenning og det førte til ingen barn.
Etter 6 egginnsetninger og 23 måneder med negativ test ble jeg gravid uten hjelp :)

Var ikke klar over når EL var, lå ikke i senga 15min etter sex... det bare skjedde. (Vi hadde oss i dusjen hehe)

Jeg har dessverre ingen gode råd. Det er en stor påkjenning, det er tungt å ikke se to streker men forhåpentligvis så skjer det til slutt.

etter man har prøvd i ett år har man rett på utredning. Så det er kanskje lurt å sjekke både deg og mannen slik at dere vet at det ikke er noe galt med dere.

Anonymous poster hash: 1802e...da4
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne!

Det har skjedd mye det siste halvåret, men ingen positiv test. Etter besøk hos gynekolog, som ikke forstod meg og ikke tok meg seriøst, fikk jeg beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde PCO. Da brøyt jeg sammen hos fastlegen og ble henvist til Ahus. Utålmodig som jeg er bestilte jeg time privat. Og der møtte jeg den hyggeligste og mest forståelsesfulle legen noensinne! Hun kom til og med en glad nyhet! Jeg har ikke PCO!! Men eggløsningen min kommer så sjeldent og uregelmessig at den er nesten umulig å treffe. Derfor ble det både Provera og Pergotime på meg. Det er så deilig at det endelig skjer noe! 

Nå er det bare å vente og se om behandlingen hjelper og vi får en liten snart 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 9a4b5...cff

Skrevet

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 9a4b5...cff

Relativt ung, men gammel nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...