Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest om flere tråder her inne om denne "domstolen" og vil nå dele min erfaring. Møtet ble unnagjort på 15 min, ingen av saksdokumentene ble gjennomgått og jeg følte at de presset på for en 50/50 avgjørelse som er helt urimelig i dette tilfellet. Må si jeg ble litt skuffet over hvor fort og overfladisk det hele var med tanke på ventetiden, blir det dømt 50/50 som jeg følte var stemningen så blir det selvsagt anket. 

Noen flere som har lignende erfaringer? eventuelt følt at rådet gjorde en god jobb i møtet?

Anonymous poster hash: a38b9...67f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dømmer ikke Forliksrådet alltid en viss skylddeling, med unntak når den ene part ikke møter?

Anonymous poster hash: e9372...8d8
Skrevet

Forliksrådet ender i 99% av tilfellene jeg er kjent med enten i 50/50 dom eller fraværsdom ja. Det virker åpenbart som de har en alt for stor saksmengde til å sette seg særlig inn i enkeltsaker, og heller går for en avklaring ingen av partene kan klage for mye på.

Skrevet

Forliksrådet er i all hovedsak sammensatt av legfolk, ikke jurister. Det er politikere som har jobben som tilleggsjobb, ofte.

Der settes av 15 til 20 minutter til hver sak hvor motparten svarer på pålegg om tilsvar og begge møter.

Om du får eller kan anke saken kommer helt an på hvor stor kroneverdi saken dreier seg om, og hvor sannsynlig det er at resultatet blir et annen i Tingretten.

Husk og på at du ved en anke kan tape og bli idømt motpartens saksomkostninger. Disse kan bli høye særlig dersom motparten har og bruker advokat. Lykke til!

Anonymous poster hash: 24ff0...147

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...