fullkornspasta Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Hei! Til neste år skal jeg gå skole i Oslo, men det er jo så utrolig dyrt å leie leilighet i byen. Hører noen sier at de leier i Lillestrøm, og at det bare tar 10 minutter med tog til Oslo, men i følge Google Maps, tar det jo over to timer! Trenger sårt hjelp.. Er det noen som vet om en plass utenfor Oslo jeg kan leie leilighet? Gjerne ikke mer enn 20 minutter unna byen..
Gjest Herr Heftig Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Hvis du søker nå kan du få studentbolig. Hvis du skal leie utenfor Oslo vil jeg anbefale deg å finne noe med 2-3 minutter gange til togstasjonen. Du vil ikke like å måtte rekke bussen til toget til t-banen til skolen.
peppermyntete Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Hvorfor har du sjekket Google maps for å finne ut hvor lang tid toget tar...? nsb.no 11
Sommerfugel79 Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Google maps er nok helt på bærtur her. Det stemmer nok at toget ikke bruker mer enn 10-15 min inn tl oslo. Hvor lang tid du bruker til byen avhenger litt av hvor i Lillestrøm området du bor. Med det mener jeg om du bor litt utenfor sentrum og må ta buss til togstasjonen først, men uansett vil du være langt unna to timer. Om du ser utover mot skedsmo/frogner vil du nok også finne litt billigere priser. Dit går det også tog. Lykke til
fullkornspasta Skrevet 28. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2015 Hahahaha, okei, meget mulig at jeg googlet Lillehammer istedet for Lillestrøm 23
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 Hvorfor ikke bare søke deg studentbolig med en gang Vi søkte i januar når vi søkte, og fikk førstevalget vårt. De får du ned i 2000 kr. Det er ikke såå veldig mye billigere å bo i lillestrøm, da må du jo plutselig ha månedskort for 2 soner. Det blir en del penger det også. Anonymous poster hash: eb95f...caa 3
fullkornspasta Skrevet 28. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2015 Hvorfor ikke bare søke deg studentbolig med en gang Vi søkte i januar når vi søkte, og fikk førstevalget vårt. De får du ned i 2000 kr. Det er ikke såå veldig mye billigere å bo i lillestrøm, da må du jo plutselig ha månedskort for 2 soner. Det blir en del penger det også. Anonymous poster hash: eb95f...caa Skal bo med kjæresten min, og jeg vil gjerne ha en litt større leilighet. Føler ikke studentbolig er så aktuelt, egentlig. Blir billigere å bo i Lillestrøm, jo! Takk for svar!
helenaa Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 Sjekk holmlia. 12 min. m/ tog. Her kan du få sjøutsikt også, og grei størrelse på leilighetene. 2
minister-mio Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Det er helt ok å bo i Lillestrøm og gå på skole i Oslo, det tar ikke to timer, mer 20 min. avhengig av hvor nære togstasjonen du bor. Jeg har bodd lenger unna og gått på skole i Oslo.
Florence Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 Lillestrøm er veldig greit hvis du studerer i Oslo, det tar 10 min med tog inn til sentrum (ikke ta lokaltogene, da må du innom Lørenskog, Strømmen og alt det der) og så videre med trikk eller t-bane avhengig av hvor du skal. Så om dere finner noe ikke så langt unna togstasjonen vil det være et bra sted å bo.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 Skal bo med kjæresten min, og jeg vil gjerne ha en litt større leilighet. Føler ikke studentbolig er så aktuelt, egentlig. Blir billigere å bo i Lillestrøm, jo! Takk for svar! Parleilighetene (2-roms, tror de har 1-roms også) til SiO får du jo ned i 5-6.000,- og dermed blir det ikke særlig mye billigere når dere er to stykker som må ha månedskort for to soner. Bare månedskortene vil koste dere nesten 1500,- kr. Om du finner leilighet i Lillestrøm så billig at det lønner seg, er du ekstremt god. Anonymous poster hash: ab0d5...e92 4
Høna79 Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 Hvis du tenker at 20 min unna byen er greit foreslår jeg at du leter også i Akershus helt generelt. Når du finner noe som virker lovende, bruk www.ruter.no for å sjekke avstand med kollektivtrafikk, der er MANGE områder som da kan være aktuelle. Cluet er å unngå å måtte bytte transportmiddel på veien til Oslo
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 Hvorfor har du sjekket Google maps for å finne ut hvor lang tid toget tar...? nsb.no Google maps er den beste appen/nettsiden for kollektiv! Mye bedre enn ruter og NSB, har helt sluttet å bruke de siden maps er mye bedre på reise forslag ut fra adresser. Forøvrig forteller google maod meg at det tar 10 min fra Lillestrøm til Oslo s Anonymous poster hash: 90fd8...7df
Gjest Mairead Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 Prøv å se etter leiligheter på østkanten, mye billig der. Løkka/Tøyen/Holmlia etc. Kort gåavstand til trikk :-) 1
peppermyntete Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 Google maps er den beste appen/nettsiden for kollektiv! Mye bedre enn ruter og NSB, har helt sluttet å bruke de siden maps er mye bedre på reise forslag ut fra adresser. Forøvrig forteller google maod meg at det tar 10 min fra Lillestrøm til Oslo s Anonymous poster hash: 90fd8...7df Ruter har jeg ingen erfaring med, men Google maps fungerer nok ikke like bra alle steder i landet. Da er det greit å forholde seg til NSB, som jo har en app med oppdaterte tider/endringer. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #16 Skrevet 28. september 2015 Prøv å se etter leiligheter på østkanten, mye billig der. Løkka/Tøyen/Holmlia etc. Kort gåavstand til trikk :-) Løkka og Holmlia er vel ikke helt sammenlignbare...Anonymous poster hash: 2e878...081 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #17 Skrevet 28. september 2015 Har dere sett på leiligheter langs t-banen i alle retninger? Jeg har ikke sjekket noen priser, men jeg vil tro det skulle gå an å finne greie leiligheter til en grei pris. Det er en del bedre å bo i byen når det gjelder transport. Bosetter du deg utenfor byen, blir det vanskelig hvis togene er forsinket, men dersom t-banen er forsinket, dekker Ruter drosjen for deg. Dessuten er det lettere og billigere å komme seg hjem etter en bytur. Anonymous poster hash: bb4c0...ec6
Gjest Mairead Skrevet 28. september 2015 #18 Skrevet 28. september 2015 Løkka og Holmlia er vel ikke helt sammenlignbare...Anonymous poster hash: 2e878...081 Østkant er østkant ;-) Neida, er ikke det, ville bare gi TS noen steder å sjekke ut :-)
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #19 Skrevet 29. september 2015 Østkant er østkant ;-) Neida, er ikke det, ville bare gi TS noen steder å sjekke ut :-) Greit det, men Grünerløkka er veldig dyrt og TS leter etter rimelige alternativer.Anonymous poster hash: 2e878...081 5
Puny Skrevet 30. september 2015 #20 Skrevet 30. september 2015 Nå har jeg ikke sjekket dette da, men Hvis det koster 1500 for månedskort fr 2 soner (som noen over her nevnte) og det kun koster 410 kr for studentmånedskort i Oslo så vil jeg tro det er billigere å leie på f. eks. Holmlia eller Grorud, enn Lillestrøm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå