AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Hei, Jeg har tidligere holdt på med noen ulike menn, som jeg senere har blitt venner med. Det er jeg som har tatt initativet til å avslutte "datingen", og sagt at vi gjerne kan være venner. Jeg er ikke sjalu av meg. Allikevel så merker jeg at jeg sliter med en form for eiesykhet. Når jeg er sammen med disse kompisene etter at vi har avsluttet, og de begynner å stryke på andre jenter og jeg ser at de liker noen. Så føler jeg et ubehag. Det er så latterlig ettersom jeg virkelig ikke vil ha disse mennene som noe annet enn venner. Det er som om jeg vil at de skal like meg til tross for at jeg ikke liker dem på den måten. Dette er helt på jordet. Og jeg viser det såklart ikke. jeg oppfører meg pent, og lar de styre på. Hvordan får jeg bort denne følelsen? Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det sånn, eller hva hensikten er. Jeg vil jo faktisk at de skal gå videre i livet og finne seg noen så de blir lykkelig. Noen som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: 1713a...f59
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Det er jo nettopp det der som kalles sjalusi. Skjønner ikke hvorfor du skal kalle det noe annet? Anonymous poster hash: 23fc9...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Det er dessverre sånn vi mennekser er, altså ganske irrasjonelle. Jeg har selv opplevd at ei jente viste interesse for meg (jeg er mann), men hun var ikke helt min type, så jeg ga henne ikke noe tilbake. Da jeg senere så en annen fyr flørte med henne kjente jeg en merkelig sjalusi. Jeg prøvde å si til meg selv at jeg er jo ikke interessert i henne, så da må jeg tåle at andre flørter med henne, selv om hun viste interesse for meg. Allikevel var følelsen der. Et annet eksempel på hvor irrasjonelle vi er, er at mange er utro, men ville blitt rasende hvis de fant ut at partneren var utro mot dem. Anonymous poster hash: 9b654...001
Gjest Gjest_TSX80 Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 (endret) Hvordan eiesyke / sjalusifølelse er dette? Hmm... type: "Fjern deg fra stolen min, jeg satt i den først?" Endret 28. september 2015 av Intruder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå