Gjest Virvar Skrevet 21. september 2004 #1 Skrevet 21. september 2004 Fikk høre i dag at jeg ikke må finne på å laste ned de siste windows oppdateringene, for det er virus/bugs i de?? :o Har noe hørt om dette?
Felicia Skrevet 21. september 2004 #2 Skrevet 21. september 2004 Dette gjelder kun om du er Windows XP-bruker. Det er servicepack2 til Windows XP som kan inneholde oppdatreinger som fører til at enkelte programmer ikke kan kjøre lengre. I tillegg er det rapportert inn en del fil som følge av oppdateringen. Jeg har kjørt den engelske servicepacken i flere uker uten problemer, mens andre igjen har støtt på mange. Jeg tror jeg hadde ventet litt med å oppdatere om jeg hadde vært en "vanlig/lite kyndig" bruker, rett og slett fordi problemene kan oppleves som ganske store om man ikke vet å fikse det. Her kan du lese litt mer om det: http://www.dinside.no/php/art.php?id=109776
Gjest Virvar Skrevet 21. september 2004 #3 Skrevet 21. september 2004 Huff, jeg tør ikke laste ned noe jeg, for om det streiker her så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. :o Foresten, jeg pleier få opp en boks om at nye oppdateringer er klar for instalering. Er det allerede for seint da? Eller er det først for seint når jeg velger å åpne de? Jeg har XP.
~sikka~ Skrevet 21. september 2004 #4 Skrevet 21. september 2004 Bare vent med å innstallere dem du så går det nok bra
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #5 Skrevet 21. september 2004 Jeg innstallerte SP2 nå, og alt har gått helt fint foreløpig. Uansett kan du laste ned sikkerhetsoppdateringene uten å laste ned SP2. Artikler i diverse nettaviser skal man ta med en klype salt. Microsoft er noe man elsker å hate.
Gjest NOMADEN Skrevet 21. september 2004 #6 Skrevet 21. september 2004 Bare vent med å innstallere dem du så går det nok bra Vafforno? Normal oppdatering er helt trygt og OK. SP2 må lastes ned bevisst, altså i våken tilstand.
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #7 Skrevet 21. september 2004 Vafforno? Normal oppdatering er helt trygt og OK. SP2 må lastes ned bevisst, altså i våken tilstand. Hva skulle det hjelpe at man gjør det i våken tilstand?
Gjest Virvar Skrevet 21. september 2004 #8 Skrevet 21. september 2004 Ok, så den farlige varianten heter SP2, og den må jeg laste ned et sted selv (og det kommer jeg ikke til å gjøre selvsagt), og det som kommer med windows update er trygt?
Felicia Skrevet 21. september 2004 #9 Skrevet 21. september 2004 Nei Service pack 2 (Som ikke er farlig, men kan være litt ustabil sier noen) ble lagt til i windows update i dag for norske versjoner av Windows XP, den har vært der i flere uker for engelske versjoner. Denne saken har blitt blåst opp i alt for store proposjoner. Denne oppdateringen er ikke noen større risiko enn andre oppdateringer.
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #10 Skrevet 22. september 2004 Nei Service pack 2 (Som ikke er farlig, men kan være litt ustabil sier noen) Det er en feil i Service Pack 2 for WinXP som i noen tilfeller fører til at den innebygde brannmuren ikke blokkerer fil- og skriverdeling mot Internett. For mer informasjon, se her. Siden er tysk, men informasjonen er på engelsk.
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2004 #11 Skrevet 22. september 2004 Mottok SP2-oppdateringen akkurat nå, men nå tør jeg jo ikke å innstallere den... Tar jo ikke sjansen på å få masser av tull og bråk pga det - er ikke SÅ datakyndig... K
Gjest Eir Skrevet 22. september 2004 #12 Skrevet 22. september 2004 Det er en feil i Service Pack 2 for WinXP som i noen tilfeller fører til at den innebygde brannmuren ikke blokkerer fil- og skriverdeling mot Internett. Jeg bruker uansett ikke Windows-brannmuren, siden jeg har Norton IS, så da vil det ikke være noe problem?
Gjest Virvar Skrevet 22. september 2004 #13 Skrevet 22. september 2004 Jeg hørte at hele pc'en kunne kræsje. Og så kunne man aldri bruke den mer :o Og jeg har ikke råd til ny pc. Det er jo litt mer skremmende enn noe med en brannmur. Stemmer altså ikke dette? Jeg også bruker norton sin brannmur foresten.
Sarabi Skrevet 23. september 2004 #14 Skrevet 23. september 2004 Jeg lasta ned SP2 i går og installerte.. Når jeg da restarta maskinen, fikk jeg feilmld om at ei system32 fil mangla!!!! Etter som jeg har forstått må man ha alle oppdateringene fra windows update for at det skal fungere.. Rett meg om jeg tar feil. Men jeg skal ialfall ikke laste ned sp2 igjen.
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #15 Skrevet 23. september 2004 Jeg lasta ned SP2 i går og installerte.. Når jeg da restarta maskinen, fikk jeg feilmld om at ei system32 fil mangla!!!! Etter som jeg har forstått må man ha alle oppdateringene fra windows update for at det skal fungere.. Rett meg om jeg tar feil. Men jeg skal ialfall ikke laste ned sp2 igjen. I noen tilfeller kan det være greit å vente, men du bør nok innstallere den en gang. Har ikke hatt noen problemer med SP2 selv. Feilmeldinga di minner egentlig litt om spyware/trojaner forresten.
Gjest Eir Skrevet 24. september 2004 #16 Skrevet 24. september 2004 Her i huset har SP2 ført til trøbbel på begge pc'ene. Sambo har engelsk versjon av XP, og må sannsynligvis reinstallere hele XP, uten den nye service packen. Jeg har "bare" endt opp med en litt ustabil pc, som henger seg mye oftere, i tilllegg til at jeg har en krangel med den nnebygde brannmuren. (Er det noen som vet hvordan man slår den av helt?)
Ada Skrevet 24. september 2004 #17 Skrevet 24. september 2004 jeg har en krangel med den nnebygde brannmuren. (Er det noen som vet hvordan man slår den av helt?) Om du går inn på Control PanelNetwork Connections, høyreklikker på den connection som du er på nett med og velger properties, får du opp et dialogvindu med tre faner i. Fanen lengst til høyre heter "Advanced" (i engelsk xp, Avansert heter den muligens på norsk) og du skal inn i denne fanen. Øverste valget i denne fanen er Firewall av/på. Det er en sjekkboks som er haket av når firewallen er på, når haken er borte er ikke firewallen på.
Gjest Virvar Skrevet 24. september 2004 #18 Skrevet 24. september 2004 Min versjon er engelsk også. Jeg styrer langt unna den greien der tror jeg. Pc'en er tullete nok som det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå