AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Hei, Har en engelsk cocker på i overkant av seks måneder som plutselig har begynt å pipe noe voldsomt når vi legger oss. Den sover i gangen, det er også der den har senga si og oppholder seg når den er alene. De siste par dagene har den begynt å lage et voldsomt leven når vi legger oss. Dette har aldri vært et problem tidligere. Den piper, etter oppmerksomhet, gjetter jeg. Den er alltid nyluftet med tilgang til vann og seng når vi legger oss, og på dagtid virker den ikke å ha noen smerter eller lignende. Den er dog meget glad i å tasse etter oss overalt. Er denne nye vanen med å pipe ved leggetid en fase, tror dere? Bør vi overse/gi kos/si "nei" eller "legg deg" (innlært)? Kan den være mørkredd eller er har vi gjort den litt vel vant til oppmerksomhet? Det er bare oss to voksne og hunden (valpen), så det blir jo mye fokus på den. Jeg liker å tro den ikke er understimulert, men det kan jo hende. Går mye tur (lengden varierer alt etter hvor mye energi den har der og da), og vi forsøker å gi mye mental stimuli. Så var det bare denne nattesøvnen, da... Alle råd mottas med takk!Anonymous poster hash: ddb8f...a70
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Høres ut som at den gjerne vil ligge og sove sammen med gjengen sin. Det er jo forståelig. Anonymous poster hash: d6024...465 1
J_9 Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Hunden vår gjorde det samme - det viste seg at han var blitt mørkeredd.. Problemet ble fort løst med en lampe i hjørnet av rommet
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 "Jeg er tenåring og kjeder meg. Klager jeg nok kommer mennesket mitt innom en tur"Anonymous poster hash: e7911...544
Majott Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Hunder er sosiale dyr, og sover best sammen med "flokken" sin. Regner med at han mistrives med å være alene, og ikke ha tilgang til dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå