Gå til innhold

Din favoritt vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hvilken vin dere koser dere med, hva er favoritten? Er det en vin dere drikker til maten eller er det en såkalt terrassevin?

Anonymous poster hash: a96dc...64d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg lurer på hvilken vin dere koser dere med, hva er favoritten? Er det en vin dere drikker til maten eller er det en såkalt terrassevin?

Tr3 apor

(Terassevin)

Anonymous poster hash: 919af...17d

• Liker 1
Skrevet

Definitivt rødvin fra Italia :nigo: Amarone, ripasso og valpolicella :sikle:

• Liker 2
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg har flere favoritter, når det gjelder rødvin er Amarone en absolutt favoritt, er også glad i ripasso.

Min favoritt sparkling Vin er Yellowglen Pink, denne er også veldig rimelig. Den er god som terassevin og velkomstdrikk. Frisk og god smak.

Skrevet

Dytt

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker Falling Feather som kosevin (billig og passe fyldig). Den er også lav på garvestoffer, og jeg føler dermed at jeg "tåler" den bedre mtp hodepine. Selvom jeg vet at det er litt uenighet angående garvestoffenes virkning på denslags.

Ellers har jeg fått skikkelig dilla på Syrah/Shiraz, som er gode, mektige viner. Perfekt til en god kjøttmiddag:)

Anonymous poster hash: 35bd8...2a0
  • Liker 2
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Har aldri lært meg å like rødvin, så det går i hvitt og jeg faller alltid tilbake på Soave. Jeg synes fortsatt cola er best til mat, så vinen drikkes alene :) 

• Liker 1
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Får så mange gode tips her 😀

Skrevet

1423223.jpg

Denne er en enkel og god hvitvin, som fint passer som kosevin. Uten at den er spesielt søt, som ofte tyske hvitviner er.

Anonymous poster hash: 77c9a...fff

• Liker 1
Skrevet

BiB_MKND-GV.png

Denne er også god.

Anonymous poster hash: 77c9a...fff

• Liker 1
Skrevet

Pink :vin:

(musserende rosevin kjøpt på systembolaget)

• Liker 1
Skrevet

og Tr3 apor (søt hvitvin, terasse/ selskapsvin/ kosedrikk som kan nytes uten mat)

• Liker 1
Skrevet

Capitel de Roari Amarone

• Liker 1
Skrevet

Hvit: Det viktigste er at det er tørr hvitvin, jeg klarer ikke søtt sukkervann som mange drikker. Chablis har vært favoritten i nærmere 20 år, La Chablisienne Petit Chablis er en av de jeg liker veldig godt, ellers Louis Michel Chablis god en prisklasse opp. 

Rød: Helst Rioja, gode gamle Faustino 1 er en favoritt eller Vampo Viejo. Liker også argentinske viner, Santa Ana er god til biff og gryter med kraftig smak. Innen rødvin kan jeg drikke det meste, er på den hvite jeg blir kresen.

Rose: Sancerre Rose er favoritten, men drikker egentlig lite rose. 

Anonymous poster hash: 4392c...6b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...