Gå til innhold

Hva koster det å pusse opp bad og kjøkken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en leilighet i en blokk fra 1950-tallet. Det er et oppussingsobjekt så må pusse opp bad (3kvm) og kjøkken (7kvm). Noen som vet hva dette kan koste? Vil at det skal bli fint når jeg har pusset opp, men trenger ikke å ha det dyreste og mest eksklusive materialer. Hva vil dette koste?

Anonymous poster hash: 31d48...4d3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster bodde i noe tilsvarende med knøttlite bad, hun fikk tilbud på over 100.000 bare for badet. Da var det fliser og varmekabler i gulv, litt usikker på om det var flis eller panel på veggene. Nytt toalett.

På kjøkkenet kan man jo gjøre litt mer selv siden det ikke er våtrom, så spørs det hvor omfattende det skal være. Er det mulig å bare bytte fronter, holder det med maling og litt generell oppfreshing...

Anonymous poster hash: cb0bc...649

Skrevet

Jeg trenger ikke varmekabler i gulv, tenkte å ha panel på veggene. Vil det holde med 100 000 kr på badet da?

Kjøkkenet må totaloppusses, det er fra 50-tallet. Hvor mye kommer det il å koste?

Skrevet

For veldig enkel standard, ville jeg beregnet 200.000, men ville vært mer komfortabel med å ha 300.000 klart. Et kjøkken fra 50-tallet vil ofte trenge elektriske oppdateringer.

Hvis leiligheten er fra 50-tallet ville jeg sjekket at det ikke er noe rørfornyingsprosjekt på gang. De originale rørene i slike blokker er som regel ganske slitne, og mange borettslag tar baderomsrenovering i forbindelse med et slikt prosjekt.

Anonymous poster hash: 86764...e23

Skrevet (endret)

Faren min bor i blokk fra 1950-tallet i Oslo, og han fikk pusset opp badet i fjor. De måtte fjerne gamle utette fliser og bore opp gulvet og støpe nytt for å få fallet til å gå i riktig retning mot sluket. Det ble flislagt gulv og alle vegger.

Faren min betalte alt i alt 350.000,- inkl møblement på badet. Han valgte ikke noen luksusløsninger. Han har badekar og dusjer i det, har altså ikke dusj eller dusjkabinett.

Endret av Million
Skrevet

Hvor mye egeninnsats planlegger du? Eller vil du sette bort hele jobben?

Skrevet (endret)

Betalte 180 000 kr for oppussing av bad og kjøkken på tilsvarende størrelse. Var et oppussings-/renoveringsobjekt. Jeg gjorde ikke annet selv enn å male veggene på kjøkkenet. Resten tok montørene/rørleggerne/elektrikerne seg av. På badet gjorde jeg ingenting selv og leide inn et selskap for å gjøre dette. Leiligheten var fra 1960.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Betalte nylig 250 000 for oppussing av kjøkken på ca. 10 m2. Beløpet inkluderer kjøkken, hvitevarer, fliser, elektriker, rørlegger og øvrig arbeid. Vi har ikke gjort noe selv.

Anonymous poster hash: 42838...a53

Skrevet

Vurderer å kjøpe en leilighet i en blokk fra 1950-tallet. Det er et oppussingsobjekt så må pusse opp bad (3kvm) og kjøkken (7kvm). Noen som vet hva dette kan koste? Vil at det skal bli fint når jeg har pusset opp, men trenger ikke å ha det dyreste og mest eksklusive materialer. Hva vil dette koste?

Hvor nevenyttig er du?

Hvis du skal sette bort absolutt alt arbeidet så vil selvsagt totalsummen bære preg av det,

Om absolutt ingenting har blitt gjort på kjøkkenet siden en gang på 50-tallet så bør du først få tegnet den kjøkkenløsningen du vil ha hos flere leverandører og så få pris fra dem som kommer opp med den beste løsningen.

Hør så om de kan levere totalløsning inkludert rørlegger (oppvaskmaskin var ikke standard på 50-tallet) og elektriker (ta en grundig oppgang av hvor det er stikk i dag og hvor du vil ha stikk. Sjekk størrelsen og antallet kurser til kjøkkenet).

På kjøkken kan du gjøre mye forarbeid selv.

Ta ned gammel innredning, sparkle og male/tapetsere vegger og male taket.

For badet kan du ikke gjøre like mye (avhengig av hvilke løsninger du ønsker deg), men både rørlegger og elektriker vil du nok trenger.

Tell stikk og plasseringer. Tenk igjennom hva du trenger.

Har du ett stikk som er tiltenkt vaskemaskin så trenger du ett til for tørketrommel.

Hvordan varmes badet, siden du sier varmekabler ikke er påkrevd.

For bad er det hull verd å sette hele oppdraget ut til en part.

Da vil koordinering sv håndtverkerene og vareleveranser organiseres av en part som ikke er deg.

Anonymous poster hash: e9b2c...fef

• Liker 1
Skrevet

Stefaren min pusset hele badet opp for 60 k men han gjorde all jobben selv da.

Anonymous poster hash: fed80...50a

Skrevet

Vi skal renovere badet vårt på 4 kvm. Har hatt mange firmaer på befaring og fått priser. Det varierer fra 145.000 til 220.000. Det er med fliser på gulv og fibo trespp på vegg + alt annet en trenger et bad.

Anonymous poster hash: 371d3...546

Skrevet

Bor i Obos-leilighet i blokk fra 50-tallet, bad ca 4kvm

For et par år siden ble det besluttet at vi måtte gjøre noe med rørene i alle blokkene, de var godt over forventet levetid da intet var gjort siden blokkene ble bygd.

Siden rørene går via badene, betød det også oppussing baderom og utskifting av alle rør, også på kjøkken. Her gikk det ca 170.000 pr leilighet, og jeg vil jo tro det ble litt kvantumsrabatt hos entreprenørene siden det skulle bygges så mange bad. Prisen var eks nye baderomsmøbler, men inkl vegghengt toalett, downlights i taket og et standard utvalg av kjipe fliser. Vi la til ca 40.000 i ny innredning, finere fliser og litt elektriker-jobb med flere lys.

De som selv hadde pusset opp badene noen år slapp heller ikke unna, fordi rørene overalt skulle byttes, og da brøt man membranen, som gjorde at det måtte bygges nytt. Så de endte i grunn med å betale for 2 bad.

In short: rådet du har fått om å sjekke eventuelle planer i blokka om å skifte ut rørene før du selv pusser opp badet, er et veldig godt råd.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg trenger ikke varmekabler i gulv, tenkte å ha panel på veggene. Vil det holde med 100 000 kr på badet da?

Kjøkkenet må totaloppusses, det er fra 50-tallet. Hvor mye kommer det il å koste?

Anbefaler deg hardt å gå for varmekabler i gulvet, det vil trekke ned ved et evt. salg og ikke ha det. Når det er ett nytt bad forventer folk varmekabler. Det koster ikke all verden med ett så lite bad. Vi pusset for øvrig opp et lite bad for kun 130 000, så deg er mulig å gjøre det rimelig...

Endret av Zereta
  • Liker 2
Skrevet

Anbefaler deg hardt å gå for varmekabler i gulvet, det vil trekke ned ved et evt. Salg å ikke ha det. Når det er ett nytt bad forventer folk varmekabler og det koster ikke all verden ved ett så lite bad. Vi pusset for øvrig opp et lute vad for kun 130000, så deg er mulig å gjøre det rimelig...

Jeg er helt enig. Å kjøpe leilighet med nytt bad uten varmekabler hadde sittet langt inne hos meg. Jeg vil ikke ha bad uten, og dermed hadde oppussingen vært verdiløs for meg.

• Liker 3
Skrevet

Herregud. Fikset badet mitt for 40.000kr 3kvm. Kjøpte selvfølgelig servant og slike ting på ikea, men 100.000++ for bad? Er det rart folk har mye gjeld.

Anonymous poster hash: 601c4...8e1
  • Liker 2
Skrevet

Herregud. Fikset badet mitt for 40.000kr 3kvm. Kjøpte selvfølgelig servant og slike ting på ikea, men 100.000++ for bad? Er det rart folk har mye gjeld. Anonymous poster hash: 601c4...8e1

Det koster gjerne flesk. Spesielt når man må skifte rør, støpe nytt gulv osv.

Anonymous poster hash: 161f4...c3f

Skrevet

Det gjør faktisk ikke det om du er litt handy. For at noen bruker så mye som lang over 150.000kroner for et bad er helt sinnsykt. Det er ikke rart folk har mye gjeld når man ikke klarer og smøre membran engang. Kanskje folk er bare late.

Skrevet

Det gjør faktisk ikke det om du er litt handy. For at noen bruker så mye som lang over 150.000kroner for et bad er helt sinnsykt. Det er ikke rart folk har mye gjeld når man ikke klarer og smøre membran engang. Kanskje folk er bare late.

Tja, jeg kan sikkert gjøre det, men får jeg noe igjen for oppussingen når jeg ikke kan krysse av for at baderomsrenoveringen er gjennomført av faglærte? Neppe.

Anonymous poster hash: d391a...930

• Liker 6
Skrevet

Vi byttet kjøkkenet selv. Kjøpte nest-billigste kjøkkenfronter fra IKEA, planla selv og gikk for heltre kjøkkenbenk. Vi monterte alt selv og betalte 11 000 kr totalt. Vi har ikke satt på fliser i sprutsone eller noe slikt - det kommer nok. Det eneste vi kjøpte nytt av hvitevarer var kjøkkenvifte. Nå skal det sies at rørene i gården er skiftet nylig, og vi trengte ikke endre noe av det elektriske. Badet ble gjort av sameiet før vi flyttet inn - sjekk om det er planer for det. Og eventuelt tenk over hvor lenge du kan leve med dagens bad i påvente av slike planer? 

Uansett; vi tjente mye (vil jeg tro) på å bo oss inn i leiligheten og i å legge arbeid i å planlegge godt når vi tok kjøkkenet. Jeg har allerede rukket å angre på hvittonen vi malte stuen i rett etter vi flyttet inn ;) (tidligere eier hadde satt igjen en bøtte med hvit i en kaldgrå tone, og vår leilighet er allerede litt mørk.. blah!)

Anonymous poster hash: aeebe...5bf
Skrevet

Har akkurat sittet og regnet grovt på det, med tilfeldige priser fra internett. Vi skal pusse opp to bad helt på egen hand, ha våtromsbelegg på gulv (mange veldig fine) og plater på veggene (mye fint her også) Bytte to toalett, baderomsinredning, belysning, et dusjkabinett og en massasjedus/badekar. Jeg kommer ikke høyere enn 70 000,- TO BAD!  :danse:

Anonymous poster hash: a9c66...3f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...