Gjest Sunhands Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Det skrives stadig at jenter i dag ikke kan noe om politikk og at de ikke bryr seg. Det er blogger, kjendiser, sminke osv som betyr noe. Kunne være interessert å høre om KGs jenter faktisk er interessert i andre ting også? 1. Er du politisk aktiv eller medlem i et parti? Eventuelt hvorfor ikke? 2. Er du aktiv eller støttemedlem i en ideell organisasjon? 3. Utover skole/jobb/studier/fritid, hva bruker du mest tid på? Skjønner at man ikke har så mye kapasitet om man f.eks er syk, men er sikker på at flere er samfunnsengasjerte enn det som kommer frem her inne hvor man kanskje heller slapper av enn å diskutere politikk.
Anciol Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 1:) Er ikke med i et parti, men har mine meninger og synspunkt allikevel! 2:) Ja Fontenehuset! 3:) fordype meg i gammel norsk historie, ta meg av ungene, game world of warcraft(etter at ungene er i drømmeland)!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 1. Jeg stemmer ved stortingsvalg, men that`s it. 2. Nei, det finnes ingen slike organisasjoner i nærheten av der jeg bor. Men jeg skriver litt for Wikipedia, og legger til noen bilder der og sånn.. 3. Dataspill, og surfing på internett. Ymse debattforum, for eksempel KG, diskusjon.no og så videre.... Anonymous poster hash: 9416a...e9f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 1. Er du politisk aktiv eller medlem i et parti? Eventuelt hvorfor ikke? Nei. Er ikke noe parti jeg er 100% enig med og som jeg støtter saken til. Jeg syns heller ikke dagens politiske system er den ideelle styringsform, men er usikker på om noe bedre alternativ hadde latt seg gjøre. Har på en måte gitt opp fremtiden der. 2. Er du aktiv eller støttemedlem i en ideell organisasjon? Nei 3. Utover skole/jobb/studier/fritid, hva bruker du mest tid på? PC spill, leser vitenskap, filosofi, psykologi, økonomi og diverse. Og forum, selvsagt. Anonymous poster hash: 00c50...fb1
Summers Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Synes det er rart at det skal være noe mer høyverdig å diskutere politikk enn kjendiser. 2
heiduderborte Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Er medlem av Fpu og Unge venstre (orka aldri melde meg ut av Venstre) Støtter organisjonene NOAH og Leger uten grenser Gjør ikke stort annet enn å fokusere på skolen (jug) og å være ung.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Summers, on 27 Sept 2015 - 22:12, said: Synes det er rart at det skal være noe mer høyverdig å diskutere politikk enn kjendiser. Politikk er vel mye viktigere enn alt det tullet som mediekåte "kjendiser" finner på for å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet og avis-oppslag... Anonymous poster hash: 9416a...e9f 1
Gjest Mairead Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 1) Ikke medlem av et parti, men veldig interessert i politikk. Leser og diskuterer mye. 2) Dyrevernalliansen. 3) Skole og hund. Driver med hundeutstiling, og reiser mye i inn-og utland.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 1. Nei, er ikke medlem i noe parti. Var det når jeg var tenåring. 2. Ja, støtter diverse organisasjoner som jobber for dyrs rettigheter og regnskogsfondet. 3.Skal innrømme at jeg bruker litt for mye tid på å følge tv-serier. Spiller litt dataspill. Leser mye, både fakta og fiksjon. Prøver å komme meg ut i skogen og telte så ofte som mulig. Min ferietur i år var en to uker lang telttur på Island f.eks. Anonymous poster hash: 55bc6...fd3
Ramona Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 1. Ikke medlem, men har stemt ved de fleste valg de siste 12 årene. Mer interessert i internasjonal politikk enn norsk kommunepolitikk. Dessuten er jeg ikke så fan av å diskutere politikk, men å lese om det. Folk som elsker å diskutere politikk er jævlig slitsomme. 2. Ja,flere. 3. Yoga, se serier, være mamma, fotografi , reising.
Pawn Hearts Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 Er medlem av Fpu og Unge venstre (orka aldri melde meg ut av Venstre) Støtter organisjonene NOAH og Leger uten grenser Gjør ikke stort annet enn å fokusere på skolen (jug) og å være ung. Du kan ikke være medlem av FpU og Unge venstre samtidig. I vedtektene til FpU står det: Medlemskap er åpent for alle som aksepterer organisasjonens formål, fra og med det året man fyller 15 år til og med det året man fyller 30 år, ikke er individuelt medlem av annet parti eller konkurrerende politisk organisasjon i Norge, og som i prinsipp vil arbeide etter FpUs politiske program og vedtekter. Se vedtektene, paragraf 3: http://www.fpu.no/ho/wp-content/uploads/2015/05/FpUs-vedtekter-2014-2016.pdf 1
heiduderborte Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 Du kan ikke være medlem av FpU og Unge venstre samtidig. I vedtektene til FpU står det: Medlemskap er åpent for alle som aksepterer organisasjonens formål, fra og med det året man fyller 15 år til og med det året man fyller 30 år, ikke er individuelt medlem av annet parti eller konkurrerende politisk organisasjon i Norge, og som i prinsipp vil arbeide etter FpUs politiske program og vedtekter. Se vedtektene, paragraf 3: http://www.fpu.no/ho/wp-content/uploads/2015/05/FpUs-vedtekter-2014-2016.pdf Følger ikke de lovene jeg da. Håper jeg ikke kommer i fengsel. 1
Pawn Hearts Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 Følger ikke de lovene jeg da. Håper jeg ikke kommer i fengsel. I verste fall kan du vel ekskluderes, men husk at ungdomspartiene får støtte etter hvor mange medlemmer de har. Ett medlem gjør selvsagt ikke noe fra eller til, men blir det mange nok, vil det gi uberettiget støtte for en haug med tullemedlemmer. For øvrig er det interessant å merke seg at medlemmer av ungdomsorganisasjonen til Norges mest ihuga lov og orden-parti gir fullstendig blanke i organisasjonens egne regler. Man skal tidlig krøkes. 2
heiduderborte Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 I verste fall kan du vel ekskluderes, men husk at ungdomspartiene får støtte etter hvor mange medlemmer de har. Ett medlem gjør selvsagt ikke noe fra eller til, men blir det mange nok, vil det gi uberettiget støtte for en haug med tullemedlemmer. For øvrig er det interessant å merke seg at medlemmer av ungdomsorganisasjonen til Norges mest ihuga lov og orden-parti gir fullstendig blanke i organisasjonens egne regler. Man skal tidlig krøkes. Haha.. Jajajajaj. Jeg er enig i mye fra begge partiene, litt av hvert eneste parti og får nyheter og blader hjem, greit å lese litt fra begge sider. Har ikke tatt meg bryet å melde meg ut, er ikke helt opphengt i politikk.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 1. Ja, er medlem av et parti og har vært det siden jeg var 16 (da ungdomspartiet). Ikke aktiv, men stod på valglista et år. 2. Medlem av og støtter flere organisasjoner, først og fremst dyrevernsorganisasjoner, men også andre interesseorganisasjoner. Har sittet i styret i to av de, jobbet frivillig i inn- og utland. 3. Andre interesser er venner, foto, div hobby, språk, fjellturer, yoga og reising. Fot øvrig er jeg for tiden sykemeldt, så har trukket meg tilbake fra alle verv, men satser på å komme sterkt tilbake! Er usikker på om jeg kommer under kategorien "dagens jenter" som 28-åring, men kan nevne at jeg hater blogger (er sikker på at hjerner råtner av å lese sånn møkk som rosablogger, og du skal lete lenge etter en mer unyttig "jobb")...aner aldri hva som er mote, handler mye brukt, hater oppmerksomhet, og dør av kjedsomhet av reality etc. Men forfengelig er jeg, det skal jeg innrømme. Og har også inntrykk av at mange jenter i dag er selvopptatte, overfladiske og lite samfunnsengasjerte. De ødelegger det kvinner før oss har kjempet for.Anonymous poster hash: 6a35d...4a2 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #16 Skrevet 28. september 2015 Det skrives stadig at jenter i dag ikke kan noe om politikk og at de ikke bryr seg. Det er blogger, kjendiser, sminke osv som betyr noe. Kunne være interessert å høre om KGs jenter faktisk er interessert i andre ting også? 1. Er du politisk aktiv eller medlem i et parti? Eventuelt hvorfor ikke? 2. Er du aktiv eller støttemedlem i en ideell organisasjon? 3. Utover skole/jobb/studier/fritid, hva bruker du mest tid på? Skjønner at man ikke har så mye kapasitet om man f.eks er syk, men er sikker på at flere er samfunnsengasjerte enn det som kommer frem her inne hvor man kanskje heller slapper av enn å diskutere politikk. 1. Jeg er ikke medlem i et parti, men er politisk engasjert. 2. Nei 3. Studier, jobb og fritid (venner, trening, internett) tar egentlig all tiden min så blir ikke mye tid til overs. Anonymous poster hash: 1647b...5c9
Gjest supernova_87 Skrevet 28. september 2015 #17 Skrevet 28. september 2015 Jeg tenker at det er mange jenter/kvinner som er opptatt av mote, sminke, kjendiser osv. og at menns motstykke til dette er å være opptatt av bil, sport og fotball. Ser ikke at det at man er opptatt av noen av disse tingene må utelukke politisk engasjement.
Fredsmegleren Skrevet 28. september 2015 #18 Skrevet 28. september 2015 1. Jeg har vært medlem av et parti, men fant ut at det ikke var one for meg. Likevel følger jeg aktivt med på politikk i media, storkoser meg med politiske diskusjoner og synes det er utrolig interessant og viktig. 2. Jeg var medlem av Røde Kors, men klikket ikke spesielt godt overens med flesteparten av medlemmene, og hva vi gjorde som arbeid var ikke helt min greie. Ellers er jeg svært engasjert når det gjelder dyrevelferd og er "støttemedlem" i NOAH. Er også medlem i turistforeningen om det skal nevnes. 3. Utenom et hektisk sisteår på vgs er jeg veldig glad i å tilbringe tid på kjøkkenet, drive med interiør og andre kreative prosjekter, fjellturer med vennegjengen og lesing av sakprosatekster.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #19 Skrevet 28. september 2015 1. Ja, jeg er medlem av et parti, var førstekandidat ved valget i år og er nå bystyrerepresentant. 2. Støtter Amnesty, Care og Dyrebeskyttelsen 3. Har jaggu ikke mye tid utover møter og jobb, men jakter litt, og er glad i å reise. Anonymous poster hash: 1976d...d21
Gorgonzola Skrevet 28. september 2015 #20 Skrevet 28. september 2015 (endret) Det skrives stadig at jenter i dag ikke kan noe om politikk og at de ikke bryr seg. Det er blogger, kjendiser, sminke osv som betyr noe. Kunne være interessert å høre om KGs jenter faktisk er interessert i andre ting også? 1. Er du politisk aktiv eller medlem i et parti? Eventuelt hvorfor ikke? 2. Er du aktiv eller støttemedlem i en ideell organisasjon? 3. Utover skole/jobb/studier/fritid, hva bruker du mest tid på? Skjønner at man ikke har så mye kapasitet om man f.eks er syk, men er sikker på at flere er samfunnsengasjerte enn det som kommer frem her inne hvor man kanskje heller slapper av enn å diskutere politikk. Hvis du scroller gjennom de ulike temaene her på KG, for eksempel, så er det rimelig greit og kjapt å konkludere med at; Mange jenter bryr seg om politikk og samfunn Suverent mange flere jenter er opptatt av "de nære ting" som familier, intriger, fotballfruer, klær og sminke osv Og dermed er det lett å henfalle til at jenter, som sådan, gir beng i krig og fred og politkk og sånn. Og det er ganske sant, desverre for alle jentene som faktisk bryr seg om det. Samtidig bør det poengteres at relativt mange gutter/menn er passe lunken til det samme, altså krig og fred og politikk og sånn. Men den gruppa er ikke like signifikant. That's life. Ikke bare på KåGe. Endret 28. september 2015 av Gorgonzola
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå