Gå til innhold

Utesofaen tålte ikke vekta av to voksne. Greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en diskusjon på gang med min mann. For to år siden kjøpte vi utemøbler i tre. De var ikke av billigste sort og virket solide og stødige. Har blitt godt behandlet og stått under tak (men ute) siden vi kjøpte dem.

Saken: vi satt to voksne personer samtidig i sofaen (som er en treseter). Vil tro vekta kom på ca 160 kg tilsammen (?). Jeg (den letteste av oss) lente meg framover, noe som resulterte i at den fremste planken knakk. ( så da at planken besto av flere deler som sikkert var limt sammen. Har prøvd å fikse selv, men det går ikke)

Jeg mener dette er noe treseteren bør tåle ( vi satt rolige) og at vi bør klage på dette selv om møblene er i overkant av to år. Jeg tenker det må gå an å få tak i en ny planke eller få den reparert..

Han synes jeg er storforlangende og skjønner ikke helt hva jeg vil med en slik klage.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 33968...3d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det pleier vel å være en eller annen garanti på utemøbler?

Anonymous poster hash: af102...d0b
  • Liker 1
Skrevet

Det pleier vel å være en eller annen garanti på utemøbler?

Anonymous poster hash: af102...d0b

Jeg er enig med deg og ville klaget/ reklamert på dette

Anonymous poster hash: 34342...259

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville reklamert. Møbler bør holde mye lenger enn 2 år så lenge de blir oppbevart og behandlet ihht anbefalingen fra produsenten. 

• Liker 3
Skrevet

Kanskje det har råtnet? Ville spurt de du kjøpte den av. Det der virker ikke normalt.

Anonymous poster hash: 52738...27b
  • Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg ville reklamert. Der jeg jobber er det 5 års garanti på utemøbler, og jeg mener de skal tåle mer enn dette.

• Liker 2
Skrevet

Et godt hint om å ta av litt på vekten kansje? :fnise:

Anonymous poster hash: a8006...041
Skrevet

Et godt hint om å ta av litt på vekten kansje? :fnise:

Anonymous poster hash: a8006...041

Tull!

En 3-seter skal da vel tåle mye mer enn vekten av 2 normalvektige voksne!

Anonymous poster hash: 34342...259

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Et godt hint om å ta av litt på vekten kansje? :fnise:Anonymous poster hash: a8006...041

En treseter skal tåle tre personer. De var to som veier ca 160 kg tilsammen. Hvis ikke sofaen tåler 160 kg (delt på tre = ca 53,34 kg i gj.snitt) er det villedende markedsføring.

Skrevet

Et utemøbel er ment å vare i mer enn to år. Du har derfor fem års reklamasjonstid. Det er bare å klage.

Skjedde det samme med min innendørs sofa, treseter en gang. Fikk reparasjonen gratis, siden det var reklamasjon.

Anonymous poster hash: 8b019...e8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...