Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #1 Skrevet 21. september 2004 Hei! Hvordan lærer man en 12 uker gammel baby å sovne av seg selv? Mitt barn sovner ved puppen eller ved byssing. Sovner ikke i vognen på trilletur. Er dette noe som bare komme av seg selv, eller er det noe jeg bør gjøre? Har prøvd å la babyen gråte, men det ender opp med hysterisk gråt hvis jeg ikke tar han opp. Noen tips? Er jo litt kjedelig å gå tur med barnet på armen hele tiden også...
Salamandra Skrevet 21. september 2004 #2 Skrevet 21. september 2004 Finns vel ingen fasit på det, men det letteste er å prøve litt forskjellige metoder på dagtid da man gjerne har litt mer overskudd enn sent på kvelden. Det jeg gjør med min 10 uker gamle sønn er å stappe han full av mat og legge han på magen i sengen sin med smokk. (Snur han over på ryggen når jeg legger meg for kvelden) Vil han ikke roe seg går jeg inn til han med en gang (jeg lar han ikke ligge og skrike) og prater og koser med han uten å ta han opp av sengen. Noen ganger sovner han tvert, andre ganger må jeg inn flere ganger. Vet ikke om dette funker for noen andre, men du kan jo prøve? Pass på at han er tilstrekkelig trøtt før du prøver, ellers er det håpløst. Overtrøtte barn kan også være vriene å få til å sovne, så det ligger mye i timingen her.. Lykke til..
Gjest Tex Skrevet 21. september 2004 #3 Skrevet 21. september 2004 Det er lurt å være forsiktig med å venne babyen til kun å sovne med hjelp, da kan du få problemer siden.....
Delfia Skrevet 22. september 2004 #4 Skrevet 22. september 2004 Dette er vel litt utenfor aldersgruppen men jeg vil tro tipsene gjelder uansett. Ta en titt her : http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=6036
Tule Skrevet 22. september 2004 #5 Skrevet 22. september 2004 Finns vel ingen fasit på det, men det letteste er å prøve litt forskjellige metoder på dagtid da man gjerne har litt mer overskudd enn sent på kvelden. Det jeg gjør med min 10 uker gamle sønn er å stappe han full av mat og legge han på magen i sengen sin med smokk. (Snur han over på ryggen når jeg legger meg for kvelden) Vil han ikke roe seg går jeg inn til han med en gang (jeg lar han ikke ligge og skrike) og prater og koser med han uten å ta han opp av sengen. Noen ganger sovner han tvert, andre ganger må jeg inn flere ganger. Vet ikke om dette funker for noen andre, men du kan jo prøve? Pass på at han er tilstrekkelig trøtt før du prøver, ellers er det håpløst. Overtrøtte barn kan også være vriene å få til å sovne, så det ligger mye i timingen her.. Lykke til.. hei er det forsvarlig og legge han på magen til du legger deg da jeg syns det høres utrykt ut, uansett man kan nå ikke bortskjemme bort et barn med kos nå da sier de hilsen
Salamandra Skrevet 23. september 2004 #6 Skrevet 23. september 2004 Har konferert med helsestasjonen, det er greit å legge dem på magen på dagtid og ellers når man har litt oppsyn med dem.. Sønnen min nekter å roe seg i noen annen stilling..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå