Librarian Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Lagde ertesuppe med svineknoke i dag som ble veldig god, men det ble også veeeldig mye. Vet ertesuppe er kjempegod restemat, men er det noen som har gode forslag til hvordan jeg kan gjøre noe litt ekstra med restene når jeg skal bruke dem? F.eks. noen spennende krydder (nå er det bare timian og laurbærblad) som kan legges til når det varmes opp, noe annet tilbehør enn flatbrød eller kanskje en annen rett det kan kombineres med? Så kjedelig å spise det på samme måten flere ganger i uka 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Lagde ertesuppe med svineknoke i dag som ble veldig god, men det ble også veeeldig mye. Vet ertesuppe er kjempegod restemat, men er det noen som har gode forslag til hvordan jeg kan gjøre noe litt ekstra med restene når jeg skal bruke dem? F.eks. noen spennende krydder (nå er det bare timian og laurbærblad) som kan legges til når det varmes opp, noe annet tilbehør enn flatbrød eller kanskje en annen rett det kan kombineres med? Så kjedelig å spise det på samme måten flere ganger i uka Noen bruker ertersuppe ved siden av pannekakemiddag (bacon og blåbærsyltetøy til pannekakene, for de som liker det) Anonymous poster hash: f1038...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Lagde ertesuppe med svineknoke i dag som ble veldig god, men det ble også veeeldig mye. Vet ertesuppe er kjempegod restemat, men er det noen som har gode forslag til hvordan jeg kan gjøre noe litt ekstra med restene når jeg skal bruke dem? F.eks. noen spennende krydder (nå er det bare timian og laurbærblad) som kan legges til når det varmes opp, noe annet tilbehør enn flatbrød eller kanskje en annen rett det kan kombineres med? Så kjedelig å spise det på samme måten flere ganger i uka Vil du lage det ekstra spennende, se her http://www.godt.no/#!/artikkel/23301350/svensk-inspirert-hoestmat-gul-ertesuppe-pannekaker-med-tyttebaerkrem-og-punsjruller Anonymous poster hash: f1038...5fd 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Mitt beste tips er å fryse restene, og ta opp igjen om noen uker når du har lyst på ertesuppe igjen. Anonymous poster hash: 5b018...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 http://www.tv2.no/a/6169238http://helleskitchen.org/2015/02/16/gronn-ertesuppe-med-mynte-og-sprostekt-spekeskinke/ Anonymous poster hash: f1038...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Lagde ertesuppe med svineknoke i dag som ble veldig god, men det ble også veeeldig mye. Vet ertesuppe er kjempegod restemat, men er det noen som har gode forslag til hvordan jeg kan gjøre noe litt ekstra med restene når jeg skal bruke dem? F.eks. noen spennende krydder (nå er det bare timian og laurbærblad) som kan legges til når det varmes opp, noe annet tilbehør enn flatbrød eller kanskje en annen rett det kan kombineres med? Så kjedelig å spise det på samme måten flere ganger i uka Grønn ertesuppe med mynte og rissalat http://kolonihagen.no/gronn-ertesuppe-med-mynte-og-rissalat Anonymous poster hash: f1038...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Grønn ertesuppe med mynte og rissalat http://kolonihagen.no/gronn-ertesuppe-med-mynte-og-rissalat Anonymous poster hash: f1038...5fd Ps Selv om din ertersuppe ikke er likedan som i oppskriften i linken, TS, så ville jeg bare lagd salaten og hatt noe godt brød og smør til, og prøvd meg frem med mynte i suppen Anonymous poster hash: f1038...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Suppe kan alltids fryses ned:) Forslag til annet er å blande bacon i suppa. Som tilbehør ved siden av er jeg veldig svak for hvitløks baguetter.Anonymous poster hash: 10a71...0a2 1
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 27. september 2015 #9 Skrevet 27. september 2015 Jeg hadde garantert fryst ned restene i porsjoner, så har man deilig suppe til travle dager utover høsten 2
Librarian Skrevet 27. september 2015 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2015 Tusen takk for flotte tips alle sammen, så mye som kom på kort tid :D Har allerede fryst ned halvparten for å ha til senere, og tenkte og ha resten til middag i overimorgen. Kommer absolutt til å bruke tipsene her for å få variert den litt! 1
Mis(s)Understood Skrevet 27. september 2015 #11 Skrevet 27. september 2015 Du kan frese løk, terninger av persillerot, sellerirot og gulrot i pannen og ha det i suppen sammen med terninger av potet. Når grønnsakene er møre så kan du ha i pølsebiter.
Flua Skrevet 29. september 2015 #12 Skrevet 29. september 2015 Små terninger av sommerkoteletter er godt i ertersuppe. Oppkutta pølsebiter eller kjøttboller likeså. Osteloff er godt til....det bedte forslaget mitt er rett og slett å fryse det til en annen gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå