AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Etter litt scrolling på instagram, ser jeg hvor helt vannvittige mange jenter som er tilsynelatende opptatt av en ting; Sitt eget utseende! Og bare det! Hva har skjedd egentlig etter at sosiale medier har tatt sånn av? Flere venninner er alt opptatte av hvordan de ser ut for tiden! Og jeg er 25... Mistenker at det er verre blandt de som er yngre. Synes dette er så trist.. hva skjedde med å brenne for andre ting, enn bare hvordan man ser ut? Ens verdi blir jo ikke målt utifra hvordan man ser ut, men hva man presterer, karisma, sjarm, inntelligens... ja personlighet! Anonymous poster hash: 4d476...20b 1
Cashbah Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Jeg er ikke venner med slike mennesker, men er enig i at det er superirriterende og latterlig. 2
Cinder Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 De er døtre av sin tid. Jeg tror det er fordi vi har det for godt i Norge i dag. Uheldigvis gjør det at de som har det vondt blir enda mer sårbare. Men det er heldigvis jenter som ikke er sånn, har truffet masse hyggelige politisk aktive jenter, jenter som jobber frivillig og som driver idrett av ren idrettsglede og ikke for å stramme opp rumpa.
Summers Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Ens verdi blir jo ikke målt utifra hvordan man ser ut, men hva man presterer, karisma, sjarm, inntelligens... ja personlighet! Anonymous poster hash: 4d476...20b Du tenker på menn.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 I 1015? Anonymous poster hash: 2b7a7...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 I 1015? Anonymous poster hash: 2b7a7...cf7 Var det vanskelig å forstå den lille feilen eller? Anonymous poster hash: c8d7e...516
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Var det vanskelig å forstå den lille feilen eller? Jeg skjønte jo etterhvert at jeg var narret til å se på denne tråden. At jentene i 2015 er selvopptatte, visste jeg fra før, så det gidder jeg ikke lese om. Men forholdene i 1015 hadde vært interessant å få vite mer om. Anonymous poster hash: 55d9b...645 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Jeg levde ikke i 1015 Anonymous poster hash: f2688...f2e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #9 Skrevet 27. september 2015 Over til alvoret. Jeg tror internett har mye å si. Vi får se så mye og så mange forskjellige mennesker via instagram, facebook osv. bloggere blir sponset me falskt hår, restylane og silikon. dette leser kids på 12år. Anonymous poster hash: f2688...f2e 2
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 27. september 2015 #10 Skrevet 27. september 2015 Etter litt scrolling på instagram, ser jeg hvor helt vannvittige mange jenter som er tilsynelatende opptatt av en ting; Sitt eget utseende! Og bare det! Hva har skjedd egentlig etter at sosiale medier har tatt sånn av? Flere venninner er alt opptatte av hvordan de ser ut for tiden! Og jeg er 25... Mistenker at det er verre blandt de som er yngre. Synes dette er så trist.. hva skjedde med å brenne for andre ting, enn bare hvordan man ser ut? Ens verdi blir jo ikke målt utifra hvordan man ser ut, men hva man presterer, karisma, sjarm, inntelligens... ja personlighet! Anonymous poster hash: 4d476...20b Jeg tenker mennesker i Norge i 2015 er generelt sett ekstremt selvopptatte.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #11 Skrevet 27. september 2015 Du tenker på menn. Hæ? Anonymous poster hash: 2b7a7...cf7
Gjest Gjest_Balian de Ibelin Skrevet 27. september 2015 #12 Skrevet 27. september 2015 Var det vanskelig å forstå den lille feilen eller? Anonymous poster hash: c8d7e...516 Det er ikke en liten feil Det er 1000 års feil. 2
sol87 Skrevet 27. september 2015 #13 Skrevet 27. september 2015 Etter litt scrolling på instagram, ser jeg hvor helt vannvittige mange jenter som er tilsynelatende opptatt av en ting; Sitt eget utseende! Og bare det! Hva har skjedd egentlig etter at sosiale medier har tatt sånn av? Flere venninner er alt opptatte av hvordan de ser ut for tiden! Og jeg er 25... Mistenker at det er verre blandt de som er yngre. Synes dette er så trist.. hva skjedde med å brenne for andre ting, enn bare hvordan man ser ut? Ens verdi blir jo ikke målt utifra hvordan man ser ut, men hva man presterer, karisma, sjarm, inntelligens... ja personlighet! Anonymous poster hash: 4d476...20b Instagram er en bildeside. Der legger man ut bilder av seg selv. Det er mulig at de har andre interesser også. Sannsynligvis har de det. Det kan jo hende at Siv Jensen er interessert i annet enn politikk også, selv om nesten alle bildene av henne er fra et politisk program eller møte. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #14 Skrevet 27. september 2015 En teknologi der man kan vise frem pupper, muskler og rumper i fleng og en generasjon foreldre som ikke har oppdratt barna/ ungdommen i takt med kulturen. Foreldrene har ikke vært bevisst på hvor mye mer de er eksponert for kropp og sex i forhold til hva de selv var, og har derfor ikke fokusert på å oppdra barn som takler dette uten å bli sugd inn. Samtidig er det mange i generasjon foreldre som selv er opptatt av sminke og mote som støtter under den kulturen av utseendefokusering barna vokser opp med ellers i samfunnet. Å ta opp dette med kropp, selvbilde, eksponering osv bør nesten være et tema på like linje med seksualundervisning i skolen. Det begynner å bli noe ille. Jeg har sagt det før; det er noe veldig galt når man forventer at jenter/ kvinner skal ha kroppskomplekser. At det er så normalt at du blir anklagd for å lyve når du sier du ikke har komplekser og er fornøyd med kropp og utseende (når du ikke er smellvakker eller trent). Anonymous poster hash: daac3...875 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå