Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk restskatt i 2014 å har fått trekk på lønna, dette er en ekstrajobb på 20% i tillegg til studie.

Jeg syns det er så ubehagelig å møte sjefen på jobb for h*n har jo selvfølgelig måtte tatt trekk i lønna og konfrontert meg... Jeg skjemmes sånn at jeg vurderer å slutte... hvorfor får arbeidsgiver vite hvor mye man skylder å sånn informasjon??

Anonymous poster hash: 9d709...aa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk restskatt i 2014 å har fått trekk på lønna, dette er en ekstrajobb på 20% i tillegg til studie.

Jeg syns det er så ubehagelig å møte sjefen på jobb for h*n har jo selvfølgelig måtte tatt trekk i lønna og konfrontert meg... Jeg skjemmes sånn at jeg vurderer å slutte... hvorfor får arbeidsgiver vite hvor mye man skylder å sånn informasjon??

Fordi de må vite hvor mye de skal trekke. 

Anonymous poster hash: 6a54a...9bc

• Liker 1
Skrevet

ts igjen

glemte å si det er tatt 30% trekk til kemner å da sitter jeg jo ikke igjen med noe, så vurderer å spørre nav om rådgivning.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

ts

Skrevet

Arbeidsgiver har ikke lov til å trekke deg i lønn eller gjøre andre endringer uten å informere deg.

Samtidig er arbeidsgiver lovpålagt å trekke deg i lønn når du har inntekt og ikke har betalt skatten din.

Anonymous poster hash: afd6d...682

Skrevet

Det hjelper en del om du skriver hva du skylder og hva du har i lønn...

Anonymous poster hash: afd6d...682

Skrevet

Kontakt kemnern og si hvor mye du har i lønn og hvor lite du sitter igjen mnd etter 30% trekk. Du har rett på å ha en eller annen minstesats som regnes ut på bakgrunn av din livssituasjon. Det kan hende Kemnern ikke har riktig inntektsopplysninger på deg, så de tror du tjener mer enn du gjør. og dermed trekker mer enn de skal også. 

Men det er Kemnern du må snakke med, for det er de som bestemmer hvor mye som skal trekkes. Det hjelper ikke å snakke med arbeidsgiver eller NAV for å få redusert trekket. 

• Liker 1
Skrevet

Kontakt kemnern og si hvor mye du har i lønn og hvor lite du sitter igjen mnd etter 30% trekk. Du har rett på å ha en eller annen minstesats som regnes ut på bakgrunn av din livssituasjon. Det kan hende Kemnern ikke har riktig inntektsopplysninger på deg, så de tror du tjener mer enn du gjør. og dermed trekker mer enn de skal også. 

Men det er Kemnern du må snakke med, for det er de som bestemmer hvor mye som skal trekkes. Det hjelper ikke å snakke med arbeidsgiver eller NAV for å få redusert trekket.

TS er student. Da har hun studielån, og all ekstrainntekt sees på nettopp som det: Ekstrainntekt. Hun er sånn sett heldig som ikke har fått 50% trekk, noe som er helt vanlig av ekstrainntekter.

Anonymous poster hash: eed9d...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...