Gå til innhold

Hvor mye er det mulig å oppnå på 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en utålmodig sjel. Ser jeg ikke resultater så gir jeg opp.

Jeg skal til Kreta om 6 mnd, og har lyst til å føle meg bedre enn det jeg gjør nå.

Jeg er overvektig og trives ikke med meg selv.

Jeg har startet med å se på kostholdet mitt.

Startet dagen med en prosj havregrøt med enten friske eller frossne bær, alt etter hva jeg har i hus.

Lunsj blir 3 knekkebrød med det pålegget jeg har i kjøleskapet.

Middag har jeg økt mengde med salat el grønnsaker å minsket eller kuttet ut sauser dressinger el. Kjøtt er enten kyllingfilet, karbonadedeig, laks, rent kjøtt el.

Kveldsmat spiser jeg bare hvis jeg er sulten og da blir det det samme som til lunsj.

Mellommåltider blir frukt når eller hvis jeg er sulten.

Trening:

Jeg trener på treningssenter, prøver å motivere meg til å dra 3-4 ggr i uken.

Der starter jeg med mølla i 20 min. Jogger på 8-9 å går på 6.

20-30 min med ulik styrketrening.

Avslutter med 20 min prøverwalk på 6 med 6 i stigning.

I tillegg går jeg til og fra jobb som tar meg 20 min en vei.

Godis og brus kutter jeg ut i ukedagene. Men lørdag er det lov å kose seg litt. Og med litt mener jeg en brus, en junkfood middag og evt en sjokolade eller potetgull.

Hvis dette blir livet mett fremover, vil jeg da se resultater? Eller må jeg endre noe?

Jeg er jente, 27 år,98 kg og 1.70 m.

Anonymous poster hash: 991df...3df

Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

Kjæresten min gikk ned over 30 kg på 6 mnd. Han hadde nokså likt utgangspunkt som deg. Så det går absolutt an, men det krever vilje! Lykke til :)

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Uansett så er jo en sunnere livsstil en stor bidragsyter til at man føler seg bedre

Og om man føler seg bedre så ser man bedre ut

Ellers tror jeg det kommer helt an på din kropp hvor stor forandring du vil se på den tiden :)

Ingen kropper er like og derfor finnes det ikke noe fasitsvar

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en utålmodig sjel. Ser jeg ikke resultater så gir jeg opp.

Jeg skal til Kreta om 6 mnd, og har lyst til å føle meg bedre enn det jeg gjør nå.

Jeg er overvektig og trives ikke med meg selv.

Jeg har startet med å se på kostholdet mitt.

Startet dagen med en prosj havregrøt med enten friske eller frossne bær, alt etter hva jeg har i hus.

Lunsj blir 3 knekkebrød med det pålegget jeg har i kjøleskapet.

Middag har jeg økt mengde med salat el grønnsaker å minsket eller kuttet ut sauser dressinger el. Kjøtt er enten kyllingfilet, karbonadedeig, laks, rent kjøtt el.

Kveldsmat spiser jeg bare hvis jeg er sulten og da blir det det samme som til lunsj.

Mellommåltider blir frukt når eller hvis jeg er sulten.

Trening:

Jeg trener på treningssenter, prøver å motivere meg til å dra 3-4 ggr i uken.

Der starter jeg med mølla i 20 min. Jogger på 8-9 å går på 6.

20-30 min med ulik styrketrening.

Avslutter med 20 min prøverwalk på 6 med 6 i stigning.

I tillegg går jeg til og fra jobb som tar meg 20 min en vei.

Godis og brus kutter jeg ut i ukedagene. Men lørdag er det lov å kose seg litt. Og med litt mener jeg en brus, en junkfood middag og evt en sjokolade eller potetgull.

Hvis dette blir livet mett fremover, vil jeg da se resultater? Eller må jeg endre noe?

Jeg er jente, 27 år,98 kg og 1.70 m.

Vel, de fleste kan fint klare å gå ned 1 kg i uka (når de spiser mindre enn de forbenner). 6mnd er cirka 24 uker, det vil si at du sikkert klarer minst 20 kg på den tida, om ikke mer. Hvis du ligger i energiunderskudd i ukedagene (og søndag), går det som regel bra å kose seg litt på lørdagene (dette sier jeg av erfaring) 

Skrevet

Ts her

Jeg kunne tenke med å gå ned 15-20 kg i det lange løp. Hvor lang tid jeg bruker på det er ikke det jeg fokuserer på. Jeg vil bare ha resultater. Om det er 1 kg i uka, 1 kg i mnd eller 5 cm, eller ikke så nøye, så lenge det er i minus 😊

Skrevet

Jeg gikk ned 20 kg på ca 5 måneder. 
Jeg synes planen din ser bra ut, både med kosthold og trening. Men synes det ble litt mye usunt i helgen. En pose med potetgull er kanskje 600 kalorier, en halvliter cola er ca 200 og en junkfood-middag blir fort mellom 600 - 1000 kalorier hvis ikke mer. Spørs hva og hvor mye du spiser. 

Skrevet

Jeg gikk ned 20 kg på ca 5 måneder.

Jeg synes planen din ser bra ut, både med kosthold og trening. Men synes det ble litt mye usunt i helgen. En pose med potetgull er kanskje 600 kalorier, en halvliter cola er ca 200 og en junkfood-middag blir fort mellom 600 - 1000 kalorier hvis ikke mer. Spørs hva og hvor mye du spiser.

Ja det kan bli en del usundt, men det er fordi jeg er vant med å spise dette nesten hver dag. Mtp at dette nå er 1 dag i stede for 7, så syns jeg ikke det er såå ille. Men etter hvert som jeg blir vant til det, så kan jeg kutt ned på det. Akkurat nå er det lørdagene jeg kjemper med fram mot hver uke. Og gevinsten skal være det jeg ser i speilet etter hvert.

• Liker 1
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Ja det kan bli en del usundt, men det er fordi jeg er vant med å spise dette nesten hver dag. Mtp at dette nå er 1 dag i stede for 7, så syns jeg ikke det er såå ille. Men etter hvert som jeg blir vant til det, så kan jeg kutt ned på det. Akkurat nå er det lørdagene jeg kjemper med fram mot hver uke. Og gevinsten skal være det jeg ser i speilet etter hvert.

Syns det er fint at du er realistisk jeg

Dersom det funker for deg å ha noe å jobbe for, i dette tilfellet litt kos om lørdagen, så gjør du riktig i å unne deg litt da :)

Men pass på og vær ærlig med deg selv. Ikke la helgen skli ut til fredager og søndager også, og tro at en sjokolade ekstra ikke gjør så mye :fnise:

Her funket det ikke. Etter et halv år var jeg tilbake i gamle vaner igjen, så da måtte jeg bestemme meg for å kutte ut absolutt alt av sukker og hvitt mel, som var min trigger til å fråtse i meg alt

• Liker 1
Skrevet

Den skjønner jeg :) Med det kostholdet og treningen du forklarer vil du nok gå ned en del likevel. Og det er veldig dumt å dramatisk endre livsstilen. Da kan man fort miste motivasjonen og havne tilbake på gamle vaner. 

Skrevet

Jeg var større enn deg, og jeg tipper at vi har relativt lik BMI nå. Men jeg har gått ned over 20 kg på fem måneder, så det er fullt mulig å gå ned en god del dersom du holder deg unna snop og usunn mat i hverdagen. Jeg trener ikke så mye, men jogger en del. 

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Eg har gått ned 12 kilo på 2 mnd

Skrevet

Høres ut som en god og fornuftig plan det du beskriver.

Husk hverdagsaktivitet, samt å variere på treninga slik at du ikke blir lei. Prøv nye øvelser og gå på morsomme timer eller gjør noe som motiverer deg.

Tren store styrkeøvelser og ikke bare enkeltmuSkler....jeg har god erfaring med det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...