Gå til innhold

Jeg har spist massevis med pepperoni?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er glad i pepperoni og har kost meg med det til nå. Jeg er i uke 9+4. Den er norsk produsert fra Grilstad den jeg spiser. Jeg hadde ikke peiling på at gravide ikke kunne spise pepperoni! Jeg er veldig bekymret for listeria! Må jeg dra til legen? Hvor vanlig er egentlig listeria i slike kjøttprodukter? Kan legen teste meg for det?  :(

Anonymous poster hash: 44205...406
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går nok etter all sannsynlighet bra. Bare la vær å spise det fremover.

Anonymous poster hash: 7a12a...933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra. Jeg har eu venninne som spiste spekemat hele graviditeten for hun viste ikke hun ikke burde spise det. Ho har en frisk 6 mnd gammel sønn nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhh.... Nå føle jeg meg litt roligere. Takk!  :blush: Blir ikke noe mer pepperoni eller salami på meg!

Leste en plass at pepperoni og salami er litt tryggere enn div delikatesser pga det er saltet og tørket. Men skal holde meg unna nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhh.... Nå føle jeg meg litt roligere. Takk! :blush: Blir ikke noe mer pepperoni eller salami på meg!

Leste en plass at pepperoni og salami er litt tryggere enn div delikatesser pga det er saltet og tørket. Men skal holde meg unna nå.

Norske produsenter har nok fryst kjøttet før det blir pølse og.

Anonymous poster hash: 4196f...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er gravide overhysteriske i våre dager. 

Ja, det frarådes å spise diverse mat, men sjansen for at det faktisk skjer noe ved inntak er svært, svært liten.

Jeg skulle ønske matportalen og lignende sider opplyste om dette aspektet også, for jeg begynner å bli smålei av gravide som spør om de må til lege fordi de fikk i seg en matvare de ikke burde ha spist.

Anonymous poster hash: 7a12a...933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan spise pepperoni og salami hvis det er varmebehandlet. Eks på ostesmørbrød, pizza eller bare steke det I stekepanna. *nam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spise pepperoni og salami hvis det er varmebehandlet. Eks på ostesmørbrød, pizza eller bare steke det I stekepanna. *nam*

Jeg spiste den direkte fra pakken.  :( Derfor jeg ble så bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste den direkte fra pakken. :( Derfor jeg ble så bekymret.

Jeg spiste det litt i svangerskapet, visste ikke at det var fy-fy. Gått helt fint med babyen. :) Er veldig liten sjanse for at bakterien er i pålegget, og enda mindre sjanse for at du og/eller barnet faktisk blir syk av det. En venninne av meg er lege og har barn, og hun er ikke hysterisk på maten i det hele tatt. Hun er gravid nå liksom...

Anonymous poster hash: 53558...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...