AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Jeg kom over informasjon på matportalen (?) om at dersom man skal fryse mat, så må det skje i god tid før siste forbruksdagen. Altså ikke samme dag el.l. Jeg har alltid tenkt at det er "trygt" å fryse ting frem til utløpsdatoen, men tydeligvis ikke? Vil tro at man kan spise det meste som fryses siste forbruksdag, så ble derfor overrasket over at de skrev dette. Jeg er litt overhysterisk når det kommer til mat, og da bør jeg tydeligvis være enda mer forsiktig? Skal slutte å fryse ned varer på siste bruksdagen da.. Har pleid å gjøre det hvis plutselig et planlagt måltid må utsettes etc.Anonymous poster hash: 73e6d...5f4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 jag har da fryst masse mat som går ut den dagen å aldri i mitt liv blitt syk av mat så det hysteriet der er tåpelig Anonymous poster hash: fb224...dcc 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Jeg gjør det, og har aldri opplevd at noe har blitt dårlig. Om noe lukter eller ser forderva ut, så spiser jeg det jo ikke, uavhengig av datostempel, men hvis en råvare ble frosset på siste forbruksdag og lukter og ser fin ut, så spiser jeg ubekymret. Anonymous poster hash: 9ac18...b0e 2
McKibben Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Dessuten er det jo sånn at datostemplinga har gooood margin, ting blir ikke dårlig før ganske lenge etter er min erfaring.
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Har fryst ned mat etter siste forbruksdag. Aldri hatt noen problemer
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Dessuten er det jo sånn at datostemplinga har gooood margin, ting blir ikke dårlig før ganske lenge etter er min erfaring. Tja, joda stort sett. Men med siste forbruksdag på kjøtt, fisk osv så skal man ikke lenge etter før det faktisk blir dårlig.. Noe annet med best før på kjeks osv Anonymous poster hash: 73e6d...5f4
nordlending Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Gjort det mange ganger uten problem.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Null stress det da. Når jeg f.eks har kommet over datovarer på Kiwi har jeg puttet det rett i fryseren,og det har alltid gått fint Anonymous poster hash: 3c517...64e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå