Gå til innhold

Sentralstyrt temperatur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Temperaturen i bygningen jeg bor i er stilt til 22 grader, og jeg har ingen mulighet til å skru det opp eller ned. Er dette vanlig? De fleste ønsker vel å styre temperaturen i hjemmet sitt selv?

Anonymous poster hash: a650d...b56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket system er det du har i huset?

Hvor gammelt er huset/varmeanlegget?

Balansert ventilasjon innenfor egen bolig kan reguleres.

Anonymous poster hash: c2e4b...d7a

Skrevet

Jeg vet ikke hva slags type det er, men det er huseierne som styrer det. Huset ble ferdigstilt i juli.

Skrevet

Jeg vet ikke hva slags type det er, men det er huseierne som styrer det. Huset ble ferdigstilt i juli.

Leier du hele huset, eller en hybelleilighet eller hva?

Anonymous poster hash: f23e3...170

Skrevet

Jeg leier en leilighet i et hus.

Skrevet

Jeg leier en leilighet i et hus.

Spør de du leier av om de kan vise deg hvordan du tar ned temperatur da?

• Liker 1
Skrevet

Temepraturen i et så nytt bygg skal kunne stuyres seperat.

Der skal være en termostat som kan stilles inn der hvor filtrene til den balanserte ventilasjonen og agregatet befinner seg. Litt ulik plassering i ulike bygg alt etter som hvilken løsning som er valgt ved bygging.

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at jeg ikke har tilgang til å justere temperatur opp eller ned, den styres inne i deres del av huset og står alltid på 22 grader. Er dette greit? (Jeg synes ikke det så klart, ønsker muligheten til å skru opp hvis jeg er syk e.l.)

Skrevet

Problemet er at jeg ikke har tilgang til å justere temperatur opp eller ned, den styres inne i deres del av huset og står alltid på 22 grader. Er dette greit? (Jeg synes ikke det så klart, ønsker muligheten til å skru opp hvis jeg er syk e.l.)

Visste du dette da du flyttet inn?

Skrevet

Nei, men jeg spurte ikke heller.

Skrevet

Nei, men jeg spurte ikke heller.

Opplyste de deg i kontrakten eller muntlig at det ikke var mulig å styre temperatur i din leide boenhet?

Skrevet

Nei, ingen informasjon om dette. Hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Nei, ingen informasjon om dette. Hva skal jeg gjøre?

Spør utleier om hvordan det er meningen du skal regulere temperatur.

Skrevet

Hallo? Meningen er tydeligvis at den ikke skal justeres, men stå på 22 grader konstant.

Skrevet

Hallo? Meningen er tydeligvis at den ikke skal justeres, men stå på 22 grader konstant.

Har utleier sagt dette?

Skrevet

Jepp! Fryser jeg, får jeg kjøpe meg en ekstra ovn

Skrevet

Problemet er at jeg ikke har tilgang til å justere temperatur opp eller ned, den styres inne i deres del av huset og står alltid på 22 grader. Er dette greit? (Jeg synes ikke det så klart, ønsker muligheten til å skru opp hvis jeg er syk e.l.)Anonymous poster hash: a650d...b56

Da blir neste spørsmål om den delen av huset som du borni er laget til som lovlig utleiedel? Dette kontakter byggesaksavdelingen i kommunen og spør om.

Å kjøpe en ovn når det er balansert ventilasjon er bortkastede penger både på ovn og på strøm. Fordi den balanserte ventilasjonen i nye bygg, er ment å skulle liggempå den termostatbestemte temperaturer enten du lufter eller setter ovner på. Det er det som ligger i navnet, balansert ventilasjon.

• Liker 1
Skrevet

Da blir neste spørsmål om den delen av huset som du borni er laget til som lovlig utleiedel? Dette kontakter byggesaksavdelingen i kommunen og spør om.

Å kjøpe en ovn når det er balansert ventilasjon er bortkastede penger både på ovn og på strøm. Fordi den balanserte ventilasjonen i nye bygg, er ment å skulle liggempå den termostatbestemte temperaturer enten du lufter eller setter ovner på. Det er det som ligger i navnet, balansert ventilasjon.

Tror du kanskje ikke vet hva balansert ventilasjon er?

Anonymous poster hash: eae06...48f

Skrevet

Tror du kanskje ikke vet hva balansert ventilasjon er? Anonymous poster hash: eae06...48f

Hvordan vil du begrunne denne uttalelsen? Tror ikke du vet hvem som er bak tastaturet her, jeg.

Skrevet

Hvordan vil du begrunne denne uttalelsen? Tror ikke du vet hvem som er bak tastaturet her, jeg.

Jeg lurer også på hva du egentlig prater om. Jeg bor selv i en helt ny leilighet med balansert ventilasjon, men det er jo likevel ikke noe problem å sette på en varmeovn eller fyre i ovnen og få opp temperaturen.

Anonymous poster hash: da8b2...d1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...