AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Del Skrevet 27. september 2015 Ja, som overskriften sier så har jeg blitt dehydrert. Hva skal jeg gjøre? Jeg har for noen få mnd siden tatt en slankeoperasjon, og det er nettopp derfor jeg sliter med å få i mat og væske. Hva skal jeg gjøre? Huden min flasser, jeg tisser nesten ikke, og når jeg først tisser er den mørk. Jeg har ekstremt hodepine for tiden, jeg er slapp og trøtt. Anonymous poster hash: 5bae6...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #2 Del Skrevet 27. september 2015 Eh ring lege?Anonymous poster hash: 4518a...8c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #3 Del Skrevet 27. september 2015 Drikke mer. Anonymous poster hash: ba924...5f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #4 Del Skrevet 27. september 2015 Drikke mer.Anonymous poster hash: ba924...5f9 Må det være vann eller kan det være saft også? Anonymous poster hash: 5bae6...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #5 Del Skrevet 27. september 2015 Må det være vann eller kan det være saft også?Anonymous poster hash: 5bae6...09c Du kan drikke saft, men sørg for at den er sukkerfri, ellers kan du få uventede reaksjoner. Husk drikkereglene, og ha gjerne på en alarm en gang i timen eller noe for å drikke et glass.. Anonymous poster hash: b5cd6...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #6 Del Skrevet 27. september 2015 Du kan drikke saft, men sørg for at den er sukkerfri, ellers kan du få uventede reaksjoner. Husk drikkereglene, og ha gjerne på en alarm en gang i timen eller noe for å drikke et glass..Anonymous poster hash: b5cd6...a6b Ja, tusen takk for tips. Hvordan kan jeg vite at jeg ikke er dehydrert lenger? Er det når jeg har drukket en del ? Ts. Anonymous poster hash: 5bae6...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #7 Del Skrevet 27. september 2015 Når tisset har fått normal fage begynner ting å rette seg opp. Men registrer gjerne hva du tar inn av væske gjennom dagen. Du bør få inn 1500-1800 ml væske, i tillegg til det du spiser. Anonymous poster hash: 00fd1...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #8 Del Skrevet 27. september 2015 Hvis du er såpass dehydrert bør du kanskje måle urinmengden som kommer ut. Et normalt, frisk menneske skal ligge på 0,5-1 ml x kroppsvekt per time. Så skriv hvor mye du drikker og hvor mye som kommer ut. Ville også tatt kontakt med legen din i morgen og snakket med h*n slik at dere får lagt en plan. Anonymous poster hash: a633d...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 27. september 2015 #9 Del Skrevet 27. september 2015 Ja, tusen takk for tips. Hvordan kan jeg vite at jeg ikke er dehydrert lenger? Er det når jeg har drukket en del ? Ts. Anonymous poster hash: 5bae6...09c et typisk tegn på at man er dehydrert er h is man tar litt hud, på armen eller hånda feks, og klyper i. Blir hunden stående,uten å trekke seg tilbake så er man dehydrert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #10 Del Skrevet 27. september 2015 Du ser det på f.eks fargen på urinen. At huden flasser trenger ikke være bare dehydrering da, etter en slankeoperasjon er det ofte stor mangel på næring, så huden flasser og håret faller av og tilstanden kan være ganske kjip. Men det blir bedre! Sørg for at det du spiser er best mulig, og at du får i deg nok vann. Vet det kan være en utfordring, men ved å f.eks ha alarm eller ha med drikkeflaske med vann, gjerne med litt smak, så blir det bedre. Hvis du setter deg som mål å fylle en halvlitersflaske 3 ganger i løpet av dagen f.eks, så burde det bli mye bedre. Anonymous poster hash: b5cd6...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlikkFlakk Skrevet 28. september 2015 #11 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Jeg var så dehydrert en gang at jeg måtte på sykehuset og få saltvann med mineraler intravenøst. Trodde først at jeg hadde fått influensa, så jeg gikk ikke til legen, men når jeg bare ble verre og verre så dro jeg til legevakten og ble med en gang lagt på drypp. Jeg har en sykdom som gjør at jeg fort blir dehydrert, men nå har jeg lært å kjenne igjen tegnene og drikker mer. Pleier å drikke endel Farris/Bris når jeg skal ha i meg mye vann, eller tynn appelsinsaft fra Fun. Endret 28. september 2015 av FlikkFlakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 28. september 2015 #12 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #13 Del Skrevet 28. september 2015 et typisk tegn på at man er dehydrert er h is man tar litt hud, på armen eller hånda feks, og klyper i. Blir hunden stående,uten å trekke seg tilbake så er man dehydrert Den testen er ikke alltid til å stole på.Jeg er kronisk dehydrert som følge av en sykdom.Jeg har forhøya albuminverdier som er en indikasjon på dehydrering,men man kan trekke og tøye så mye i huden min som man vil,men den blir aldri stående. Anonymous poster hash: 3dade...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #14 Del Skrevet 28. september 2015 Ja, tusen takk for tips. Hvordan kan jeg vite at jeg ikke er dehydrert lenger? Er det når jeg har drukket en del ? Ts.Anonymous poster hash: 5bae6...09c Du kan jo bestille en legetime og ta noen bp. Anonymous poster hash: 3dade...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 28. september 2015 #15 Del Skrevet 28. september 2015 Den testen er ikke alltid til å stole på.Jeg er kronisk dehydrert som følge av en sykdom.Jeg har forhøya albuminverdier som er en indikasjon på dehydrering,men man kan trekke og tøye så mye i huden min som man vil,men den blir aldri stående.Anonymous poster hash: 3dade...b93 åja det visste jeg ikke!det var et triks jeg lærte når jeg utdannet meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #16 Del Skrevet 28. september 2015 åja det visste jeg ikke!det var et triks jeg lærte når jeg utdannet meg Det er nok et trisk man lærer under utdanning,men ingen regel uten unntak tydligvis Og det er folk i helsevesnet som har utført dette trikset på meg,konstantert at nei jeg ikk dehydrert,for så å komme tilbake noen timer ikke like kjepphøy når resultatet fra laben har kommet. Anonymous poster hash: 3dade...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #17 Del Skrevet 28. september 2015 Drikk. Uansett hva det er. Blir du ikke bedre, ringer du legen. Enkelt og greit Anonymous poster hash: 546df...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #18 Del Skrevet 28. september 2015 Den testen er ikke alltid til å stole på.Jeg er kronisk dehydrert som følge av en sykdom.Jeg har forhøya albuminverdier som er en indikasjon på dehydrering,men man kan trekke og tøye så mye i huden min som man vil,men den blir aldri stående. Anonymous poster hash: 3dade...b93 Man kan være nokså dehydrert uten stående hudfolder. Det er en indikasjon på ganske alvorlig dehydrering, og kommer lenge etter at dehydreringen er startet.Anonymous poster hash: ed856...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piraten Skrevet 28. september 2015 #19 Del Skrevet 28. september 2015 Dette er noe du må snakke med legen din om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #20 Del Skrevet 28. september 2015 Man kan være nokså dehydrert uten stående hudfolder. Det er en indikasjon på ganske alvorlig dehydrering, og kommer lenge etter at dehydreringen er startet.Anonymous poster hash: ed856...a20 Det vet jeg. Men jeg kan være så dehydrert at sykehusinnleggelse må til for å rette dette opp,men dette med stående hudfolder har aldri oppstått. Anonymous poster hash: 3dade...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå