AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Er det vanskelig å fortelle sjefen at du/jeg er gravid? Jeg har tenkt på det ganske lenge, og vet en ting at jeg vil vente først til jeg skal til legen min å få svar på at alt er bra. Er 9+2 uker på vei. Har lege time om 2 uker. Når er det egentlig bra å si det? Anonymous poster hash: ed48d...8c8
Amarone Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Du ber om en samtale med sjefen og forteller det ansikt til ansikt. Hvis sjefen sier noe annet enn type "gratulerer og takk for at du sa fra tidlig" er ikke sjefen verdt å ha som sjef. ;-) Jeg fortalte det til min sjef i uke 14 fordi det passet seg slik , men det er ikke noe i veien for både tidligere og senere (så lenge du holder deg innen varslingsfristen om å si fra om permisjon).
sol87 Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Jeg ville ventet til etter 12 uker, da er vel sjansen for spontanabort mindre. Lykke til!
GørilB Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Jeg måtte fortelle det i uke 7 fordi jeg var og er så dårlig. Full forståelse fra hennes side, og det var ikke måte på hvor glad hun ble på mine vegne. Blir sjefen sur for at man er gravid, er man ikke mye til sjef.
*Frida* Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Eg syns ikkje det var vanskelig å sei ifra dei to første gangene. Eller, det var litt vanskelig å finne den rette tida for å banke på døra og spørre om 2 minutter, men altså, _vanskelig_ var det ikkje. Eg fortalte i veke 18 første fang, og veke 12-13 andre gang. Tredje gang var vanskelig, for då hadde sjefen min mista når eg var 8 veker. Men eg måtte jo berre hoppe i det, var uansett bedre at ho fekk vite det frå meg. Trur nok ikkje det var så moro for henne å jobbe ilag med meg når eg gjekk gravid, og ho skulle vore det sjølv...
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Jeg sa bare rett som det var over telefonen da jeg ringte å ga beskjed om at jeg ble sykemeldt pga hyperemesis. Da var jeg i uke 5. Anonymous poster hash: 8b688...b49
elentari Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Ringte sjefen 2 dager etter positiv test. Synes det er greit at hun vet det, og hun har bare vært positiv
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 Første gang sa jeg det rundt uke 8 i forb med at jeg ble sykemeldt fordi formen var så elendig (utmattelse og kvalme). Mistet i uke 13, og var veldig glad for at sjefen visste jeg var gravid. Han (!) viste full forståelse og ba meg ta den tiden jeg trengte osv etter aborten. Og ikke minst var det nå veldig hyggelig på medarbeidersamtale i min uke 14 å si at jeg igjen var gravid. Da hadde jeg vært på UL dagen før og alt var flott og fint, så føltes trygt nok å si at det så lovende ut. Informerte resten av min seksjon nå forrige uke, da jeg nå er halvveis og det ikke er så lett å skjule magen lenger. Er vel heldig med sjefen, han har tre barn selv, så han vet vel et og annet om svangerskap selv om han er mann. Du må jo bare si det når du føler det passer, ikke så mange andre måter å gjøre det på. Anonymous poster hash: d6688...d3e
Gjest Runforit Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Jeg sa: Jeg er gravid Termin da og da. Så gøy! sa sjefen. Og that was that. Er ikke så mange andre måter å si det på
malicious Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 Fortalte vel i uke 10 ish. Sa det rett ut, og fikk gratulerer, klem osv
sylviius Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 OK:-) jeg har faktisk en veldig hyggelig sjef, men det å si det til henne gjør det at jeg gruer meg litt uansett. Som jeg skrev tidligere oppe at jeg er 9+3 dager på vei men jeg er fortiden veldig kvalm. Så derfor slo det meg at hvis kvalmen fortsetter på samma måte som nå så må jeg si ifra tidligere. Krysser fingrene på at alt skal gå bra:-)
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 Jeg sa det så fort jeg fant det ut. Det er jo veldig greit at sjefen vet i tilfelle det går galt også. Derfor ser jeg ingen grunn til å vente 12 uker med å si fra til sjefen. Anonymous poster hash: 3c004...42e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 Etter UL i uke 12 sendte jeg en epost til sjefen og skrev noe ala "Jeg er gravid og må gå på svangerskapskontroller av og til". Vi jobber ikke på samme sted, så derfor epost. Fikk en gratulerer! i retur og dett var dett. Anonymous poster hash: e707b...80f
Vanillalilla Skrevet 29. september 2015 #14 Skrevet 29. september 2015 Jeg sa det i uke 10 eller 11, han sa bare "gled deg til du finner ut at det er trillinger!". Han har tvillinger selv og det er nok mye styr
Ferny Skrevet 29. september 2015 #15 Skrevet 29. september 2015 Jeg sa det etter ordinær ultralyd. Hadde ikke plager som gjorde at jeg ble borte fra jobben, og ville vente til jeg visste at alt var bra med barnet. Jeg sa bare at jeg ventet barn "sånn og sånn", og tenker å ha "så og så" lang permisjon. Fikk gratulasjon og tilrettelagte arbeidsoppgaver. Og så ble det litt baby-/svangerskapssnakk, for hun har barn selv. Ble mye babyprat fra alle kollegaene mine egentlig; en del som er besteforeldre på jobben, og de synes det er sååå stas med små barn.
miore Skrevet 29. september 2015 #16 Skrevet 29. september 2015 Jeg sa fra før jeg var gravid Jeg ble gravid ved hjelp av prøverør, og måtte få noen andre til å ta en jobbreise som kolliderte med prøverørsforsøket. Sjefen ble litt satt ut, men fikk et lykke til før han dro for å lete etter noen andre som kunne ta turen! I uke 11, etter UL, sa jeg at alt så ut til å gå rette veien. Da var han bare veldig glad på mine vegne.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #17 Skrevet 29. september 2015 Jeg sa det idag, i uke 9. Jeg: "Jeg har en nyhet" Han: "Gratulerer! " Forventa sier du....Anonymous poster hash: 61c42...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå