AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Hei! Hørte tilfeldigvis navnet Villemo her om dagen. Var ei nydelig jente som gikk på barneskolen som het det i nabokommunen. tenkte med en gang at det var et spesielt navn, og jeg ble tenkende på dette navnet etterpå, og har nå falt skikkelig for det! Jeg har en datter som er 4,5 år, som har et gammelt, men utrolig fint navn som ikke så mange heter. Jeg liker navn som ikke alle heter, men som ikke er sånne dessertnavn slik som: Michelle, Lilly, Sienna, osv osv. Hadde aldri trodd jeg skulle like et sånt type navn som Villemo, minner meg litt om navnet Veslemøy, og jeg er ikke overbegeistret for det, selvom jeg synes det er fint. Jeg er ikke i den posisjonen at jeg skal ha et barn til med det første, men dette navnet har brent seg litt fast på netthinnen min - og forhåentligcis får jeg brukt for det en dag. Har lest at Villemo var en karakter i sagaen om isfolket? Er det noen som vet om navnet er noe Margit sandemo fant på selv eller om det stammer fra et annet sted? Noen som kjenner til noen som heter Villemo? Anonymous poster hash: 35536...71b 2
Chromium Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Dette var vel første gangen jeg hørte navnet. Har egentlig ikke så spesielt forhold til det. Syns egentlig det finnes finere navn. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Dette var vel første gangen jeg hørte navnet. Har egentlig ikke så spesielt forhold til det. Syns egentlig det finnes finere navn. Nå handler ikke tråden om hvorvidt du synes navnet er fint eller ikke og om det finnes finere navn eller ei. Hold deg til det tråden handler om. Denne tråden heter ikke: hva synes dere om navnet Villemo. Anonymous poster hash: 35536...71b 6
Florence Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Jeg kjenner til ei som blir kalt for Ville, men jeg tror hele navnet hennes er Villemo. Når man kjenner en person blir alle navn fine synes jeg De kunne i hvert fall aldri hatt et annet navn. 2
skruf Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Jeg kjenner ei som har Villemo til mellomnavn. Forsåvidt et fint navn, men jeg vokste opp med Sagaen om Isfolket i tenårene, så jeg assosierer navnet til den bokserien. 3
Chromium Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Nå handler ikke tråden om hvorvidt du synes navnet er fint eller ikke og om det finnes finere navn eller ei. Hold deg til det tråden handler om. Denne tråden heter ikke: hva synes dere om navnet Villemo. Anonymous poster hash: 35536...71b Når tråden handlet om navnet tenkte jeg at jeg bare kunne si hva jeg mente om det. Dessuten ble det spurt om jeg kjente noen som het det, og nei det har jeg ikke gjort. 18
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Det er vel et svensk navn, men har nok blitt mer brukt i norge etter isfolket kom. Det er blant annet dikt som heter Villemo, Villemo, hvi gick Du? av Strindberg. Det er vel fra tidlig 1900-tallet. Anonymous poster hash: 98b30...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Villemo er helt i samme bane som Sienna og Lilly, det lyser "jeg prøver å være individuell og spesiell så hardt at jeg må gi barnet mitt ett særest mulig navn, selv om de blir mobbet for det". Var en jente i media som stod frem med mobbing, mener hun het Villemo. Sagaen om isfolket er ikke akkurat kvalitetslitteratur, så å kalle opp barnet sitt derfra, vel det er trashy. Anonymous poster hash: 5d64f...4a8 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #9 Skrevet 27. september 2015 Det er vel et svensk navn, men har nok blitt mer brukt i norge etter isfolket kom. Det er blant annet dikt som heter Villemo, Villemo, hvi gick Du? av Strindberg. Det er vel fra tidlig 1900-tallet. Anonymous poster hash: 98b30...0fc Legger også til at jeg synes det er et finfint navn. Minner meg om skogen og sånt! Anonymous poster hash: 98b30...0fc 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #10 Skrevet 27. september 2015 Jeg kjenner ei som har Villemo til mellomnavn. Forsåvidt et fint navn, men jeg vokste opp med Sagaen om Isfolket i tenårene, så jeg assosierer navnet til den bokserien. Jeg er ikke oppvokst med sagaen om isfolket, så jeg forbinder det ikke med det. Men er jo oppvokst med harry potter og forbinder Hermine med det, så jeg ser koblingen din. Allikevel synes jeg ikke det gjør noe, kjenner mange små som heter Hermine, og de er jo bare nydelige Spørsmålet mitt er vel hvor vanlig Villemo har blitt? og om dette er et navn Margit Sandemo laget selv? Anonymous poster hash: 35536...71b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #11 Skrevet 27. september 2015 Når tråden handlet om navnet tenkte jeg at jeg bare kunne si hva jeg mente om det. Dessuten ble det spurt om jeg kjente noen som het det, og nei det har jeg ikke gjort. Tråden handler ikke om hvilke navn som er finest eller ikke, ei heller om folk synes det er fint. Det handler om opprinnelsen av navnet og hvor det kommer fra. Anbefaler deg å les HI. Anonymous poster hash: 35536...71b 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #12 Skrevet 27. september 2015 For meg så høres det ut som et dessertnavn, skikkelig. Anonymous poster hash: fe5fb...d3c 4
skruf Skrevet 27. september 2015 #13 Skrevet 27. september 2015 Jeg er ikke oppvokst med sagaen om isfolket, så jeg forbinder det ikke med det. Men er jo oppvokst med harry potter og forbinder Hermine med det, så jeg ser koblingen din. Allikevel synes jeg ikke det gjør noe, kjenner mange små som heter Hermine, og de er jo bare nydelige Spørsmålet mitt er vel hvor vanlig Villemo har blitt? og om dette er et navn Margit Sandemo laget selv? Anonymous poster hash: 35536...71b Om Margit Sandemo fant det opp eller ikke aner jeg ikke Men som sagt, jeg kjenner ei, og det er nok flere også. Hvis du liker navnet så synes jeg du skal gå for det, jeg synes det er litt fint. Ikke så mange som heter det heller, så ungen slipper å ha fire andre i klassen som heter det samme 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #14 Skrevet 27. september 2015 Villemo er helt i samme bane som Sienna og Lilly, det lyser "jeg prøver å være individuell og spesiell så hardt at jeg må gi barnet mitt ett særest mulig navn, selv om de blir mobbet for det". Var en jente i media som stod frem med mobbing, mener hun het Villemo. Sagaen om isfolket er ikke akkurat kvalitetslitteratur, så å kalle opp barnet sitt derfra, vel det er trashy. Anonymous poster hash: 5d64f...4a8 Synes du drar ting vel langt! Og nei, Villemo er ikke det samme som Sienna og Lilly og alle disse amerikanske navnene som blir brukt her til dags! Det å kalle folk white trah ut ifra et navn sier mer om deg enn de som bærer navnet. Jeg har ikke lest sagaen om isfolket og kommer heller ikke til å gjøre det. Les HI en gang til, kanskje du får med deg hva tråden handler om. Slår ikke feil at en eller annen AB Bare MÅ komme innom alle navntråder som er for å kalle navnet for white trahs og trekke konklusjoner som at barnet blir mobbet pga en person som het det ble det. Hører du hvor absurd det er? Anonymous poster hash: 35536...71b 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #15 Skrevet 27. september 2015 For meg så høres det ut som et dessertnavn, skikkelig.Anonymous poster hash: fe5fb...d3c Kan du holde deg tild et tråden handler om og ikke spore av?! Anonymous poster hash: 35536...71b
skruf Skrevet 27. september 2015 #16 Skrevet 27. september 2015 Jeg googlet Villemo nå og ser at det er et svensk kvinnenavn, første gang nevnt i 1909 av dikteren Strindberg. Så da var det ikke Margit Sandemo som diktet opp navnet Ser og at det er 290 kvinner i Sverige som heter deg, og 30 i Norge. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #17 Skrevet 27. september 2015 Om Margit Sandemo fant det opp eller ikke aner jeg ikke Men som sagt, jeg kjenner ei, og det er nok flere også. Hvis du liker navnet så synes jeg du skal gå for det, jeg synes det er litt fint. Ikke så mange som heter det heller, så ungen slipper å ha fire andre i klassen som heter det samme Ja nei, jeg spørr ikke om folks mening om navnet, selvom de faste navndisserne er raskt ute med å påstå ungen blir mobba og er white trash. Jeg er ute etter opprinnelsen av navnet, det minner meg veldig om disse gamle navnene som Veslemøy, Møyfrid, Oline, Ella osv Anonymous poster hash: 35536...71b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #18 Skrevet 27. september 2015 Jeg googlet Villemo nå og ser at det er et svensk kvinnenavn, første gang nevnt i 1909 av dikteren Strindberg. Så da var det ikke Margit Sandemo som diktet opp navnet Ser og at det er 290 kvinner i Sverige som heter deg, og 30 i Norge. Hvilken søkemotor brukte du? Da jeg sjekket her kom det opp at 95 kvinner har dette som fornavn i Norge: http://www.ssb.no/navn/ Ser en annen over her også skriver at navnet er av svensk opprinnelse og et gammelt navn. Anonymous poster hash: 35536...71b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #19 Skrevet 27. september 2015 http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/visa/Villemo Anonymous poster hash: 98b30...0fc 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #20 Skrevet 27. september 2015 Jeg synes det høres ut som et etternavn. Får håpe hun ikke gifter seg med en som heter Mo. Anonymous poster hash: ba88e...2e6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå