AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 10 august snudde jeg kosthold og trening helt på hodet! Jeg gikk fra 0 aktivitet til trening 1 time per økt 3-4 dager i uken. Jogging (mest) og noe styrke som avslutning. Samtidig ble kostholdet nøye kontrollert, ting blir veid, kalorier blir telt, og nå har jeg tilogmed vært hos legen for 2 uker siden hvor jeg fikk det som kalles for slankepiller. Jeg er 180 høy, kvinne og 95 kilo.... Og det er akkurat det samme jeg var for 5 uker siden.... Jeg er fortsatt 95 kilo og er helt på vei til å gi opp alt med treningen! Hva kan være grunnen til at jeg ikke mister ett gram? Jeg spiser mindre, gjør mer og føler egentlig jeg har lagt bort alle goder uten at jeg får noe igjen for det.. Er det noen som kan hjelpe meg med tips og triks? Anonymous poster hash: 91604...a46
Gjest ytmnd Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 (endret) Slutt å heng deg opp i antall kilo, det er hvordan kroppen ser ut som teller. Mest sannsynlig har du mistet fett og bygget muskler, derfor står nåla på akkurat det samme. Helt normalt. Mer muskler gir deg dessuten høyere forbrenning så ikke gi opp Endret 27. september 2015 av ytmnd
Gjest Runforit Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Om du ikke har gått ned et gram så er det noe galt med kostholdet ditt med mindre du har stoffskifteproblemer.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Om du ikke har gått ned et gram så er det noe galt med kostholdet ditt med mindre du har stoffskifteproblemer. Hva kan evt være galt da? Med kostholdet altså? Jeg holder meg på 1800cal om dagen, og det er betraktelig mindre enn hva det har vært. Jeg spiser også "jevnere" utover dagen isteden for 3 store spiser jeg 5 små måltider for å holde forbrenningen i gang. Hvor mye bør jeg ligge på i kalorier? Anonymous poster hash: 89266...487
heiduderborte Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Jeg ville anbefalt deg å få litt mer komfertabelt forhold til deg selv og mat, og trappe ned et par hakk på stressnivået ditt. Om du gir opp treningen, så betyr ikke det at du gir opp deg selv, du lever tross alt fortsatt! Det krever tålmodighet og en bra psyke å gå ned i vekt på en bra måte. Du har prøvd i en måned, du har startet, det er jo kjempebra! vær litt stolt av det, "kostholdet nøye kontrollert, ting blir veid, kalorier blir telt" hvis du heller prøver å kaste vekta, den på badet også, pluss fyller opp kjøleskapet med masse digg og sunn mat som du kan spise når du kjenner du blir sulten, så tror jeg heller du går ned da.. Et lite (veldig bra) tips er å tenke at du allerede er ved målet ditt Min erfaring er gjennom å være sykelig opptatt av mat og trening, så blir du for det første stressa og ufokusert på det viktige her i livet pluss at tallet på vekta går enten opp eller ned. Ved positive tanker, og et avslappet forhold til mat, så tror jeg de overflødige kiloene fjerner seg lettere
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Hva kan evt være galt da? Med kostholdet altså? Jeg holder meg på 1800cal om dagen, og det er betraktelig mindre enn hva det har vært. Jeg spiser også "jevnere" utover dagen isteden for 3 store spiser jeg 5 små måltider for å holde forbrenningen i gang. Hvor mye bør jeg ligge på i kalorier?Anonymous poster hash: 89266...487 Feil, feil, feil. Anonymous poster hash: 2a38c...860 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Hva kan evt være galt da? Med kostholdet altså? Jeg holder meg på 1800cal om dagen, og det er betraktelig mindre enn hva det har vært. Jeg spiser også "jevnere" utover dagen isteden for 3 store spiser jeg 5 små måltider for å holde forbrenningen i gang. Hvor mye bør jeg ligge på i kalorier?Anonymous poster hash: 89266...487 Spørsmålet er vel om 1800 kalorier er nok for at du skal gå ned i vekt. Sjekk denne kalkulatoren: http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ Det er et kjempetips å måle deg i tillegg til å bruke vekta. Hvordan sjekker du hvor mye kalorier du får i deg? Bruker du matvekt på alt? Min er erfaring er at estimering med øyemål som regel blir alt for optimistisk, så matvekta er avgjørende. Anonymous poster hash: 16aab...01a
Gjest Runforit Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 Hva kan evt være galt da? Med kostholdet altså? Jeg holder meg på 1800cal om dagen, og det er betraktelig mindre enn hva det har vært. Jeg spiser også "jevnere" utover dagen isteden for 3 store spiser jeg 5 små måltider for å holde forbrenningen i gang. Hvor mye bør jeg ligge på i kalorier? Anonymous poster hash: 89266...487 Hvor ofte du spiser har ikke noe å si. Kroppens forbrenning går jevnt gjennom døgnet uansett. Jeg spiser ca. 3 ganger om dagen og har perfekt forbrenning. Det eneste som påvirkes av kostholdet er om du har stabil blodsukker eller ei og det reguleres av at du spiser balansert nok og nok proteiner og fett. Du er høy så 1800-2000 kcal i snitt inkludert trening høres riktig ut for at du skal gå ned i vekt, men det er umulig å si hvor mye du forbenner om dagen. Hva er jogging? De fleste tror de brenner mer enn de gjør ved å jogge. Du kan regne at du ca brenner din egen kroppsvekt per km. Altså du kan gange 95 kg per km. Men trening i seg selv gjør lite for vekten om kostholdet ikke sitter. Trening former og skulpturerer kroppen. Moderat underskudd avgjør vektnedgangen. Treningsformer som jogging brenner mest kalorier på kortest tid og tillater at du kan gå ned i vekt uten å kutte for mye ned på kaloriene(du går ned på f.eks 1500 kcal uten å trene, men 1 mils joggetur brenner ca. 500 kcal så da kan du spise de 500 ekstra og ligge på 2000 kcal og gå ned fordi totalen da blir 1500 som er et underskudd). Det er her mange bommer. De underspiser og brenner muskelmasse og da settes faktisk forbrenningen ned, eller en innbiller seg at man brenner mye mer enn en gjør og spiser for mye på treningsdager.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Hvor ofte du spiser har ikke noe å si. Kroppens forbrenning går jevnt gjennom døgnet uansett. Jeg spiser ca. 3 ganger om dagen og har perfekt forbrenning. Det eneste som påvirkes av kostholdet er om du har stabil blodsukker eller ei og det reguleres av at du spiser balansert nok og nok proteiner og fett. Du er høy så 1800-2000 kcal i snitt inkludert trening høres riktig ut for at du skal gå ned i vekt, men det er umulig å si hvor mye du forbenner om dagen. Hva er jogging? De fleste tror de brenner mer enn de gjør ved å jogge. Du kan regne at du ca brenner din egen kroppsvekt per km. Altså du kan gange 95 kg per km. Men trening i seg selv gjør lite for vekten om kostholdet ikke sitter. Trening former og skulpturerer kroppen. Moderat underskudd avgjør vektnedgangen. Treningsformer som jogging brenner mest kalorier på kortest tid og tillater at du kan gå ned i vekt uten å kutte for mye ned på kaloriene(du går ned på f.eks 1500 kcal uten å trene, men 1 mils joggetur brenner ca. 500 kcal så da kan du spise de 500 ekstra og ligge på 2000 kcal og gå ned fordi totalen da blir 1500 som er et underskudd). Det er her mange bommer. De underspiser og brenner muskelmasse og da settes faktisk forbrenningen ned, eller en innbiller seg at man brenner mye mer enn en gjør og spiser for mye på treningsdager. Hva spiser du i løpet av en dag da? Teller du kcal slik at du vet du spiser opp treningskcal etter trening? Hva med snacks? Dropper du et måltid for å få plass til det i kostholdet? Beklager avsporingen altså 😁Anonymous poster hash: 1fcc8...0b1
Taklampe Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 Slutt å heng deg opp i antall kilo, det er hvordan kroppen ser ut som teller. Mest sannsynlig har du mistet fett og bygget muskler, derfor står nåla på akkurat det samme. Helt normalt. Mer muskler gir deg dessuten høyere forbrenning så ikke gi opp Det tviler jeg på. Når man veier 95 kg har man mye lettere for å miste fett enn å bygge muskler. Det står at TS jogger mest og trener litt styrke til avslutning. Du er nok ekstremt optimistisk hvis du tror TS har klart å bygge 0,5 - 1 kg muskelmasse i uken med litt styrke til avslutning..
Gjest Sly Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 nå har jeg tilogmed vært hos legen for 2 uker siden hvor jeg fikk det som kalles for slankepiller. Anonymous poster hash: 91604...a46 Hva slags slankepiller?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 Hva slags slankepiller? Xenical. Anonymous poster hash: 89266...487
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 Xenical. Anonymous poster hash: 89266...487 Ts forresten! Glemmer å skrive det! Anonymous poster hash: 89266...487
Gjest Runforit Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 Hva spiser du i løpet av en dag da? Teller du kcal slik at du vet du spiser opp treningskcal etter trening? Hva med snacks? Dropper du et måltid for å få plass til det i kostholdet? Beklager avsporingen altså Anonymous poster hash: 1fcc8...0b1 Jeg spiser hovedsaklig lavkarbo med fokus på mye proteiner og fett som metter godt og lenge og holder blodsukkeret stabilt. Teller ikke kalorier da jeg er på nedre BMI skala. Jeg jobber mer mot å spise nok da jeg sliter med å spise etter når jeg er sulten da jeg lett kan gå mer enn halve dagen uten mat. Så jeg spiser etter klokken. Dropper aldri måltider for å "skeie" ut. Kan fint kose meg med noe ekstra om jeg vil det, men jeg fråtser ikke. Jeg er fornøyd med noen knekk mørk sjokolade, 6-8 biter smågodt(noe jeg sjeldent spiser) etc. Koser meg mer med god mat(lasagna, pizza, tacos etc) og da er det ofte ikke rom eller lyst på godis da jeg sjeldent får søtsug nettopp fordi blodsukkeret er stabilt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå