CMHuser Skrevet 27. september 2015 #1 Del Skrevet 27. september 2015 Jeg og samboeren skal døpe sønnen vår den 6. Desember, og lurer derfor på om noen har noen tips og forslag til leker og konkurranser vi kan ha! Kanskje verdt å nevne at det blir en dåp- og vennefest! Det blir ingen original barnedåp, hovedfokuset er vel at alle skal få møtt alle, og ikke minst sønnen vår, da familiene bor litt rundt om i landet Gjerne noen leker med litt humor i! Eller kanskje noen kjenner til ett nettsted hvor jeg kan finne slikt? Det kommer ca 60 stykk, 14 av de vil være barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #2 Del Skrevet 27. september 2015 Å nei, ikke ha leker og konkurranser! Det er de verste selskapene når vertskapet skal finne "festlige" leker for å bli bedre kjent. La folk snakke sammen, det holder i massevis. Anonymous poster hash: 8ae7a...d53 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #3 Del Skrevet 27. september 2015 Nei, nei, nei, nei!!!!! Leker og konkurranser er så utrolig kleint.Anonymous poster hash: 698ea...82b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaHP Skrevet 27. september 2015 #4 Del Skrevet 27. september 2015 Hvis du absolutt vil ha leker så syns jeg det bare skal være for barna. Da tenker jeg rett og slett noen enkle leker man bruker å ha i bursdag. Fisking bak teppe, pinata, skattejakt eller gi dem noen såpebobler å la dem styre ute. Dette kommer jo så klart ann på både lokalet, vær og alder på barna. Selv som gjest i en dåp ville jeg satt pris på å sitte å prate med de jeg følte for å prate med. Hvis jeg måtte bli med på leker ville jeg følt et ubehag. Men det er meg..jeg syns også at en dåp skal være dåp, der dåpsbarnet står i fokus..hvis det blir til at dere skal ha masse leker for de voksne ville jeg nevnt dette i invitasjonen sånn at de vet hva de kommer til.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 27. september 2015 #5 Del Skrevet 27. september 2015 Jeg er ikke noen fan av selskapsleker, og ser ingen grunn til at man skal ha det i en dåp, tradisjonell eller ei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 27. september 2015 #6 Del Skrevet 27. september 2015 Syns også leker er kleint, MEN her er noen ideer til hva du kan gjøre som kan være hyggelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 30. september 2015 #7 Del Skrevet 30. september 2015 Leker og konkurranser i en barnedåp? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. september 2015 #8 Del Skrevet 30. september 2015 Syns også leker er kleint, MEN her er noen ideer til hva du kan gjøre som kan være hyggelig Så gode ideer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 30. september 2015 #9 Del Skrevet 30. september 2015 Leker og konkurranser er helt feil i barnedåp. For det første har mange på seg bunad det er vanskelig å bevege seg i. For det andre skal fokus være på dåpsbarnet og det blir alt for mye støy og uro rundt det lille barnet med leker. For det tredje er leker og konkurranser etter min mening helt feil i en setting hvor folk skal spise og skravle, holde øye på egne barn. Blir bare stress. For å ikke snakke om kleint.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #10 Del Skrevet 30. september 2015 Noterer meg at jeg skal takke nei hvis jeg blir invitert i dåp den datoen... Hadde nok fått akutt migrene og gått hjem hvis noen begynte med selskapsleker i en dåp. Anonymous poster hash: 885e0...108 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 30. september 2015 #11 Del Skrevet 30. september 2015 Med 60 gjester blir det fort kaos og høylydt å arrangere selskapsleker om det innebærer å bruke gulvet og/eller flytte på møbler (eks trampe ballong knyttet på fot, stolleken og twister). Det ville jeg unngått, slik som også innspillene over antyder. Men om det innebærer aktiviteter som kan gjøres mens man sitter med bordene og lar kaffepraten gå, kan du vurdere å gjennomføre. Jeg tenker da på brettspill til ungene (først og fremst) slik som Ludo og Villkatten. Med 14 unger trenger du flere og det kan godt tenkes at noen voksne vil være med også (for å være sammen med barna). Ellers er jo allsang med tema rundt dåpsbarnet (selvskrevet?) en avbrekk, men husk at det gjerne blir noen taler mm ved bordet. Og glem heller ikke at dere som vertskap skal ha det greit. Det får du ikke om du skal "springe rundt" og arrangere selskapsleker. Ha klart noen aktiviteter til barna og avtal gjerne med en ungdom/ung voksen i forkant som kan ha som oppgave å hjelpe barna med aktivitetene. Om du har mulighet for det, og du synes det er greit, kan du ha et bord hvor barna kan leke/spille, når de er ferdig fra bordet. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #12 Del Skrevet 30. september 2015 Lag en adjektiv historie. Legg en lapp på hvert tallerken før maten serveres og be alle gjestene skrive et adjektiv og samle inn lappene når maten serveres. Les opp historien til desserten eller kaffen etterpå. Anonymous poster hash: 01467...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 30. september 2015 #13 Del Skrevet 30. september 2015 Bare, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå