Gå til innhold

Ok med makrell i tomat i matpakka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår har endelig begynt å like makrell i tomat. Vi har brukt masse tid på at han skal like det. Synes det er en grei og lettvint løsning for å få i han nok omega 3. Problemet er at han nå liker det så godt at han vil ha det på brødskiva på skolen.. Synes dette er veldig vanskelig. Husker med gru da jeg selv var yngre og de andre barna som hadde med makrell i tomat i patpakka. Synes ikke den lukta passer seg i et klasserom, rett og slett.. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: f4626...ede
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår har endelig begynt å like makrell i tomat. Vi har brukt masse tid på at han skal like det. Synes det er en grei og lettvint løsning for å få i han nok omega 3. Problemet er at han nå liker det så godt at han vil ha det på brødskiva på skolen.. Synes dette er veldig vanskelig. Husker med gru da jeg selv var yngre og de andre barna som hadde med makrell i tomat i patpakka. Synes ikke den lukta passer seg i et klasserom, rett og slett.. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Hva ville dere gjort?

Kan du ikke sende med en av disse porsjonsboksene så kan han smøre det på skiva selv? Det har vi gjort.

Anonymous poster hash: a2f33...b5c

• Liker 12
Skrevet

Herregud! TS, bli voksen. 

Anonymous poster hash: 9b2ae...2d9
  • Liker 14
Skrevet

Barn må lære seg å tolerere matlukt fra andres matpakker, så det synes jeg du skal drite i.

Anonymous poster hash: d1383...659
  • Liker 16
Skrevet

Hadde ofte det på barneskolen, men husker jeg reagerte selv på leverpostei ånden læreren hadde etter lunsj.. Tror barn har godt av å lære å akseptere matlukter i tidelig alder. Tenk å starte VGS og reagere på makrell

Anonymous poster hash: b0866...9df
  • Liker 4
Skrevet

Jeg ble erta for det da jeg var barn men nå er jo makrell i tomat noe "alle" spiser. Vet ikke hvordan det er med unga.

Skrevet

Barn må lære seg å tolerere matlukt fra andres matpakker, så det synes jeg du skal drite i.

Anonymous poster hash: d1383...659

Jeg er egentlig enig, men barn må også lære seg til å ta hensyn til andre.

Anonymous poster hash: 2bc94...97a

• Liker 2
Skrevet

Å ta hensyn til andre omfatter ikke å ta hensyn til overfølsomhet.

Mat kan lukte, sånn er det bare.

• Liker 8
Skrevet

Får være måte på hva man skal ta hensyn til. Skal ikke være dånn at man bare kan ha gulost på skiva fordi det lukter ikke noe.

• Liker 8
Skrevet

Det stinker faktisk så mye at nei, det er ikke greit å ha i matpakka. Med mindre dere sender med han porsjonsboks eller tube så han kan smøre selv når han skal spise. For makrell i tomat på skive som har fått godgjort seg i romtemperatur i flere timer stinker likhus.

Noe annet er jo at han får likende av pålegget. Og tyggis eller pastiller er fortsatt ikke tillatt i skolen. Så han risikerer at ingen vil samarbeide eller leke med han etter lunsj.

Lær han først som sist at enkelte pålegg er hjemmepålegg, mens andre pålegg kan man også ha i matpakka.

Anonymous poster hash: 53b43...8a7

• Liker 13
Skrevet

Dere som nevner porsjonsboks og tube; lukter dette mindre? Vi kjøper alltid den "klassiske" størrelsen. Mannen min mener tuben ikke inneholder nok fisk..? Men dette kan kanskje være noe å prøve! 

Skrevet

Dere som nevner porsjonsboks og tube; lukter dette mindre? Vi kjøper alltid den "klassiske" størrelsen. Mannen min mener tuben ikke inneholder nok fisk..? Men dette kan kanskje være noe å prøve!

Den på tube er ikke god

• Liker 3
Skrevet

Det stinker faktisk så mye at nei, det er ikke greit å ha i matpakka. Med mindre dere sender med han porsjonsboks eller tube så han kan smøre selv når han skal spise. For makrell i tomat på skive som har fått godgjort seg i romtemperatur i flere timer stinker likhus.

Noe annet er jo at han får likende av pålegget. Og tyggis eller pastiller er fortsatt ikke tillatt i skolen. Så han risikerer at ingen vil samarbeide eller leke med han etter lunsj.

Lær han først som sist at enkelte pålegg er hjemmepålegg, mens andre pålegg kan man også ha i matpakka.

Anonymous poster hash: 53b43...8a7

For noe tull. :fnise:

• Liker 15
Skrevet

Herregud! TS, bli voksen. 

Jeg vil egentlig prøve å lære sønnen min å ta hensyn.. Synes ikke det er så uvoksent? Jeg lurte bare på hvordan andre her stiller seg til det. Bare fordi jeg mener det ikke er helt ok med makrell i tomat på matpakka kan det hende andre ikke synes det er et problem :)

Skrevet

Jeg vil egentlig prøve å lære sønnen min å ta hensyn.. Synes ikke det er så uvoksent? Jeg lurte bare på hvordan andre her stiller seg til det. Bare fordi jeg mener det ikke er helt ok med makrell i tomat på matpakka kan det hende andre ikke synes det er et problem :)

De fleste kollegene mine eter dette på matpakka daglig

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Jeg bruker makrell i tomat i nistepakke.

Jeg har det over i en liten boks med lokk og har med en liten gaffel.

Skrevet

Jeg skjønner godt problemet. Jeg pleide selv å bli plaget av de elevene som satt ved samme bord som meg den perioden jeg pleide å ha ost på brødskiva som lukta litt. Husker ikke helt hva det var, men ridder eller noe i den duren. Makrell i tomat lukter en del, og det er veldig mange barn som ikke liker det, men i voksen alder er det mer akseptert siden det er flere som liker det eller liker mat som lukter mer. Men å ha det i en boks med lokk kan jo være en mulighet, siden det da ikke får så mye tilgang til oksygen og ikke begynner å lukte så ille.

Skrevet

Jeg liker de som tar hensyn til andre, og ikke smører på pålegg som lukter jævlig. Jeg gidder ikke å kommentere det når kolleger gjør det, men det er jo irriterende. Si til han at det kan være ubehagelig for andre, og at han heller kan få det til frokost/kveldsmat.

• Liker 4
Skrevet

Ååh hadde det på nista èn gang på barneskolen, fikk høre det. Aldri mere

Anonymous poster hash: 08d7f...7ff
Skrevet

Må si jeg er overrasket over at så mange voksne mener man ikke kan ha makrell i tomat på brødskiven. 

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...