AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Så veldig gammel er jeg ikke. Husker selv skoledagen min fra tidlig 2000-tallet. Å begynne på ungdomsskolen i 2001 var et høydepunkt. Kort vei til butikken, gode rundstykker og en sjokolade til lunsj og en brusautomat i skolegården. Så ble brusautomaten fjernet året etter men greit nok, billigere brus på butikken uansett for der kostet det 10 kr i stedenfor 15. Jeg fikk ikke så mye penger hjemme, men jeg fikk mye godt for pengene. Husker de tidene der, trengte ikke noe mer enn 21-23 kroner og jeg fikk en 0,5L cola og en Maarud potetgull med salt og pepper så jeg kunne kose meg med leksene. Får dagens barn det? Nei, de får vel knappt en karamell for 100 kroner i dag. For i dag så er det svindyrt. Tror ikke jeg hadde overlevd ungdomsskolen om jeg gikk der i dag. Enten det så hadde mine foreldre måtte sulte og fryse ihjel i ei campingvogn uten strøm. Anonymous poster hash: 388fc...138
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Så veldig gammel er jeg ikke. Husker selv skoledagen min fra tidlig 2000-tallet. Å begynne på ungdomsskolen i 2001 var et høydepunkt. Kort vei til butikken, gode rundstykker og en sjokolade til lunsj og en brusautomat i skolegården. Så ble brusautomaten fjernet året etter men greit nok, billigere brus på butikken uansett for der kostet det 10 kr i stedenfor 15. Jeg fikk ikke så mye penger hjemme, men jeg fikk mye godt for pengene. Husker de tidene der, trengte ikke noe mer enn 21-23 kroner og jeg fikk en 0,5L cola og en Maarud potetgull med salt og pepper så jeg kunne kose meg med leksene. Får dagens barn det? Nei, de får vel knappt en karamell for 100 kroner i dag. For i dag så er det svindyrt. Tror ikke jeg hadde overlevd ungdomsskolen om jeg gikk der i dag. Enten det så hadde mine foreldre måtte sulte og fryse ihjel i ei campingvogn uten strøm.Anonymous poster hash: 388fc...138 For et tullete innlegg. Lønningene har gått kraftig opp siden den gang. Prisene i butikkene gjenspeiler lønningene vettu!Anonymous poster hash: 3b9c8...1fb 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 23 kr for 0,5 cola og potetgull? Jeg begynte på ungdomsskolen i 2000, og kan love deg at jeg ikke fikk så mye for pengene:P Dessuten har nå lønningene endret seg siden dengang, om det er nok kan sikkert diskuteres i både ene og andre retningen. For å ikke snakke om at ungdommen i dag er mye mer opptatt av å spise sunt enn hva vi var, så tror ikke de kommer til å spise brus og potetgull til lunsj uansett. Anonymous poster hash: e702c...c1e 4
Gjest Snuppi Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Eh... javel... Det som jeg reagerer mest på er det dårlige kostholdet ditt. Brus, sjokolad og cola hver dag. Stakkars deg, vil jeg heller si.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Syns mer synd på barn som bare blir mata med brus, sjokolade og potetgull. Ang priser, så må du huske at lønningene også øker. Da jeg var liten fikk vi mye smågodt for en 10er, men foreldrene våre tjente mye dårligere på den tiden også. Det er heller ikke bare brus og potetgull som har blitt dyrere. Mat generelt har blitt dyrere, akkurat som boligprisene øker osv. Det er ikke synd på barna fordi de ikke har råd til å kjøpe godteri hver dag... Man får ikke en god barndom av sukker og fett. Anonymous poster hash: 6187a...829 3
Gjest Vena Cava Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Godteri- og sjokoladeprisene skal bare stige enda mer for min del.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 (endret) Jeg starter på ungdomsskolen i 01 og hadde ikke fått noe av det der til den summen. Dog, fikk vi en godteripose til 20 kroner hver lørdag. Prisene er på vei opp og det er helt ok! 👌 Vi spiste brødskiver til lunsj og til leksene forsynte jeg meg av gulrøtter, og epler. Endret 27. september 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Det er ikke synd på barna fordi de ikke har råd til å kjøpe godteri hver dag... Man får ikke en god barndom av sukker og fett.Anonymous poster hash: 6187a...829 Sant, det er egentlig meg det er synd på. (ikke ironisk) Og nei, jeg spiser ikke godtere hver dag eller har et usunt kosthold. Man får ikke en god barndom av sukker og fett. Men man føler at verden betyr noe når man har det vondt. Anonymous poster hash: 388fc...138
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #9 Skrevet 27. september 2015 Der jeg gikk på ungdomsskolen fantes det naturligvis ikke brusautomat på skoleområdet, og det var en km til nærmeste matbutikk, så vi hadde med oss matpakke. Kan ikke huske at vi led noen nød, akkurat. Var stas med tentamen, da, for da fikk vi ha med snop (som ikke bråkte) og brus. Anonymous poster hash: e752a...af3 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #10 Skrevet 27. september 2015 Sant, det er egentlig meg det er synd på. (ikke ironisk) Og nei, jeg spiser ikke godtere hver dag eller har et usunt kosthold. Men man føler at verden betyr noe når man har det vondt. Anonymous poster hash: 388fc...138 Og hvorfor har du vondt? Du skriver ekstremt rart, vil anbefale deg en tur til psykisk helse i morgen den dag. Anonymous poster hash: 3b9c8...1fb 2
Chromium Skrevet 27. september 2015 #11 Skrevet 27. september 2015 Jeg går på VGS og når jeg vil kose meg i lunsjen og evt kjøper en cola, en liten sjokolade og kantinemat går det fort over femtilappen.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #12 Skrevet 27. september 2015 Eh... javel... Det som jeg reagerer mest på er det dårlige kostholdet ditt. Brus, sjokolad og cola hver dag. Stakkars deg, vil jeg heller si. TS skrev "potetchips til leksene"..,OMGAnonymous poster hash: 40f75...a59
Gjest Nordmøring Skrevet 27. september 2015 #13 Skrevet 27. september 2015 Eh... javel... Det som jeg reagerer mest på er det dårlige kostholdet ditt. Brus, sjokolad og cola hver dag. Stakkars deg, vil jeg heller si. Sånn er dagens barn også bare mye verre. Til og med på videregående sitter de å propper i se godteri og sjokolademelk i stedet for sunn og god mat.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #14 Skrevet 27. september 2015 Sånn er dagens barn også bare mye verre. Til og med på videregående sitter de å propper i se godteri og sjokolademelk i stedet for sunn og god mat. Da er det ikke rart vi ser så mange lubne og overvektige unge! Anonymous poster hash: 40f75...a59 1
Gjest Nordmøring Skrevet 27. september 2015 #15 Skrevet 27. september 2015 Da er det ikke rart vi ser så mange lubne og overvektige unge!Anonymous poster hash: 40f75...a59 Nei det er ikke rart. I tillegg er de lite aktive. Godt det finnes de som driver med idrett. De får i det minste god trening.
Gjest Snuppi Skrevet 27. september 2015 #16 Skrevet 27. september 2015 Sånn er dagens barn også bare mye verre. Til og med på videregående sitter de å propper i se godteri og sjokolademelk i stedet for sunn og god mat. Tragisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå