Faith- Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Jeg har drukket veldig lite de siste 2 årene. Har som regel gått noen månder mellom hver gang og når jeg først har drukket har det bare vært snakk om et par vinglass eller 1-2 øl. Jeg har aldri vært plaget med fyllasyke, bare enkelte ganger når jeg har drukket veldig mye kvelden før, lagt meg på stigende promille og fått for lite søvn ellers så har jeg ikke merket annet enn at jeg kanskje er litt sliten dagen etter. I går drakk jeg to glass vin i løpet av 4 timer. Det var en hvitvin på under 9% så absolutt ikke særlig mye alkohol. Jeg ble heller ikke noe merkbart påvirket av det. I dag våknet jeg opp med tidenes hodepine som enda ikke har blitt mindre etter 3 paracet. Føles ut som jeg har migrene. Jeg er også kjempe kvalm, kaldsvetter med en gang jeg gjør noe annet enn å ligge eller sitte helt i ro og jeg kastet nettopp opp 4-5 ganger på rad, uten at jeg har spist noe i dag. Det kan jo tenkes at jeg har blitt syk, men det er jo veldig typiske hang over symtomer og jeg har ikke feber. Jeg er 24 år. Er det flere som har opplevd å plutselig få en slik reaksjon på små mengder alkohol, eller som har tips til hva jeg kan gjøre for å få det litt bedre her jeg ligger? Skal prøve å få i meg noe mat, kanskje det hjelper litt på kvalmen.
Sandie Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Jeg opplevde noe lignende en gang,ble veldig syk av å drikke noen glass hvitvin.Jeg drikker sjelden ellers.Min teori (som også støttes av en venninne som er lege),er at det kan ha vært noe galt med vinen.Den var veldig sur,men noen hvitviner er jo det så jeg reagerte ikke. Junkfood (litt fet eller salt mat) pleier å hjelpe.Sørg også for å drikke mye.
waco Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Jeg har drukket veldig lite de siste 2 årene. Har som regel gått noen månder mellom hver gang og når jeg først har drukket har det bare vært snakk om et par vinglass eller 1-2 øl. Jeg har aldri vært plaget med fyllasyke, bare enkelte ganger når jeg har drukket veldig mye kvelden før, lagt meg på stigende promille og fått for lite søvn ellers så har jeg ikke merket annet enn at jeg kanskje er litt sliten dagen etter. I går drakk jeg to glass vin i løpet av 4 timer. Det var en hvitvin på under 9% så absolutt ikke særlig mye alkohol. Jeg ble heller ikke noe merkbart påvirket av det. I dag våknet jeg opp med tidenes hodepine som enda ikke har blitt mindre etter 3 paracet. Føles ut som jeg har migrene. Jeg er også kjempe kvalm, kaldsvetter med en gang jeg gjør noe annet enn å ligge eller sitte helt i ro og jeg kastet nettopp opp 4-5 ganger på rad, uten at jeg har spist noe i dag. Det kan jo tenkes at jeg har blitt syk, men det er jo veldig typiske hang over symtomer og jeg har ikke feber. Jeg er 24 år. Er det flere som har opplevd å plutselig få en slik reaksjon på små mengder alkohol, eller som har tips til hva jeg kan gjøre for å få det litt bedre her jeg ligger? Skal prøve å få i meg noe mat, kanskje det hjelper litt på kvalmen. Sikker på at du ikke er gravid?
Faith- Skrevet 27. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2015 Sikker på at du ikke er gravid? Nå må du ikke skremme meg her Hadde ikke tenkt tanken en gang, men nå ble jeg jo plutselig litt beskymret.. Jeg kan jo ikke være sikker, da jeg kjæreste og jeg bruker p-pille som prevensjon og det er jo ikke helt 100% sikkert, men jeg har vært flink å tatt pillen min til ganske samme tidigspunkt hver dag. Men jeg har ikke andre symptomer på graviditet, så tror ikke jeg er det. Kvalmen er heller ikke like gale lengre, så lenge jeg ikke beveger meg, men hodepinen dundrer på fortsatt. Satser på at Sandie har et poeng og at vinen kanskje ikke var helt bra. Men jeg sendte melding til ene vennen min som tok et glass av samme vin og han var vist helt fin i dag. Og jeg reagerte ikke på smaken, men nå drkker jeg jo så sjeldent at jeg sikkert ikke hadde reagert om det faktisk var noe gale.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Jeg oppler også dette når jeg drikke vin. Kan drikke "bøtter og spann" med rusbrus og drinker, bli ganske full men aldri fyllesyk dagen etter. Men drikker jeg mer enn ett glass vin blir jeg fryktelig fyllesyk... Drakk 2 glass hvitvin til reker i sommer, og tenkte ikke noe mer over at jeg hadde drukket egentlig, men resten av natta ble jeg liggende å kaldsvette, skjelve og spy, ikke mye behagelig! Og dagen etter var jeg ekstremt sliten og hadde hodepine. Så jeg har rett og slett funnet ut at vin ikke er noe for meg. Anonymous poster hash: 865bd...e53
Minya Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Det kan hende du er intolerant mot vin slik at du får en dårlig reaksjon på den dagen derpå. Det er også vanlig å bli dårligere av vin enn av øl eller cider, noen reagerer også sterkere på vin enn feks sprit. Det kan også hende at du rett og slett ikke hadde spist nok eller drukket nok vann i løpet av dagen før vinen kom inn i bildet.
Faith- Skrevet 27. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2015 Jo, men vin er jo det jeg stort sett har drukket de siste 3 årene, når jeg først har drukket, og har aldri reagert på det før, men det er vel kanskje noe man kan utvikle med årene. Jeg får vel prøve å se hva som skjer neste gang jeg drikker vin. Om det samme skjer igjen, så er det vel bare å innse at jeg ikke tåler det lengre. Ikke at det er noe stort problem egentlig og det er i hvert fall ikke verdt å drikke litt når man får en sånn dagen derpå. Først nå har hodepinen gitt seg litt, etter 12 timer og 6 paracet..
Minya Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Jo, men vin er jo det jeg stort sett har drukket de siste 3 årene, når jeg først har drukket, og har aldri reagert på det før, men det er vel kanskje noe man kan utvikle med årene. Jeg får vel prøve å se hva som skjer neste gang jeg drikker vin. Om det samme skjer igjen, så er det vel bare å innse at jeg ikke tåler det lengre. Ikke at det er noe stort problem egentlig og det er i hvert fall ikke verdt å drikke litt når man får en sånn dagen derpå. Først nå har hodepinen gitt seg litt, etter 12 timer og 6 paracet.. Det kan jo hende du allerede var litt "under the weather", det er mye virusjævler ute og går nå, og er du litt påvirket av et virus, selv før det slår ut i full blomst, så kan du fort bli mye dårligere av et par glass vin. Det kan også være at du ikke tålte akkurat DEN vinen, hvis det er snakk om en vin du aldri har drukket før. Jeg blir feks dårligere av sure/tørre viner enn jeg blir av søte, og jeg tåler overhodet ikke rødvin. To munnfuller kan være nok til å sende meg til sengs med hodepine og dagen derpå blir bare grusom.
Cinder Skrevet 27. september 2015 #9 Skrevet 27. september 2015 Noen viner inneholder mye histamin, og noen av oss reagerer kraftig på denne histaminen. Prøv en annen type vin neste gang
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #10 Skrevet 27. september 2015 Jeg har blitt sånn etter at jeg fikk barn og var uten alkohol i 1,5 år. Tåler rett og slett ingen ting lengre Anonymous poster hash: 38571...3d2
Linnea27 Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 Jeg har drukket veldig lite de siste 2 årene. Har som regel gått noen månder mellom hver gang og når jeg først har drukket har det bare vært snakk om et par vinglass eller 1-2 øl. Jeg har aldri vært plaget med fyllasyke, bare enkelte ganger når jeg har drukket veldig mye kvelden før, lagt meg på stigende promille og fått for lite søvn ellers så har jeg ikke merket annet enn at jeg kanskje er litt sliten dagen etter. I går drakk jeg to glass vin i løpet av 4 timer. Det var en hvitvin på under 9% så absolutt ikke særlig mye alkohol. Jeg ble heller ikke noe merkbart påvirket av det. I dag våknet jeg opp med tidenes hodepine som enda ikke har blitt mindre etter 3 paracet. Føles ut som jeg har migrene. Jeg er også kjempe kvalm, kaldsvetter med en gang jeg gjør noe annet enn å ligge eller sitte helt i ro og jeg kastet nettopp opp 4-5 ganger på rad, uten at jeg har spist noe i dag. Det kan jo tenkes at jeg har blitt syk, men det er jo veldig typiske hang over symtomer og jeg har ikke feber. Jeg er 24 år. Er det flere som har opplevd å plutselig få en slik reaksjon på små mengder alkohol, eller som har tips til hva jeg kan gjøre for å få det litt bedre her jeg ligger? Skal prøve å få i meg noe mat, kanskje det hjelper litt på kvalmen. Er du veldig tynn/har gaatt ned i vekt? Jeg pleide alltid aa bli fyllesyk naar jeg hadde lav fettprosent. Fordelen med bittelitt kjott paa kroppen, er at jeg ikke blir fyllesyk lenger.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 Er du veldig tynn/har gaatt ned i vekt? Jeg pleide alltid aa bli fyllesyk naar jeg hadde lav fettprosent. Fordelen med bittelitt kjott paa kroppen, er at jeg ikke blir fyllesyk lenger. Forskjell på "kjøtt på kroppen" og "høyere fettprosent". Anonymous poster hash: 85ac0...eaa
Linnea27 Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 Forskjell på "kjøtt på kroppen" og "høyere fettprosent". Anonymous poster hash: 85ac0...eaa Jeg kan ikke saa mye om saann, saa det har du sikkert rett i. Men jeg er helt sikker paa at jeg hadde lav fettprosent, hadde ikke ett gram for mye, synlig 6pack og ellers mye muskler. Drev veldig aktivt med en idrett. Driver fortsatt med det, men naa som alderen har tatt meg, bare paa hobbybasis. Vil fortsatt si i god form, ikke feit eller noe, men ikke like lav fettprosent som for. Noen av fordelene er ingen bakrus, og fryser ikke hele tiden lenger. Det er faktisk deilig
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 Jeg får vondt i hodet etter et halvt glass rødvin, antagelig fordi jeg ikke tåler garvesyren. Kanskje enkelte reagerer slik på noen typer hvitvin? Anonymous poster hash: 8b6f2...4c4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 Jeg blir dårlig uansett hvor lite jeg drikker :/ Zyrtec før jeg legger meg hjelper litt. Nattmat og masse vann også! Når det gjelder hodepine, så får jeg ikke det lengre uansett (blir kun kvalm ++++). Når røykeforbudet kom på utestedene og det ble vanlig å røyke ute i private hjem (på forspill f.eks.), så forsvant plutselig skallebanken etter festene, som jeg alltid har trodd kom fra alkoholen. Kan også være høy musikk? Anonymous poster hash: 59777...086
cathrineline Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 Gammel tråd, men svarer likevel. Jeg har også opplevd å ligge å kaste opp og ha forferdelig vondt i hodet etter et par glass rødvin. Jeg tror dette har vært migreneanfall som har kommet på grunn av at det var mye garvesyre i vinen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå