AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Går det an å være lengre enn 2 uker på vei og ikke ha HCG? Kan man være gravid uten hormonet HCG? Grunnen til at jeg spør er at jeg har alle symptomene på graviditet og ville da antatt at jeg var en 6-8 uker på vei, men graviditetstest er negativ. Jeg går på medisiner (ikke isotrinon) som kan i verste fall påføre et eventuelt foster en god del skade og "må" derfor ta abort hvis jeg skulle bli gravid, så det er kanskje lurt å gjøre det før jeg skulle være sånn 20 uker på vei.. Bør jeg ta en UL for å være helt sikker?Anonymous poster hash: f352f...951
Lilla-dings Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Er du gravid produseres HCG. Er du usikker kan legen ta blodprøve og utelukke graviditet om HCG er under 5. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Er du gravid produseres HCG. Er du usikker kan legen ta blodprøve og utelukke graviditet om HCG er under 5. Jeg spør her om det er mulig å være gravid uten produksjon av HCG. Ikke hva som er vanlig. Legen har også forøvrig spurt om jeg er gravid for det kjentes sånn ut på magen, men da hadde jeg akkurat tatt test som var negativ. Det er noen uker sidenAnonymous poster hash: f352f...951
Ferny Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Kanskje du hadde forsinket eggløsning, og dermed har fått målbar mengde hcg senere enn du trodde... jeg ville tatt en ny test. Etter to uker fra befruktning, så vil normalt en test slå ut. Ellers kan blodprøve hos legen være er alternativ, eller ultralyd. Har hørt om de som ikke får utslag på urinprøve, at kroppen gjør noe med hormonet før det skilles ut. Sjeldent, men kan jo tenkes at det gjelder deg...
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Det går ikke an å være gravid uten å produsere HCG, men det er ikke alle som skiller ut mye HCG i urinen. Dra til legen for å måle HCG i blodet, så får du fasiten, ultralyd er ikke nødvendig. Anonymous poster hash: 65769...169
solitary shell Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Jeg har alltid fått positiv graviditetstest når jeg har vært gravid, og jeg vet ikke om det er mulig å være gravid uten HCG, men synes det høres rart ut. Noen produserer vel å merke mye mindre HCG enn andre. Jeg noen som har hatt mange negative graviditestester og har endt opp med å være gravid etter å ha sjekket med lege, så det går an å ha negativ test og være gravid. Legen kan sikkert hjelpe deg med en kvinneguiden, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Jeg var gravid uten at det slo ut på urintestene. Konkluderte med at symptomene jeg hadde kom av stress. Etter endel uker synes jeg det fortsatt var rart at jeg følte meg gravid. Dro te legen, tok en blodprøve og det viste seg at jeg var gravid. Ul fastslo ca 16 uker 🙈Anonymous poster hash: e1c90...2be
Lilla-dings Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 (endret) Jeg spør her om det er mulig å være gravid uten produksjon av HCG. Ikke hva som er vanlig. Legen har også forøvrig spurt om jeg er gravid for det kjentes sånn ut på magen, men da hadde jeg akkurat tatt test som var negativ. Det er noen uker sidenAnonymous poster hash: f352f...951 ... Og jeg svarte at ved graviditet produseres hcg! Jeg sa INGENTING om hva som er vanlig/ikke vanlig. Ved graviditet produseres hcg. Punktum. Endret 27. september 2015 av Lilla-dings
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #9 Skrevet 27. september 2015 Kanskje du hadde forsinket eggløsning, og dermed har fått målbar mengde hcg senere enn du trodde... jeg ville tatt en ny test. Etter to uker fra befruktning, så vil normalt en test slå ut. Ellers kan blodprøve hos legen være er alternativ, eller ultralyd. Har hørt om de som ikke får utslag på urinprøve, at kroppen gjør noe med hormonet før det skilles ut. Sjeldent, men kan jo tenkes at det gjelder deg... Jeg går naturligvis på p-piller siden jeg tar de medisinene som kan skade fosteret, så jeg skal ikke ha eggløsning Det siste du sier er det jeg lurer på, om det gjelder meg.. Jeg har fortsatt negativ graviditetstestAnonymous poster hash: f352f...951
Ferny Skrevet 27. september 2015 #10 Skrevet 27. september 2015 Jeg går naturligvis på p-piller siden jeg tar de medisinene som kan skade fosteret, så jeg skal ikke ha eggløsning Det siste du sier er det jeg lurer på, om det gjelder meg.. Jeg har fortsatt negativ graviditetstestAnonymous poster hash: f352f...951 I så fall er det i hvert fall vanskelig å si når unnfangelsen har skjedd, og det er enda større grunn til å tenke at du kan ha blitt gravid senere enn du tror...? Med mindre du vet at du bare har hatt samleie "sånn og sånn" såklart... da blir jo mulighetene for når det kan ha skjedd færre. Og det siste der - har hørt jordmødre har sagt de har vært borti kvinner som aldri har fått utslag på sånn test, men som har båret frem barn likevel. Så det er mulig. Jeg ville nok tatt en ny tur til legen... og bare det at legen sa du kjentes gravid ut på magen... det høres jo litt merkelig ut. Må jo evt. være livmoren han/hun har kjent, og den er ikke så stor at man kan kjenne den over skambenet hvis ikke man er gravid (og vanligvis kan den kjennes etter uke 12, men ja...). Ettersom du går på medisiner som er skadelige for et foster, så vil du vel kunne få innvilget abort senere enn uke 12 kanskje?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #11 Skrevet 27. september 2015 Jeg spør her om det er mulig å være gravid uten produksjon av HCG. Ikke hva som er vanlig. Legen har også forøvrig spurt om jeg er gravid for det kjentes sånn ut på magen, men da hadde jeg akkurat tatt test som var negativ. Det er noen uker sidenAnonymous poster hash: f352f...951 Det er umulig å være gravid uren hcg og om du skulle Være gravid I uke 6-8 så kunne ikke legen ha kjent det på magen, da livmoren ikke er over skambenet før uke 11-12 .... så du bare innbiller deg noe her tror jeg. Anonymous poster hash: 56277...a29
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #12 Skrevet 27. september 2015 I så fall er det i hvert fall vanskelig å si når unnfangelsen har skjedd, og det er enda større grunn til å tenke at du kan ha blitt gravid senere enn du tror...? Med mindre du vet at du bare har hatt samleie "sånn og sånn" såklart... da blir jo mulighetene for når det kan ha skjedd færre. Og det siste der - har hørt jordmødre har sagt de har vært borti kvinner som aldri har fått utslag på sånn test, men som har båret frem barn likevel. Så det er mulig. Jeg ville nok tatt en ny tur til legen... og bare det at legen sa du kjentes gravid ut på magen... det høres jo litt merkelig ut. Må jo evt. være livmoren han/hun har kjent, og den er ikke så stor at man kan kjenne den over skambenet hvis ikke man er gravid (og vanligvis kan den kjennes etter uke 12, men ja...). Ettersom du går på medisiner som er skadelige for et foster, så vil du vel kunne få innvilget abort senere enn uke 12 kanskje? Takk for svært hjelpsomt svar. Får ta meg en ny tur til legen. Jeg hadde nok helt sikkert fått abort etter uke 12 da skadene kan i verste fall være svært omfattende på et foster.Anonymous poster hash: f352f...951
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #13 Skrevet 27. september 2015 Jeg var gravid uten at det slo ut på urintestene. Konkluderte med at symptomene jeg hadde kom av stress. Etter endel uker synes jeg det fortsatt var rart at jeg følte meg gravid. Dro te legen, tok en blodprøve og det viste seg at jeg var gravid. Ul fastslo ca 16 uker 🙈Anonymous poster hash: e1c90...2be Hadde du mensen da?Anonymous poster hash: d8aca...9be
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #14 Skrevet 27. september 2015 Hadde du mensen da?Anonymous poster hash: d8aca...9be Jeg hadde blødninger i ny og ne. Og helt ærlig så var det ikke i tankene at mens ikke kom skikkelig. Tenkte det var grunnet stress at det var litt smått 🙈Anonymous poster hash: e1c90...2be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå