Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei, jeg har fått meg mitt livs sjokk og det har fått meg til å sitte oppe i hele natt og tenke.

Kjæresten min kom å fortalte meg, etter en grusom krangel, at jeg var psykopat.

Han sa ikke dette i sinne, men han gråt og var alvorlig. Han sa at jeg til tider var en helt nydelig person, men når noe gikk mot meg ble jeg rett og slett ekkel.

Han sa også at alle liker meg, at jeg kan sjarmere alle. Og at jeg ikke har evne til å vise medfølelse.

jeg syntes dette var forferdelig trist, tidligere har en eks kjæreste fortalt meg at jeg var en tyrann så det må jo være noe i dete han sier? Og etter vi har kranglet trenger jeg nærhet fra han, dvs etter jeg har lirt av meg det styggeste jeg kan tenke meg vil jeg bare at han skal stryke meg over håret og trøste meg, mens det egentlig er han som trenger trøst.

Jeg er helt fortvilet, og jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg skal til lege til uken og hun skal hjelpe meg med psykolog. Tror jeg trenger det.

Håper noen kan svare meg på dtte.

solo

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

Vel ig m d at du følte deg trist da han kom m d her så er du ikke en psykopat.En psykopat ville ha blitt rasende og avfeiet d hele som vrøl!

Skrevet

Vi får tror det ordner seg.

Nå kjenner ikke jeg deg og kan jo derfor ikke si no om jeg tror du er psykopat eller ikke.

Jeg kjenner andre som har bodd sammen med psykopater, eller noen med psykopatiske trekk.

Det de har fortalt om forholdet etter at de har kommet seg vekk er at den andre har vært veldig dominerende, brukt makt for å få det som de selv vil.

Brukt mye tid på å rakke ned på de, forteller at ingen andre vil ha de osv, gjør mest mulig for å få de til å miste selvfølelsene.

Hvis de føler at de har tenkt til å gå fra de, har de først blitt sååå snille, virker ikke dette truer de med å ta livet av seg osv.

De som har kommet seg vekk har beskrevet dem som eiersyke, og de har bare vært en vanlig gjenstand de har eid.

Jeg vet ikke jeg om du kjenner deg igjen eller ikke.

Men jeg tror at siden du skal til psykolog så er jo det en begynnelse. Jeg tror alle kunne trenge tid hos psykolog jeg. Det er jo måte å få ordnet opp i tankene, og det kan jo hjelpe deg videre med problemer man har.

Ei venninne av meg gikk hos psyklolog 1års tid hun var veldig missfornøyd med han hun gikk hos, og derfor klarte hun ikke å være åpen og så på timene som bortkastet.

Håper du kommer til en fin psykolog og at du føler at du får ordnet opp i det du sliter med. Kanskje det viser seg at alt ikke er så galt.

• Liker 1
Skrevet

Faktisk så har vi alle mer eller mindre psykopatiske trekk i oss...

Du trenger ikke VÆRE psykopat fordèt12

Skrevet

Det faktum at du i det hele tatt stiller deg åpen for at du kan være en potensiell psykopat sier nok! En psykopat ville aldri ha tatt en sånn påstand inn over seg i det hele tatt!

At du kan være dominerende i forhold til andre mennesker er en helt annen sak, og kan ha ulike årsaker; oppdragelse, oppvekst, personlighet etc. Alle har vel noe de trenger å skjerpe seg på i forhold til andre mennesker, vil jeg tro!

Lykke til videre!12

Skrevet

Hei icon_smile.gif

Kan bare henge meg på de andre her, en psykopat pleier ikke å innrømme feil icon_wink.gif

Tror ikke du er det jeg, det kan være andre grunner til at du har det på denne måten.

Sikkert en god ide' å snakke med en psykolog du stoler på.

Og husk, det er INGEN skam å snakke med fagfolk om dette!

Lykke til icon_smile.gif12

Skrevet

Dersom du hadde vært psykopat ville du ikke ha tenkt deg om en gang. Kanske han er psykopaten hos dere. Kjenner deg ikke men synes det høres litt rart og alle mennesker kan reagere på forskjellige måter når de er sinte eller såret. Positivt at du tar hans beskyldning alvorlig men farlig jentegreie og alltid tro at det er oss det er noe gærent med. Siden du tar dette på alvor går dette fint vil jeg tro. Lykke til

• Liker 1
Skrevet

Hei

Jeg har bodd med en psykopat i noen år og har litt erfaring med dette.

En psykopat har ingen problemer med å innrømme sine feil så lenge det gagner personen selv.

Et av de mest kjente kjennetegnene på en psykopat er hvor lett de kan slå om på humør, eller slå på sjarm etter behov.

De fremstiller seg selv som kjempe hyggelige og omgjengelige mennesker helt til de har deg akkurat hvor de ønsker.

Det du bør tenke på, er om du selv mener du reagerer for kraftig.

Dersom du selv mener at du går for langt og ikke føler deg vel med deg selv så bør du få hjelp med å takle de følelsene.

og med å takle disse reaksjonene dine.

Men gjør det for din egen del. Ikke for hva andre synes om dine reaksjoner.

Å være psykopat er mye mer enn å bare få kraftige reaksjoner under diskusjoner.

En kan ikke basert bare på dette alene si at en er psykopat.

Med litt hjelp tror jeg ikke du vil få problemer med å takle dine små utbrudd.

Lykke til videre..

Klem fra Susi Q

• Liker 1
  • 12 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

bump

Anonymous poster hash: 8ca48...059
AnonymBruker
Skrevet

Hei, det er ihvertfall fint at du ønsker å forstå mer av disse sidene som han sier du har.

Når du skriver at du lirer av deg det styggeste du vet så har jeg vært i et forhold der kjæresten gjorde nettop dette, uten å be om undskyldning eller ta det tilbake. Jeg ble paralysert når dette skjedde. Jeg kan forstå at kjæresten din evt blir skremt av dette. Hvis dere har ulikt temperament så kan dette være veldig vanskelig i et forhold tror jeg. For ham kan det kanske nesten være traumatisk hvis du ikke har kontroll på hva du sier om han..

Det er bra å analysere seg selv litt og kanskje man kan lære seg andre strategier for sinnemestring :)

Anonymous poster hash: f933f...af6
Gjest Sitronen
Skrevet

bump

Anonymous poster hash: 8ca48...059

Hvorfor bumpe en 12 år gammel tråd?

• Liker 2
Skrevet

Dersom du hadde vært psykopat ville du ikke ha tenkt deg om en gang. Kanske han er psykopaten hos dere. Kjenner deg ikke men synes det høres litt rart og alle mennesker kan reagere på forskjellige måter når de er sinte eller såret. Positivt at du tar hans beskyldning alvorlig men farlig jentegreie og alltid tro at det er oss det er noe gærent med. Siden du tar dette på alvor går dette fint vil jeg tro. Lykke til

Det virker som ts bare blir forvirret og er det en ting en psykopat kan, er det å gjøre andre forvirret. Hennes svake punkt er at hun utagerer, men samtidig er det et sunnhetstegn for hennes del, samtidig driver han og sier at hun er gal og psykopatisk. Tviler ikke et sekund på at han kan få henne tvangsinnlagt også om han vil.

Kom deg bort ts. Du er sterkere enn han.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at man egentlig ikke trenger å prate om psykopat eller ikke på noen av dem. Som oftest handler det vel om ulike personligheter, og når det spriker såpass mye så er man bare ikke bra for hverandre.

Hvis den ene ikke er vant til å vise varme og har itillegg mye temperament, så er jo det totalt krasj med en som er varmere av natur, og ikke takler høyt temperament. Da kan den andre oppleves som veldig ufølsom, og man tenker i baner av psykopat ol.

Jeg tenker at det ikke er så lurt å kalle deg psykopat, men jeg ville alikevel tatt på alvor hvordan han føler du virker på han. Hvis det gjentar seg i flere forhold at de oppelver deg som såpass krass, så tenker jeg at for ditt beste så er det bra å få muligheten til å tenke over hva som skjer i disse situasjonene.

Hvis du kjenner at du ikke tåler at noen er uenig med deg feks, eller at du sier ting til andre for at de skal føle seg dårlige , så er jo det ikke noe bra for den andres selvtillit. Lurt å få hjelp til å skjønne hva som skjer med deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Din historie ligner til min.

Jeg gikk til psykolog, og fikk diagnosen borderline og mest sannsynlig var det mine ekser som var psykopater.

Anonymous poster hash: 55b8d...c65
AnonymBruker
Skrevet

Din historie ligner til min.

Jeg gikk til psykolog, og fikk diagnosen borderline og mest sannsynlig var det mine ekser som var psykopater.

?? hvorfor var dine ekser mest sannsynlig psykopater ?

AnonymBruker
Skrevet

?? hvorfor var dine ekser mest sannsynlig psykopater ?

Fordi at jeg som borderline har en tendens til å trekke dårlige personer til meg, og samtidig ikke se virkeligheten for hva den er.

Du er ikke psykopat, de tar seg aldri nær av noe, det gjør du.

AnonymBruker
Skrevet

hei, jeg har fått meg mitt livs sjokk og det har fått meg til å sitte oppe i hele natt og tenke.

Kjæresten min kom å fortalte meg, etter en grusom krangel, at jeg var psykopat.

Han sa ikke dette i sinne, men han gråt og var alvorlig. Han sa at jeg til tider var en helt nydelig person, men når noe gikk mot meg ble jeg rett og slett ekkel.

Han sa også at alle liker meg, at jeg kan sjarmere alle. Og at jeg ikke har evne til å vise medfølelse.

jeg syntes dette var forferdelig trist, tidligere har en eks kjæreste fortalt meg at jeg var en tyrann så det må jo være noe i dete han sier? Og etter vi har kranglet trenger jeg nærhet fra han, dvs etter jeg har lirt av meg det styggeste jeg kan tenke meg vil jeg bare at han skal stryke meg over håret og trøste meg, mens det egentlig er han som trenger trøst.

Jeg er helt fortvilet, og jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg skal til lege til uken og hun skal hjelpe meg med psykolog. Tror jeg trenger det.

Håper noen kan svare meg på dtte.

solo

Hvis du tenker at det han sier stemmer ganske godt, så høres det ut som om du kan ha nytte av timer hos en psykolog.

Men psykopat er du nok langt i fra.

Anonymous poster hash: 37fc0...994

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker at det han sier stemmer ganske godt, så høres det ut som om du kan ha nytte av timer hos en psykolog.

Men psykopat er du nok langt i fra.

... også er jeg enig med dem her som sier at forskjeller i måten å diskutere på og ulikt temperament, kan gjøre at de oppfatter dette helt forskjellig.

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har bodd med en psykopat i noen år og har litt erfaring med dette.

En psykopat har ingen problemer med å innrømme sine feil så lenge det gagner personen selv.

Et av de mest kjente kjennetegnene på en psykopat er hvor lett de kan slå om på humør, eller slå på sjarm etter behov.

De fremstiller seg selv som kjempe hyggelige og omgjengelige mennesker helt til de har deg akkurat hvor de ønsker.

Det du bør tenke på, er om du selv mener du reagerer for kraftig.

Dersom du selv mener at du går for langt og ikke føler deg vel med deg selv så bør du få hjelp med å takle de følelsene.

og med å takle disse reaksjonene dine.

Men gjør det for din egen del. Ikke for hva andre synes om dine reaksjoner.

Å være psykopat er mye mer enn å bare få kraftige reaksjoner under diskusjoner.

En kan ikke basert bare på dette alene si at en er psykopat.

Med litt hjelp tror jeg ikke du vil få problemer med å takle dine små utbrudd.

Lykke til videre..

Klem fra Susi Q

En psykopat får ikke kraftige reaksjoner i det hele tatt under diskusjoner, til det kreves et indre følelsesliv.

Gjest ashanti
Skrevet

Rart så gamle tråder forsatt kan dras opp. Burde bli innført noe system sånn at det ikke gikk an.. blir jo litt rart å diskutere om TS er psykopat eller ikke når det er 12 år siden hun spurte og mest sannsynlig har funnet ut av det og/eller ikke er på KG lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...