Gå til innhold

Lameller i skråvindu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har lameller i stedet for persienner? Går disse an å feste skrått i overkant av et skråvindu?

Har et loftsrom som jeg trenger lysdemping på, og det skal samtidig se pent ut... Andre tips til lysdemping i skråvinduer tas imot med takk 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google er min venn, jeg ser jo at det går å feste de skrått.

Da har jeg et annet spørsmål i stedet. Hvor godt stenges lyset ute med lameller kontra f.eks. rullegardin? Det er et barnerom, og må derfor være mørkt for å unngå at barnet våkner klokka fire...

Skrevet

Luxaflex har noen fiffige løsninger, ville sjekket ut dem. 

Anonymous poster hash: 6539a...6c6
Skrevet

Lameller er ikke gode på å stenge ute lys. Det er ofte litt av poenget med dem: de skjermer for direkte sollys, men slipper samtidig inn nok lys til at det ikke blir stupmørkt i stua. De egner seg ikke som soveromsgardiner. Da bør du heller gå for lystette rullegardiner. En annen ulempe med lameller på soverom er at det blir vanskelig å sove med vinduet oppe. Masse lyd fra lamellene da... En rullegardin kan du feste med borrelås nederst, så den ikke bråker, litt verre med lameller. 

Anonymous poster hash: df082...3d9
Skrevet

Takk for svar, dere!

Bruker jo rullegardiner til vanlig, men greier ikke helt å se for meg hvordan jeg skal feste en rullegardin i skråvinduet. Det blir fort lite pent. Men for alt jeg vet finnes det tilpasset skråvinduer også...

Det med bråk har jeg ikke tenkt på. Hmm.

Skrevet

Kanskje jeg skulle gå for en type film som klistres i vinduet på den øverste delen, og så rullegardin på den rektangulære nederste delen...

Skrevet

Du kan kombinere rullegardin med borrelås i et skråvindu. Heng opp gardinen på skrå, i samme vinkel som vinduet. Fest borrelås (fåes kjøpt på jysk, jula, osv) på andre siden av vinduet, og så kan du borrelåse den fast når den er nede/trukket for. Da kan du klippe gardinen til så den har samme form som vinduet. 

Anonymous poster hash: df082...3d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...