Trampe Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Er det noen av dere som har lameller i stedet for persienner? Går disse an å feste skrått i overkant av et skråvindu? Har et loftsrom som jeg trenger lysdemping på, og det skal samtidig se pent ut... Andre tips til lysdemping i skråvinduer tas imot med takk 😊
Trampe Skrevet 27. september 2015 Forfatter #2 Skrevet 27. september 2015 Google er min venn, jeg ser jo at det går å feste de skrått. Da har jeg et annet spørsmål i stedet. Hvor godt stenges lyset ute med lameller kontra f.eks. rullegardin? Det er et barnerom, og må derfor være mørkt for å unngå at barnet våkner klokka fire...
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Luxaflex har noen fiffige løsninger, ville sjekket ut dem. Anonymous poster hash: 6539a...6c6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Lameller er ikke gode på å stenge ute lys. Det er ofte litt av poenget med dem: de skjermer for direkte sollys, men slipper samtidig inn nok lys til at det ikke blir stupmørkt i stua. De egner seg ikke som soveromsgardiner. Da bør du heller gå for lystette rullegardiner. En annen ulempe med lameller på soverom er at det blir vanskelig å sove med vinduet oppe. Masse lyd fra lamellene da... En rullegardin kan du feste med borrelås nederst, så den ikke bråker, litt verre med lameller. Anonymous poster hash: df082...3d9
Trampe Skrevet 28. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2015 Takk for svar, dere! Bruker jo rullegardiner til vanlig, men greier ikke helt å se for meg hvordan jeg skal feste en rullegardin i skråvinduet. Det blir fort lite pent. Men for alt jeg vet finnes det tilpasset skråvinduer også... Det med bråk har jeg ikke tenkt på. Hmm.
Trampe Skrevet 28. september 2015 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2015 Kanskje jeg skulle gå for en type film som klistres i vinduet på den øverste delen, og så rullegardin på den rektangulære nederste delen...
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #7 Skrevet 29. september 2015 Du kan kombinere rullegardin med borrelås i et skråvindu. Heng opp gardinen på skrå, i samme vinkel som vinduet. Fest borrelås (fåes kjøpt på jysk, jula, osv) på andre siden av vinduet, og så kan du borrelåse den fast når den er nede/trukket for. Da kan du klippe gardinen til så den har samme form som vinduet. Anonymous poster hash: df082...3d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå