Gå til innhold

Komme tilbake til "vanlig liv"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 21 år, som det siste året har slitt veldig mye psykisk. Grunnlaget tror jeg nok er at jeg har slitt med spiseforstyrrelser siden jeg var 14 år, blitt frisk, men fikk tilbakefall igjen da jeg var 18-19 år gammel. 

Det siste året har jeg fokusert på det å gå opp i vekt. Jeg har brukt mye tid og energi på å få i meg nok mat, trene målrettet mot vektoppgang, samt at jeg har studert fulltidsstudier. Hadde jobb som ekstrahjelp i en matbutikk, men måtte slutte i mars 2014, pga. at jeg ikke hadde overskudd lengre. 

Dessverre har jeg vært alt for lite sosial, og derfor "mistet" mange av mine gamle venner. Dette er min egen feil, men slik er det dessverre blitt.

Nå er jeg endelig opp på normalvekt igjen, og kjenner jeg er klar for å begynne et vanlig liv, som det jeg hadde før tilbakefallet. Jeg elsker å være aktiv, og jeg ønsker et liv hvor jeg studerer, trener, er med venner, og jobber. 

Men jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal "komme i gang". Er så redd for at jeg ikke skal takle å begynne å jobbe, og være sosial igjen. Det er nesten blitt ukjent for meg, da jeg er vant til å tenke på kun meg selv, sitte hjemme, trene osv. 

Noen tips til hvordan jeg skal klare en slik overgang? Kjenner jeg nesten ikke orker å en gang søke jobb, så derfor lurer jeg på om jeg i det hele tatt bør ha en jobb, men kanskje vente en stund. 

All hjälp tas imot med stor takk :) 

Anonymous poster hash: 6fd1f...8b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt veldig glad om noen gadd å svare :) 

Anonymous poster hash: 1ef60...fc1
Skrevet

Jeg tror ikke du skal forvente så mange svar på dette forumet. Dette temaet høres mer ut som det går under samliv og relasjoner, eller kropp og helse.

Du spør jo ikke om hjelp til trening eller kosthold, så jeg ville prøvd å fått tråden flyttet eller opprette en ny på et mer relevant underforum.

Skrevet (endret)