Gå til innhold

Hvorfor er det sånn at man noen dager er så SYKT fysen på usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag og lørdag var sånne dager for meg. Og det som overrasker meg er at jeg er fysen på sånn kunstige ting, som smågodt og e-stoffer  :sjokkert:

Men det er bare noen dager innimellom. Og da MÅ jeg bare spise sånt i store mengder. Hvis ikke så klikker jeg bare. Blir urolig, rsatløs og sint hvis jeg ikke får det...

Men litt vanskelig siden jeg prøver å begrense helgekosen da. 

Ble bittelitt chips og litt m på fredag. Og kanskje 50 g superchips, noen m, og en del smågodt i går :( Og idag skal jeg i bursdag. Overspiser alltid… Håpløs...

Er 164 cm og 56 kg så det gjør ikke dirkete skade på vekta, men bare hater å ha det sånn. Føler meg råtten etterpå.

Anonymous poster hash: e5783...802
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg tror det skyldes at man ikke spiser nok fett og karbohydrater fra sunne kilder.

Skrevet

Å spise litt godteri i de mengdene du oppgir er vel ikke akkurat noe å føle seg råtten for? 

Anonymous poster hash: ffdd5...ed1
Skrevet

Skjønner ikke?

Hvor er de store mengdene du snakker om?

Skrevet

Skjønner ikke?

Hvor er de store mengdene du snakker om?

Kanskje det bare føles større enn det er da 😳 har bare noen helger jeg føler jeg må gi etter for suget. De andre helgene klarer jeg å holde litt igjen. Bare syns det er rart at noen helger blir sånn.

Anonymous poster hash: a5cbf...fa1

Skrevet

Kanskje det bare føles større enn det er da har bare noen helger jeg føler jeg må gi etter for suget. De andre helgene klarer jeg å holde litt igjen. Bare syns det er rart at noen helger blir sånn. Anonymous poster hash: a5cbf...fa1

Det har nok med det ukentlige kostholdet å gjøre. Om du får i deg nok proteiner og fett så vil du få er mer stabilt blodsukker og sjeldent føle for ekstra sukker i helgene.

Men de "mengdene" du nevner er ingenting.

Skrevet

Det har nok noe med ustabilt blodsukker og gjøre, slik som de over her har nevnt. Det å spise sukker/mat med kunstig søtning har også litt med vaner og gjøre. Det kan være lurt å prøve å venne det av seg. Unngå det i noen uker om du føler for å se hvordan det kjennes. 
Og ja - du vil føle suget i starten som ellers (er jo sånt med alt), men det må man bare komme over. 
Spis deg mett på sunn mat med nok fett/protein så hjelper det på :-) 

Skrevet

fordi du er sulten, spis heller litt mat, så er dte borte :)

Anonymous poster hash: 31476...c10
Skrevet

Jeg spiste en pose sørlandschips, ca 0,5 kg smågodt, 4 pannekaker med smør og sukker, egg&bacon til frokost + en del kjeks i helga. I tillegg til vanlig mat. Alene.... JEG har all grunn til å føle meg råtten 😂 Trening neste!

Skrevet

Spiser jo mindre mat på fredag, lørdag og søndag fordi jeg vet jeg spiser mer usunn mat og snacks på kveldene. Bare tenker jeg må "spare" litt til kvelden. Hvis jeg spiser vanlig hele dagen er det ikke så mye rom for snacks 😳

Skrevet

Lavt blodsukker? Ikke spiser riktig? Mensen?

Anonymous poster hash: 57ce5...831
Skrevet

Spiser jo mindre mat på fredag, lørdag og søndag fordi jeg vet jeg spiser mer usunn mat og snacks på kveldene. Bare tenker jeg må "spare" litt til kvelden. Hvis jeg spiser vanlig hele dagen er det ikke så mye rom for snacks 😳

Da må du slutte med det og spise mer skikkelig mat. Kroppen sier at den trenger næring og da er sukker det kjappeste.

Anonymous poster hash: d89f4...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...