Gå til innhold

Diskusjon: Ville du informert om at gaven er kjøpt på ebay?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en Ebay gruppe for jenter/kvinner på facebook foregår det for øyeblikket en diskusjon om du ville informert mottaker om gaven du har kjøpt er kjøpt på Ebay, og da spesielt leker og annet til andre sine barn, men også sminke o.l.

Jeg blir rett og slett skremt av naiviteten der inne!

"Alt er jo made in china"  

"Det er jo akkurat det samme, bare billigere på ebay"

"Alt er jo farlig nå til dags..."

"Det er like mye giftstoffer i Norge"

"Det er jo tanken som teller"

Dette er noe av det som gjentar seg. Å prøve og komme med informasjon om CE merking blir glatt oversett.

Hva mener du? Ville du informert om at gaven du har kjøpt er kjøpt fra ebay? Da spesielt leker/annet til barn og sminke i fra kina, men også andre ting.

Anonymous poster hash: 0106f...aeb
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Weeping_Angel
Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt leker og sminke fra England uten å bekymre meg for at de er skadelige. Ebay er ikke bare Kina/Asia, man kan få tak i mye kjekt som også er greit å bruke på Ebay.

Jeg hadde ikke kjøpt leker og sminke fra Kina verken til gave eller til meg selv. Hadde noen gitt meg falsk sminke fra Kina i gave så håper jeg de gir beskjed slik at øynene mine slipper å etse vekk eller noe :ler:

Det jeg prøver å si er vel at det kommer helt an på. Jeg synes mottaker burde få beskjed om det er kjøpt i Kina,men ikke nødvendigvis hvis det er kjøpt fra England, USA, Tyskland ol.

Endret av Weeping_Angel
  • Liker 2
Skrevet

Til babyer og barn ville jeg ikke kjøpt billige leker fra Kina på eBay.

Men å handle det fra EU, UK, US eller AU kunne jeg ha gjort dersom jeg var på jakt etter noe spesielt.

Sminke og slikt har jeg kjøpt fra disse landene og gitt bort i julegave, pga merkene skjønte jo mottakeren selv at det var kjøpt i f.eks. US.

At de på den eBay-gruppa ikke ser problemet med å gi Kinaleker fra eBay til barna overrasker meg ikke. 

Anonymous poster hash: 6050f...201
  • Liker 3
Skrevet

TS her.

Glemte å spesifisere at diskusjonen gikk ut på om de informerte at gaven er kjøpt i fra Kina, ikke eBay generelt :)

Anonymous poster hash: 0106f...aeb
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke kjøpt barneleker eller barneklær fra Kina, men har kjøpt noe kjøkken ting i gave, og da fra Kina. Ikke tenkt på at er noe jeg bør informere om, men lurer på om jeg har sagt "så denne her på ebay og tenkte på deg". For å være ærlig er jeg usikker på hvor farlig det kan være med kjøkkenting fra Kina, man bruker det til mat og inneholder det giftstoffer så kan det vel være farlig. Har også kjøpt putetrekk til pynteputer, og ikke tenkt på at de kan være farlige heller.

Er visst ikke så bevisst på dette merker jeg... Ting til barn og dyr har jeg tenkt på at kan være farlig, men ikke andre ting som feks kjøkkenutstyr.

Skrevet

Jeg kjøper ikke gaver på ebay

Anonymous poster hash: 1a796...b73
Skrevet

Nei, jeg informerer aldri at en gave er fra eBay, men så handler jeg stort sett ting som sendes fra Storbritannia, noen ganger fra USA. De få tingene jeg har kjøpt fra Kina har vært f.eks skjerf eller lignende. Da ser jeg ikke helt problemet med å ikke opplyse om at det er fra Kina.

Jeg ville aldri kjøpt leker osv fra Kina på eBay og gitt i gave.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg kjøper ikke gavene mine på billigsider.

Skrevet

Hva skal man forresten se etter hvis man handler tekstiler? Hjelper det å vaske det før det tas i bruk dersom det er giftstoffer i det?

Skrevet

Dersom jeg visste en venninne hadde kjøpt noe billig fra kina og ga til et barn, så hadde jeg sagt fra ja

Anonymous poster hash: ee25d...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...