Gå til innhold

Vitrineskap? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det "nødvendig" med vitrineskap? Mannen sier vi må ha dette, men jeg klarer ikke helt å ha lyst på det... Finner ingen/ikke så mange jeg liker. Har vel noe å gjøre med at jeg aldri har likt det pga. at jeg har syntes det har virket "unødvendig"/oppstilt... Vi har nok av serviser og glass, det er ikke det...men

Har DU vitrineskap? Hvorfor/hvorfor ikke? Og hva bruker du det til og hvor er det plassert?

😁

Anonymous poster hash: 4f98b...335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et gammelt skap med litt glass i dørene som jeg bruker til litt finere gammelt servise. Der oppbevarer jeg også mye annet. Et typisk vitrineskap er kanskje ikke helt for meg. Synes det er et litt unødvendig møbel og kan fort bli litt gammeldags og traurig hvis du ser hva jeg mener. Synes også det er få fine å få tak i (men det finnes fine). Men det er absolutt praktisk og ofte er det koselig å se et vakkert servise :) da er et større skap kanskje en option? Som du ser selv er jeg litt usikker sjæl haha :P

Anonymous poster hash: 23e8e...7b8

Skrevet

Jeg har et gammelt skap med litt glass i dørene som jeg bruker til litt finere gammelt servise. Der oppbevarer jeg også mye annet. Et typisk vitrineskap er kanskje ikke helt for meg. Synes det er et litt unødvendig møbel og kan fort bli litt gammeldags og traurig hvis du ser hva jeg mener. Synes også det er få fine å få tak i (men det finnes fine). Men det er absolutt praktisk og ofte er det koselig å se et vakkert servise :) da er et større skap kanskje en option? Som du ser selv er jeg litt usikker sjæl haha :P

Skjønner akkurat hva du mener ja! Hehe. Vil det skal være meeeget pent om jeg skal ha det... Men ser jo at det blir fullt i kjøkkenskapene her, selv om vi har stort kjøkken. Så flere skap må jeg ha..Så kanskje han skal få viljen sin da? :P Men da skal det være pent ja...

Takk for svar :D

Skrevet

Hei!

Vurderte vitrineskap for plassering av fint middagsservise og vinglass. Enten skulle det stå på kjøkkenet, eller ved spisebordet. Sjekket alle mulige butikker, men ble ikke overbesvist. Fant ingen jeg likte, så det endte med at vi bygde en skjenk av deler fra Bestå-serien til IKEA. Den er helt enkel og ren i formene, og rommer det meste jeg ville puttet i et vitrineskap! Og man slipper å sette ting oppstilt og ryddig på plass, da det ikke er glass i dørene!

Skrevet

Bare jeg som leste vitenskap?  :fnise:

Skrevet

Skjønner akkurat hva du mener ja! Hehe. Vil det skal være meeeget pent om jeg skal ha det... Men ser jo at det blir fullt i kjøkkenskapene her, selv om vi har stort kjøkken. Så flere skap må jeg ha..Så kanskje han skal få viljen sin da? :P Men da skal det være pent ja...

Takk for svar :D

Haha ja! Lykke til med jakten :)

Skrevet

Jeg synes vitrineskap kan være fint, men da for å vise frem spesielle ting, f.eks. glass, serviser, prydgjenstander etc. uten at de støver ned. Jeg vill aldri hatt vitrineskap på kjøkkenet, da kjøkkenskap har lett for å bli skitne og det vil synes mye bedre på en glassdør enn på en annen dør. 

Anonymous poster hash: 6cd56...849
Skrevet

Jeg har vitrineskap. Det ble nødvendig etter at vi giftet oss og fikk finservise som gjerne kan vises frem :) Var lenge på leting, men fant et fint et til slutt.

Skrevet (endret)

Jeg synes det er praktisk, da vi har lite oppbevaringsplass. Så setter jeg heller frem dessertservise osv (som ikke er noe særlig pent/dyrt engang), så bruker jeg skapene på kjøkkene til å gjemme ting som ikke kan stå fremme  :fnise:

Endret av strawberry
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Jeg har vitrineskap - helt nødvendig for å få plass til alt av glass og servise + sølvtøy som ikke får plass til på kjøkkenet.

Men jeg har valgt et moderne og tidløst skap uten glassdører. Har ikke skapet for å vise frem hva jeg eier, men for å få nok oppbevaring rett og slett. 

Skrevet

Jeg har ikke akkurat vitrineskap, men en Montanamodul med glassdører. Det ble glassdører fordi det passet best med et litt lettere møbel der modulen skulle henge, og så har jeg vinglass der (men ikke spesielt pent oppstilt). Jeg synes vitrineskap er helt unødvendig hvis man ikke liker det, og skjønner egentlig ikke poenget med å 'vise frem' servise og sånt i et skap, synes raskt det blir rotet og nipsete. Bedre å bruke ting i hverdagen, synes jeg.

Anonymous poster hash: 40ee3...5d2

Skrevet

Jeg har vitrineskap - helt nødvendig for å få plass til alt av glass og servise + sølvtøy som ikke får plass til på kjøkkenet.

Men jeg har valgt et moderne og tidløst skap uten glassdører. Har ikke skapet for å vise frem hva jeg eier, men for å få nok oppbevaring rett og slett. 

Usikker på hva du mener her - har du vitrineskap eller ikke? Er ikke selve definisjonen på et vitrineskap at det er et skap med glassdører da? Eller har jeg misforstått helt?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er ikke spesielt glad i vitrineskap og har derfor heller ikke noe. Kan ikke komme på et eneste servise som er så pent at jeg har lyst til å se på det hver dag hele tiden.

Endret av Leo
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Usikker på hva du mener her - har du vitrineskap eller ikke? Er ikke selve definisjonen på et vitrineskap at det er et skap med glassdører da? Eller har jeg misforstått helt?

Det kaltes vitrineskap da jeg kjøpte det på Bolia - og jeg kaller det vitrineskap - selvom det kanskje ikke kan betegnes som et ordinært vitrineskap. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...