Gå til innhold

fulle mennesker som ikke kan ta vare på seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det lå en gutt (18 -25 år) og sov i en grøft utenfor min leilighet i Oslo i natt. Jeg fikk liv i han og spurte om han hadde det bra. Han svarte ja, men la seg tilbake i grøften. Jeg gikk tilbake 30 minutter senere for å se om det fortsatt var liv i han. Han våknet etter litt risting. Jeg spurte på nytt om han hadde det bra og om det ikke var litt kaldt å ligge i en grøft midt på natten. Han var så borte at han ikke klarte å svare på noen av spørsmålene. Det hele endte med at han ble tydelig irritert fordi jeg holdt han våken. Etter en liten stund sjanglet han inn i en park.  

Jeg skjønner at jeg håndterte hele situasjonen veldig feil. Men, hva skal man gjøre og eventuelt hvem skal man ringe når fremmede mennesker ikke er i stand til å ta vare på seg selv? 

Endret av Bananen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir ofte dritings. Mitt valg. Gjort det i flere år, gjort ingen skader på folk og lever fortsatt livet! #nonalcholicer

Anonymous poster hash: e5841...95b
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

XoXo Gossip Girl har rett. Helse ringer du om personen er bevisstløs og ikke kontaktbar. Politiet ringer du om personen ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Å ta hånd om personer som ikke kan ta vare på seg selv fordi de er fulle er en politioppgave, å ta hånd om personer som er alkoholforgiftet er helsevesenets oppgave.

:-)

Skrevet

Det lå en gutt (18 -25 år) og sov i en grøft utenfor min leilighet i Oslo i natt. Jeg fikk liv i han og spurte om han hadde det bra. Han svarte ja, men la seg tilbake i grøften. Jeg gikk tilbake 30 minutter senere for å se om det fortsatt var liv i han. Han våknet etter litt risting. Jeg spurte på nytt om han hadde det bra og om det ikke var litt kaldt å ligge i en grøft midt på natten. Han var så borte at han ikke klarte å svare på noen av spørsmålene. Det hele endte med at han ble tydelig irritert fordi jeg holdt han våken. Etter en liten stund sjanglet han inn i en park.  

Jeg skjønner at jeg håndterte hele situasjonen veldig feil. Men, hva skal man gjøre og eventuelt hvem skal man ringe når fremmede mennesker ikke er i stand til å ta vare på seg selv? 

Jeg ville ringt politiet, slik at de kunne fått han i drukkenskaps-arresten. Der er han tryggere enn å ligge ute

Anonymous poster hash: 52349...164

Skrevet

Hvis folk er så og si bevistløse og ligger ute ville jeg ringt politi/ambulanse, for deres egen sikkerhet. Det kan bli farlig kaldt nå om natta, og en natt ute rett på bakken uten varme klær tror jeg kan være farlig. 

Skrevet

Jeg blir ofte dritings. Mitt valg. Gjort det i flere år, gjort ingen skader på folk og lever fortsatt livet! #nonalcholicer

Anonymous poster hash: e5841...95b

Det var kaldt i natt. Like kaldt som da kompisen min frøs ihjel i Tromsø en natt for en del år siden. 6grader.. Han var dritings og skulle "bare" vente på kjæresten sin. Han sovna. Han våkna aldri igjen.

Så jo, man skal bry seg.

Skrevet

Jeg husker en sommer jeg var på festival, og folk sov i duggvått gress i tropenatt.

De ble så nedkjølt at de måtte fraktes med luftambulanse til sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...