SaKT Skrevet 26. september 2015 #1 Skrevet 26. september 2015 Et hjertesukk I alle mine år i arbeid siden jeg var ungdom så har jeg alltid blitt fort sliten og har alltid følt at det har vært noe "galt", selv om jeg alltid har jobbet og stått på. Jeg slet med angst en periode og var ute av arbeidslivet i 2 år pga dette, men jeg jobbet meg sakte men sikkert tilbake og har vært i 100% i noen år nå. Men å være i arbeid å føle at "noe" ikke stemmer hele veien, har langt i fra vært lett. jeg føler jeg har måtte "kjempe" for å få tillit og forståelse, og det har vært så frustrerende i perioder når jeg har møtt motstand at jeg har tydd til tårer og vært langt nede. Men hvordan skal noen andre kunne forstå, når jeg i alle år har prøvd å forklare noe jeg selv ikke har skjønt? alt jeg vet er at jeg har vært sliten og fullstendig tappet for energi i perioder, og jeg har skyldt på at jeg ikke tåler stress like godt som før jeg fikk angst, noe som også sikkert har en sammenheng. og når ryggsmertene begynte og komme for 5-6 år siden så har det vært en berg og dalbane med smerter og enda mer utmattelse, og desverre fravær fra jobb. Jeg har nå hatt min lengste periode noen sinne, med smerter, betennelser, utmattelse og andre symptomer. Og sykdommen utvikler seg sakte men sikkert, jeg får stadig nye symptomer. Samt sykehusbesøk ca hver/hver andre uke i flere måneder, som betyr en dag borte fra jobb hver gang pga lang avstand til sykehus (bor i distriktet). Da kan man lett bli uglesett på, og bli stemplet som "hun som aldri er på jobb". Til tross for mange måneder med lite nattesøvn, smerter, betennelser, stivhet og utmattelse så gir jeg alt jeg kan på jobb. Jeg er et drivjern, sta, en god ansatt, engasjert i min jobb og har mange ambisjoner og nekter å la sykdommen ta overhånd. men av og til...som nå, så må jeg høre på kroppen og ta det med ro. og det er da jeg nok en gang blir "hun som alltid er borte fra jobb". Så da er vi på en ny runde med sporadisk fravær (presser meg på jobb), dårlig samvittighet, forsøke å forklare etter beste evne for arbeidsgiver for å ikke miste tillit og troverdighet og håpe at min tillit ikke er svekket. Dette er slitsomt.....så da begynner jeg å tenke, hvorfor orke holde på? burde jeg egentlig bli ufør? hvor går terskelen for å bli ufør? jeg vet at det aldri ville gå...jeg er alt for urolig og ambisiøs, mitt mål er en dag å drive eget firma. ja, det er et mål..... bare et hjertesukk fra meg i kveld
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Det er ingenting som heter spondylartritt. Artritt er betennelser i ledd, noe man ikke kan få i ryggen (spondyl er ryggproblemer) Mener du spondylartropatier? Anonymous poster hash: eaadc...d5a
SaKT Skrevet 27. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2015 beklager, jeg glemte en O...spondyloartritt. http://www.revmatiker.no/diagnoser/spondyloartritt
Sugerøret Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Men asså,fatigue er jo en del av sykdommen.Har RA selv og det er vanlig å være trøtt,sliten,lite energi osv Pass på at du får rett behandling med medikamenter og trening.De fleste med slike revmatiske sykdommer har lave d-vitamin tall .så få det sjekket .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå