Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange gudforeldre og faddere er det normalt å ha? Jeg har en venninne jeg gjerne vil ha som gudmor, og en bror jeg gjerne vil ha som gudfar. Men så vil vi også ha noen fra familien til min samboer også... så hva er fasiten?

Skrevet

Vi har fire faddere på våre barn. Tror man kan ha opp til seks.

Skrevet

Fire faddere er minimum. Men da kan foreldrene og være faddere. (I kirken, hvordan det er i andre trosamfunn vet jeg ikke.)

Anonymous poster hash: 92e76...066

Skrevet

Vi brukte fire. Angrer på at jeg ikke tok flere, da det ikke ble flere barn :P 

Anonymous poster hash: 3175b...968
Skrevet

Fire faddere er minimum. Men da kan foreldrene og være faddere. (I kirken, hvordan det er i andre trosamfunn vet jeg ikke.)

Anonymous poster hash: 92e76...066

En jeg kjenner har en fadder på sitt barn. Det finnes ingen regel som sier at man må ha fire. Selv har jeg to.

Skrevet

Vi valgte 4 faddere på vårt barn, samboer og jeg valgte 2 hver, men var selvfølgelig enige i den andres ønsker :)

Skrevet

Minimum 2, maksimalt 6. Eg innbiller meg at ca. 4 er det mest vanlige. Våre barn har 3 og 4 fadrar. Då har eg og far valgt ein fadder kvar, og dei ekstra har vore samboarar/ektefeller til desse. Våre fadderbarn har 3 eller 4 (3 til stade i dåpen), 5 og 5 fadrar.

Skrevet

Folk døper faktisk ungene i 2015... Synes det er hårreisende ( så sant man ikke ER kristen da).

Anonymous poster hash: e62c5...87e

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det holder med to faddere, akkurat som det holder med to forlovere (en hver) i bryllup.

Anonymous poster hash: d16e4...211

Skrevet

Vi skal ha 4. Jeg ønsker ikke velge mellom mine to brødre og samboer har en bestekamerat og en fetter han er veldig nær og ønsker. Regner med at alle 4 sier ja :) jeg vil egentlig ha ei jente/dame og, men det er absolutt ingen vi er komfortabel med å velge. Så da blir det 4 menn. Jeg kan ikke si at jeg jubler over at fetteren til samboer skal være fadder, men det er viktig for han så da sier jeg absolutt ingenting!

Anonymous poster hash: 29595...47a

Skrevet (endret)

Åh nå ble jeg lettet! Vi har ett utrolig godt forhold til broren min, dere kan se for dere folk sier "han er bestevennen min, som en bror for meg" bare at han faktisk ER broren min! Så i går spurte han hvem vi ville ha som faddere, å jeg svarte det vi hadde tenkt, jeg ville ha bestevenninna mi fordi at i kristen tro, skal gudforeldre ta ansvar for barnet og oppdra de i kristen tro, dersom det skulle skje noe med foreldre, å hu har to barn å er godt etablert fra før. Samboer vil jo ha sin bror som han har god kontakt med. Da ble broren min utrolig skuffet!!! Men da kan vi jo ha to faddere og to gudforeldre feks?

Endret av Minitee
Skrevet

Åh nå ble jeg lettet! Vi har ett utrolig godt forhold til broren min, dere kan se for dere folk sier "han er bestevennen min, som en bror for meg" bare at han faktisk ER broren min! Så i går spurte han hvem vi ville ha som faddere, å jeg svarte det vi hadde tenkt, jeg ville ha bestevenninna mi fordi at i kristen tro, skal gudforeldre ta ansvar for barnet og oppdra de i kristen tro, dersom det skulle skje noe med foreldre, å hu har to barn å er godt etablert fra før. Samboer vil jo ha sin bror som han har god kontakt med. Da ble broren min utrolig skuffet!!! Men da kan vi jo ha to faddere og to gudforeldre feks?

Fadderes oppgave er å bidra til trosopplæring. Det har ingenting å gjøre med om noe skjer med foreldrene eller ikke.

Anonymous poster hash: 8c70e...ab9

Skrevet

Faddere og gudforeldre er det samme. Dere kan trygt ha fire, det er veldig vanlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...