Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #1 Skrevet 21. september 2004 Nå har det seg slik at min forlovedes halvsøster og min svigerfars "nye" kone ikke tåler hverandre... Dette har pågått noen år nå... Jeg og min forlovede blander oss ikke inn i konflikten, siden vi er glade i begge to, men nå når jeg har begynt å tenke på gjestelisten til bryllupet har jeg blitt klar over hvor tragisk det er. De snakker ikke sammen i det hele tatt, og det kan lett bli grining og drittsnakk hvis de er i nærheten av hverandre. Det er riktignok ikke ofte de er i samme område, da halvsøsteren er tysk (og bor i tyskland)... Men da er det jo egentlig enda større fare for at det blir en eksplosiv krangel i vårt bryllup. Vet de ikke ønsker å ødelegge.. og det er godt mulig at de sier: Hvis hun kommer, så kommer ikke jeg... Men vi vil ikke velge! Uff..blir så oppgitt og lei hele greiene...Måtte bare få det ut! Noen som har opplevd noe lignende? Jeg vet ikke hvordan det her skal løses jeg....
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2004 #2 Skrevet 21. september 2004 Fristende å si: Inviter begge. Og hører dere noe klaging, får dere gi dem beskjed om å oppføre seg som voksne, ikke tuppen og lillemor. Kan være de trenger å høre at dere andre er møkk lei av at de ødelegger enhver anleding hvor familien samles. Klar over at det mest sannsynlig ikke er så enkelt, men kan være verdt et forsøk.
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #3 Skrevet 21. september 2004 Kan jo hende de hadde klart å oppføre seg i bryllupet...men vil jo ikke ha noe anspent stemning heller... vil at alle skal kunne snakke med alle.... Resten av familien har sagt i fra at de får skjerpe seg, men begge er like sta, og venter på at den andre skal ta det første steget... Blir så irritert over at voksne mennesker kan holde på slik....
Gjest Poirot Skrevet 21. september 2004 #4 Skrevet 21. september 2004 Vet om likenede tilfeller, der folk har møttes for første gang på flere tiår fordi de ønsket å gå i bryllup. Mne det ble lagt til rette for at de satt langt unna hverandre og sånn. Bruden var utrolig takknemlig for at de kom, selv om de ikke vekslet et ord.
Arwen Skrevet 21. september 2004 #5 Skrevet 21. september 2004 Vi har et lignende problem, med faren til sambo og sambos tante - svigerfar kommer ikke hvis hun kommer :o vi vet ikke hvordan det ender enda, men begge skal inviteres. Det er svigerfar sitt valg å ikke komme hvis det ender sånn.
Lissemor Skrevet 22. september 2004 #6 Skrevet 22. september 2004 Vi hadde også familietrøbbel,men inviterte begge.Og jeg ga beskjed;blir det trøbbe og krangling,så går de raka veien ut første vindu :evil: Men det gikk bare fint.Tror folk tar seg sammen på en slik dag.
Gjest Madam Felle Skrevet 22. september 2004 #7 Skrevet 22. september 2004 Kan jo hende de hadde klart å oppføre seg i bryllupet...men vil jo ikke ha noe anspent stemning heller... vil at alle skal kunne snakke med alle.... Resten av familien har sagt i fra at de får skjerpe seg, men begge er like sta, og venter på at den andre skal ta det første steget... Blir så irritert over at voksne mennesker kan holde på slik.... Mener du virkelig, at alle skal kunne snakke med hverandre? Hvorfor ikke respektere at de ikke liker hverandre, men lager de bråk er de ikke velkommen. Plasserer du de to langt fra hverandre, så behøver det ikke bli en anspent stemning heller. Men ikke forvent at de skal snakke sammen, for da forventer du kanskje litt vel mye.
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #8 Skrevet 22. september 2004 Gi blanke. Dette er DERES problem, ikke ditt. Inviter begge og ta for gitt at de kan oppføre seg.
diddi Skrevet 22. september 2004 #9 Skrevet 22. september 2004 Eller... Gi dem beskjed om at de skal ha skværet opp før bryllupet, slik at dere har bestilt bord for de to på en restaurant kvelden før, og sender med dem en rose hver!!! (Er jeg ikke fantastisk kreativ??? ) Kanskje gi dem beskjed om at de skal avslutte restaurantbesøket med å si minst fem fine ting om den andre. Man trenger ikke å være bestevenner, bare man kan akseptere at den andre er forskjellig.
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #10 Skrevet 22. september 2004 Har tenkt på det du da Diddi, å "tvinge" dem til å bli "venner"....De er jo like feige begge to og trenger et spark i ræva.... Og, ja, jeg kan jo plasere dem langt fra hvarandre i bryllupet... Men synes synd på svigerfar også, han blir jo stående midt mellom sin datter og sin kone.. han vil jo sikkert ha begge i nærheten av seg.... Vel, jeg skal ihvertfall snakke med konen til svigerfar, og høre om hun er villig til å gjøre noe med det for resten av familien sin skyld...
Lullu Skrevet 22. september 2004 #11 Skrevet 22. september 2004 Min svigerfar hadde ikke snakket med sin mor (min sambo sin farmor) på flere år. Vært en del kluss. De bestemte seg for å ta en prat forrige uke, for "å få ting unna" før bryllupet vårt. Begge gråt da de traff hverandre, og de har fått "lettet på trykket". Veldig flott for oss at ting løste seg før bryllupet. Man kan kanskje si at vårt bryllup førte til løsning av konflikten
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #12 Skrevet 22. september 2004 Fristende å si: Inviter begge. Og hører dere noe klaging, får dere gi dem beskjed om å oppføre seg som voksne, ikke tuppen og lillemor. Kan være de trenger å høre at dere andre er møkk lei av at de ødelegger enhver anleding hvor familien samles. Klar over at det mest sannsynlig ikke er så enkelt, men kan være verdt et forsøk. Nei det er ikke så enkelt i alle tilfeller.... Noen er flinke og klarer å styre seg av hensyn til brudeparet, mens andre... Har selv en liknende problemstilling å ta hensyn til i bryllupsplanleggingen. Og slik som det ser ut nå, kan vi dessverre ikke be begge partene. Synes det er kjempe trist at det blir slik, samtidig så orker jeg ikke å gå rundt på MIN/VÅR bryllupsdag og bekymre meg over om det blir bråk. Hvis begge personene er i brylllupet klarer jeg garantert ikke å slappe av... :-(
Vivekke Skrevet 22. september 2004 #13 Skrevet 22. september 2004 Ups - hadde glemt å logge meg inn... Men dere "kjente" meg kanskje igjen på den grønne skrifta..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå